کد مطلب: ۵۶۴۳۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۳۰ میلیارد تومان برای ورزشکاران المپیکی / مشکل لباس ورزشکاران چیست؟

۱۳۰ میلیارد تومان برای ورزشکاران المپیکی / مشکل لباس ورزشکاران چیست؟

حدود ۱۳۰ میلیارد تومان برای اعزام ورزشکاران به المپیک هزینه شده، اما لباس‌های ورزشکاران که در دقیقه ۹۰ رونمایی شد حواشی به دنبال داشت. برای این لباس‌ها چقدر هزینه شده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سی و دومین دوره از بازی‌های المپیک قرار بود در سال ۲۰۲۰ در توکیو پایتخت ژاپن برگزار شود. اما به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، این مسابقات به سال ۲۰۲۱ منتقل شد.

مسابقات المپیک توکیو قرار است از یک مرداد آغاز و تا ۱۷ مرداد ادامه داشته باشند. به همین دلیل روز گذشته (شنبه ۲۶ تیر) کاروان المپیک ایران به سمت توکیوی ژاپن بدرقه شد.

مشکل لباس المپیک ۲۰۲۱ چیست؟

در المپیک توکیو، لباس کاروان ایران کمی بهتر است. اما اعتراضات و حواشی خاص خودش را هم دارد. در بیشتر کشورها معمولاً لباسی که برای ورزشکاران خانم و آقا در نظر گرفته می‌شود همه یک شکل و یک دست هستند. اما لباس کاروان ایران در المپیک توکیو چنین شرایطی ندارد.

لباس بانوان ورزشکار المپیکی، مانتو فیروزه‌ای و شلوار سفید و لباس آقایان هم کت و شلوار سرمه‌ای است که هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند. لباس گرمکن سفید ورزشکاران هم رنگ‌آمیزی خاصی ندارد. این لباس‌ها توسط شرکت «زاگرس پوش» طراحی و دوخته شده است.

هزینه لباس المپیکی‌ها چقدر است؟

این اتفاق در شرایطی رخ داد که از سال گذشته کمیته ملی المپیک کارگروه مد و لباس تشکیل داده است. همچنین با برگزاری فراخوان، تاکید زیادی بر بهترین طراحی لباس برای کاروان ایران شد. اما به نظر می‌رسد آنچه رونمایی شد نتوانسته رضایت‌بخش باشد.

در دوره‌های قبلی المپیک موضوع لباس ورزشکاران با انتقادات بسیاری همراه شد. تا جایی که در سال ۲۰۱۶ وزیر ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک ضمن عذرخواهی بابت این لباس قول دادند تا ایران با طرح جدیدی در مراسم افتتاحیه رژه برود. برای این لباس‌ها بیش از چهار میلیارد تومان هزینه شده بود.

امسال اما رونمایی از لباس‌ها از پیش انجام نشد و دقیقه ۹۰ این کار انجام شد. احتمالا علت این کار این بوده که مسئولان از واکنش ورزشکاران و مردم نسبت به این لباس‌ها اطلاع داشتند.

در خصوص هزینه آماده سازی لباس‌های امسال ارقام دقیقی اعلام نشده اما رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم بدرقه ورزشکاران گفته است: در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها کمک شد و در چهار ماه اول امسال ۵۰ میلیارد تومان دیگر تخصیص یافت و بودجه ارزی یک میلیون یورو را تأمین کردیم تا کاروان بدون دغدغه به المپیک برود. یعنی بودجه ارزی این مسابقات ۲۸٫۸ میلیارد تومان است.

بودجه ارزی با احتساب بودجه ۵۰ میلیارد تومانی سال گذشته و ۵۰ میلیارد تومانی چهار ماهه اول امسال در مجموع حدود ۱۳۰ میلیارد تومان برای اعزام ورزشکاران به المپیک هزینه شده است.

با توجه به این که در این دوره ۶۶ ورزشکار به المپیک توکیو رفته‌اند، یعنی برای هر نفر حدود دو میلیارد تومان هزینه شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این ۱۳۰ میلیارد را اختصاص میدادند به آب رسانی روستاهای خوزستان

  • ناشناس

    قطعا ۱۳ میلیون خرج لباسا نکردن . بگردین ببینین مسئولین دولت روحانی بلاخص آقای وزیر ورزش و جوانان و مدیران این وزارت خانه این ۱۳۰ میلیارد را در کدام حساب خاص دپو کرده اند . خر ک نیستیم یو دست لباس درجه یک نهایتا ۱۰ میلیون .۱۰۰ نفر را هم ک ببریم المپیک می‌شود ۱ میلیارد . آقایان پول لباس ها در جیب کیست

  • ناشناس

    سلام کافی بود از هر قوم ایرانی یه لباس برای این ورزشکارا تهیه میکردن عرب کرد لر بلوچ و ترکمن …. چقدر زیبا میشد این لباس باید معنا داشته باشه نه که بی محتوا باشه کاش زیباتر از این بود

  • ناشناس

    ای بابا کل این ۶۶-نفر یک میلیارد نمی ارزند ۱۳۰ میلیارد پول این مملکت ک میشد باهاش چقدر کار کرد بردند ریختند تو جوی آب حالا مسئول میخوام ک جواب منطقی به مردم بده ایا این چنین مسئولی هست..

  • ناشناس

    هر کدوم از رشته های ورزشی که شکست میخوره میگن تجربه نداشتن، شرایط مناسب نداشتن، آمادگی نداشتن، فلان ورزشکار نفر اول جهانه و هزار جور بهانه ی دیگه
    خب اصلاً ورزشکار اعزام نکنید. چرا پول مردمو اینجوری حیف و میل میکنید؟