کد مطلب: ۳۵۸۰۶۰

انتقاد همتی از ارز ۴۲۰۰ تومانی

انتقاد همتی از ارز ۴۲۰۰ تومانی

رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرامی خود با انتقاد از ارز 4200 تومانی نوشت: اختصاص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی نتوانسته از افزایش قیمت آنها جلوگیری کند و تدریجا در بیشتر موارد یارانه از مصرف کننده فاصله گرفته و نصیب واسطه‌ها شده است. 

به گزارش تجارت‌نیوز، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرامی خود پست جدیدی منتشر کرد.

او در این پست نوشت: تشدید تحریم‌ها، بیشترین تاثیر منفی را بر اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه دارد. لذا، طبیعی است که مهمترین بحث‌های دولت و بانک مرکزی بر نخوه تامین کالاهای اساسی و داروهای مورد نیاز مردم متمرکز شود.

همتی در ادامه افزود: موانع و اشکالات سیستم توزیع موجب شده که علیرغم تاثیر اولیه ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی در کنترل تاثیر شوک طرف عرضه، معایب آن به تدریج آشکار گشته و با افزایش قیمت آنها در بازار، ضمن ایجاد رانت موجب افزایش سطح عمومی قیمت‌ها شده است.

او اظهار کرد: در واقع اختصاص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی به علت طبیعت بازار در اقتصاد و ضعف سیستم توزیع و نظارت، نتوانسته در میان مدت از افزایش قیمت آنها جلوگیری کند و لذا، تدریجا در بیشتر موارد یارانه از مصرف کننده فاصله گرفته و نصیب واسطه‌ها شده است.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان بیان کرد: بانک مرکزی با جدیت دنبال آسیب شناسی این موضوع بوده و با ارائه گزارشات لازم، پیگیر موضوع است. دولت نیز مساله را در دستور کار خود دارد و طبعا تصمیم مناسب را در این خصوص اتخاذ خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.