کد مطلب: ۱۵۴۳۴۸

امکان تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی

امکان تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی

مدیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت، این کمیسیون ممکن است در اکتبر ۲۰۱۷ تقاضای مجوز امضای قرارداد تجارت آزاد موقت بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی را مطرح کند.

ورونیکا نیکیشینا، مدیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت، این کمیسیون ممکن است در اکتبر 2017 تقاضای مجوز امضای قرارداد تجارت آزاد موقت بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی را مطرح کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نیکیشینا افزود: این شانس را داریم که اتمام مذاکرات را تا ماه اکتبر به روسای جمهور 5 کشور عضو گزارش دهیم و درخواست کنیم برای امضای موافقتنامه به ما اختیارات لازم را واگذار کنند. اگر مذاکرات در روزهای آینده تکمیل نشود، بلکه اصرار بر ادامه و بهبود کیفیت ترتیبات وجود داشته باشد، به احتمال زیاد ما وارد یک مرحله طولانی‌تری از مذاکرات خواهیم شد.

این مقام اتحادیه اقتصادی اوراسیایی گفت، گفت‌وگوهای مفصلی طی 8 ماه گذشته با ایران صورت گرفته و در واقع این گفت‎‌وگوها تکمیل شده است. نتیجه این مذاکرات شامل 3 بخش است. اولا این شامل متن موافقتنامه و مسائل رگولاتوری مشخص‌کننده قواعد بازی است. این موضوع بسیار اهمیت دارد زیرا ایران عضو سازمان تجارت جهانی نیست.

وی افزود: توافقاتی در خصوص تعرفه‌های کالاهای صنعتی و کشاورزی حاصل شده است. مذاکرات عملا تکمیل شده است. مسائل باقی مانده مربوط به چند کالای معدود است که طرف‌ها هنوز بر سر آنها به تفاهم متقابل نرسیده‌اند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.