کد مطلب: ۲۰۶۹۷۱

ایران با خرید گندم از روسیه در بازار آرد عراق حضور دارد

ایران با خرید گندم از روسیه در بازار آرد عراق حضور دارد

ایران برای صادرات آرد به عراق از روسیه گندم وارد می‌کند.

دبیر کل اتحادیه صنایع غذایی در گفت وگو با رویترز از مذاکره ایران با روسیه برای واردات گندم با هدف افزایش صادرات آرد به عراق خبر داد. کاوه زرگران، رییس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران گفت: براساس قراردادی که با روسیه بسته خواهد شد، هر ماه 100 هزار تن گندم از روسیه وارد و به آسیابانان در بخش خصوصی تحویل داده می‌شود. انتظار می‌رود این قرارداد در چندماه آینده نهایی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: هفته گذشته در مسکو با طرف روسی در این باره مذاکره کردیم و پس از انجام مقدمات لازم در چند ماه آینده اجرای قرارداد را آغاز می‌کنیم. در این باره با محدودیت‌های مالی رو به رو هستیم که باید آن را حل کنیم.

کمسیون اقتصادی اوراسیا، این مذاکرات را هدایت می‌کند. رییس اتحادیه ذرت روسیه از این خبر داد که گفت وگو دراین باره بخشی از مذاکرات گسترده‌تر درباره تجارت آزاد بین ایران و روسیه است و شرکت‌های خصوصی در روسیه گندم مورد نیاز ایران را تامین می‌کنند.

رئیس اتحادیه ذرت روسیه گفت: روسیه برای تامین گندم در چند روز آینده هم آمادگی دارد اما نکته مهم هماهنگی سریع شرکت‌های ایرانی با ماست چراکه ایران از مارس 2016 به بعد از روسیه گندم نخریده است.

گفتنی است که آسیانان بخش خصوصی در ایران مجاز به استفاده از گندم تولید داخلی برای صادرات آرد نیستند و آرد مورد نیاز عراق هم بیشتر توسط ترکیه تأمین می‌شود.

منبع: فصل اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.