کد مطلب: ۳۵۱۳۱۴

راشاتودی:

ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیایی توافق منطقه آزاد امضا می‌کند

ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیایی توافق منطقه آزاد امضا می‌کند

معاون وزیر صنعت روسیه گفت: انتظار می‌رود در آینده نزدیک توافق تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیایی و ۵ کشور دیگر از جمله ایران امضا شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از راشاتودی، سرگی پسیب، معاون وزارت صنعت روسیه اعلام کرد در آینده نزدیک توافق تجارت آزاد بین روسیه و ۵ کشور دیگر از جمله ایران، هند، سنگاپور و مصر امضاء خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی از ۷ هزار و ۵۰۰ اقدامات غیرتعرفه‌ای نظیر اعمال تحریم و محدودیت بر کالاهای صنعتی استفاده می‌کنند بنابراین به نظر ما رفتن به سمت توافقات ایجاد مناطق تجارت آزاد بسیار نتیجه‌بخش خواهد بود.

پسیب می‌گوید این مسئله باعث می‌شود که صادرات از طریق هاب‌های منطقه‌ای گسترش یابد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیایی در سال ۲۰۱۵ و توسط روسیه، قزاقستان و بلاروس تشکیل شد و سپس ارمنستان و قرقیزستان به این اتحادیه پیوستند. در سال ۲۰۱۶ ویتنام نخستین کشوری بود که در منطقه اوراسیایی واقع نبود اما به عضویت این اتحادیه در آمد. این اتحادیه با هدف تضمین جریان نقل و انتقال کالا، خدمات و کارگر بین کشورهای عضو آن تشکیل شده است.

هم اکنون ۴۰ کشور و سازمان بین‌المللی از جمله چین و اندونزی و برخی کشورهای آمریکای لاتین از تمایل خود برای بستن قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیایی خبر دادند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.