کد مطلب: ۴۰۴۱۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آینده قیمت دینار / علت افزایش قیمت این‌ روزهای دینار چیست؟

آینده قیمت دینار / علت افزایش قیمت این‌ روزهای دینار چیست؟

نایب رییس اتاق مشترک ایران و عراق می‌گوید: از هفته گذشته به علت تقاضای زیاد، قیمت دینار عراق افزایش پیدا کرده و احتمال اینکه این روند ادامه داشته باشد هم وجود دارد.

حمید حسینی، نایب رییس اتاق مشترک ایران و عراق در گفتگو با تجارت‌نیوز در خصوص قیمت دینار می‌گوید: از آنجایی که زائران برای سفر زیارتی به عراق در اربعین به دینار احتیاج دارند و تقاضای سنگینی برای آن به وجود می‌آید، قیمت دینار عراق در این ایام تقویت می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر اختلاف بین قیمت رسمی دینار عراق و قیمت بازار آن افزایش پیدا کرده است که انتظار می‌رود هرچه به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم این اختلاف قیمت هم بیشتر شود. اما در مجموع قیمت دینار تقریبا روند باثباتی دارد.

حسینی می‌افزاید: از هفته گذشته قیمت دینار عراق افزایش پیدا کرده و احتمال اینکه این روند ادامه داشته باشد هم وجود دارد. در حال حاضر قیمت دینار به 11.9 تا 12 تومان رسیده است.

وی عنوان می‌کند: بعد از مراسم اربعین، فاصله بین قیمت رسمی دینار و قیمت آن در بازار آزاد کم خواهد شد. اکنون قیمت بازار بالاتر از قیمت رسمی بوده که وقتی با کاهش تقاضا روبه‌رو شود این دو قیمت به هم نزدیک شده و اختلاف بین آن نیز کم می‌شود. پیش از این اختلاف قیمت رسمی و آزاد دلار حدود سه دینار بود که در حال حاضر به 10 تا 15 دینار رسیده است. بانک مرکزی نیز به علت محدودیت‌هایی که داشت امسال حاضر به پرداخت دینار فیزیکی به مردم نشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از رحاظ سیاسی به ایران گره خورده

  • ناشناس

    چه خبره ما اومدیم برای کار دینار اومد پاین عجب واقعم چه زندگی داریم ما تو ایران که کار نیست میای اینجا کار هست ولی خر حمالیش بیشتره اینم از وضعیت دینارمون خدا لعنت کنه اه