کد مطلب: ۴۲۵۷۱۸

اولین جزئیات زلزله شرق ترکیه / ۴ کشته در ساعت اولیه این زمین‌لرزه

اولین جزئیات زلزله شرق ترکیه / 4 کشته در ساعت اولیه این زمین‌لرزه

زلزله‌ای به بزرگی 6.8 ریشتر استان الازیغ در شرق ترکیه را لرزاند و آمار اولیه حاکی از مرگ 4 نفر در این زلزله است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زلزله‌ای به قدرت ۶.۸ ریشتر استان الازیق در شرق ترکیه را لرزاند.

کانون این زلزله که حوالی ساعت ۲۱:۰۰ به وقت محلی رخ داده، عمق هفت کیلومتری شهرستان سیوریجه در ۳۰ کیلومتری الازیق اعلام شده و در استان‌های دیاربکر، شیرناک، ماردین، شانلی اورفا، گوموشحانه، سامسون و ملردین حس شده و گفته می‌شود حدود بیست ثانیه طول کشیده است.

خبرگزاری سانای سوریه نیز گزارش داد که مردم مناطقی از سوریه این زمین لرزه را حس کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز قدرت این زمین لرزه را بین 6.5 تا 7 ریشتر ارزیابی کرده است.

این زمین‌لرزه در شرق استان الازیغ ترکیه و در عمق 10 کیلومتری روی داده و سازمان‌های امداد و نجات این استان برای امداد رسانی به قربانیان احتمالی این حادثه به حالت آماده باش در آمده‌اند.

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که در این زلزله دست کم 4 نفر کشته شده‌اند. همچنین خانه‌های زیادی در پی این زمین لرزه ویران شده‌اند.

آنطور که فارس اعلام کرده، این زمین‌لرزه سبب شد تا مردم شهرهای ستان الازیغ از خانه‌های خود فرار کنند. این زمین لرزه در آنکارا،‌ پایتخت ترکیه نیز حس شده است.

منابع خبری اعلام کردند که مردم لبنان و فلسطین اشغالی نیز این زمین‌لرزه را حس کرده‌اند.

خبرگزاری سانای سوریه نوشت که این زمین لرزه در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه و نزدیک شهر «غازی‌عنتاب» روی داده و بخش عمده‌ای از مردم سوریه آن را حس کردند.

گفتنی است، براساس اظهارات مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی، زمین لرزه ۶.۸ ریشتری ترکیه در پنج شهرستان مرزی استان احساس شد.

همچنین این زمین لرزه در پنج شهرستان مرزی ارومیه، پیرانشهر، میاندوآب، اشنویه و نقده به صورت حفیف نیز احساس شد و هیچ خسارتی در شهرهای مرزی آذربایجان غربی در پی نداشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.