کد مطلب: ۵۴۱۶۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بابک خرمدین کیست؟ / جزئیات قتل کارگردان جوان سینما

بابک خرمدین کیست؟ / جزئیات قتل کارگردان جوان سینما

صبح امروز جسد بابک خرمدین، کارگردان ۴۷ ساله سینمای ایران در اکباتان پیدا شد و در تحقیقات اولیه، پدر و مادر این کارگردان دستگیر شدند و به قتل اعتراف کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنگونه که سرپرست دادسرای جنایی تهران گفته است بقایای جسد بابک خرمدین در داخل یک چمدان بوده و پدر و مادر او به قتل فرزند خود اعتراف کرده‌اند.

پدر بابک خرمدین در اعترافات خود گفته «پسرم مجرد بود. به خاطر اختلافاتی که داشتیم صبح یک‌شنبه او را با خوراندن مواد بیهوشی، بیهوش کردم و سپس با ضربات چاقو به قتل رساندم و برای خارج کردن جسدش از خانه، آن را تکه تکه کردم و در نزدیک‌ترین سطل آشغال خیابان انداختم.»
طبق گفته محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران، در حال حاضر علاوه بر پدر، مادر بابک خرمدین نیز در بازداشت هستند و تحقیقات درباره جزییات و انگیزه قتل ادامه دارد.

بابک خرمدین و سوگنامه یاشار

بابک خرم‌دین سال ۵۳ در تهران متولد شده و مدرک کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد. او سال ۸۸ فارغ‌التحصیل شده بود. یک سال بعد و در سال ۸۹ او به لندن رفت. اما به زودی به ایران برگشت. او گفته بود دلتنگی برای خانواده باعث شده که به ایران برگردد.

بعد از بازگشت او فیلم «سوگنامه‌ای برای یاشار» را ساخت. فیلمی که تحت تاثیر زندگی مهاجران ایرانی بود و زندگی جوان ایرانی به نام یاشار را روایت می‌کرد که با ویزای دانشجویی وارد لندن شده است. بسیاری همان زمان گفتند که این زندگی خود کارگردان است که روایت می‌شود.

دی ماه سال ۹۴ سوگنامه‌ای برای یاشار در سینمای هنر و تجربه اکران شد. خود بابک خرم‌دین گفته بود که این فیلم را بدون هیچ امکاناتی و به صورت چریکی ساخته است. در همان مراسم اکران بود که او از پدر و مادر خود خواست تا روی صحنه بیایند.

اما ماجرای قتل بابک خرم‌دین نکته دیگری هم دارد و آن هم نزدیکی زندگی بابک خرم‌دین کارگردان با چهره تاریخی به همین نام است. نکته‌ای که امروز در فضای مجازی بارها به آن اشاره شد.

بابک خرم‌دین کیست؟

بابک خرمدین، نام سرداری ایرانی بود که بر ضد خلافت عباسی شورید. او لشکری بزرگ فراهم کرد و به جنگ با خلیفه عباسی رفت. اما در نهایت او بازداشت شد و او را به سامرا فرستادند. گفته می‌شود که روایت مرگ بابک خرم‌دین بسیار دلخراش بوده است. کل خیابان پر از جمعیت بود. سواره نظام و پیاده نظام کل خیابان را گرفته بود که خلیفه عباسی دستور داد جلاد کارش را آغاز کند.

ابتدا دست‌ها و پاهای بابک قطع شدند و سپس با دستور خلیفه جنازه تکه‌تکه شده بابک در حومه شهر سامرا به دار آویخته شد. سرش برای نمایش به دیگر شهرها و به خراسان فرستاده شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همه جای دنیا آدمای بد وجود دارن
    ولی قرار باشه هر کی یه چاقو برداره مجازاتشون کنه که نمیشه هممون فقط تو شناسنامه مسلمونیم هیچیمون شبیه مسلمونا نیس
    با این جامعه ای ما داریم خود امام زمان هم بیاد بعید نیست سر به نیست کننن
    مگه امام حسین یا امامای دیگه رو غیر مسلمونا کشتن
    هر چی بدبختی داریم از بی اعتقادی ما به دینه

  • ناشناس

    احتمال خیلی زیاد یه پشت پرده ای در کاره خیلی مشکوکه?

    • ناشناس

      درود بر شما موافقم یه دستی پشت پرده هست

    • Shahla

      واقعا باورم نمیشه چطور میتونن چطور میشه که بیان بچه ای که بزرگشون کردن شاهد غمش بودن شاهد لبخندش اولین راه رقتناش اولین مامان و بابا گفتناش شاهد موفقیتاش بودن رو این شکلی بیان نابود کنن
      وجدان قبول میکنه ؟!
      چه آدمای بی رحمی شدیم سنگدل بدخو
      جامعه از مسیر قهقرا هم عبور کرده
      باور این قضاایا برای عقل بشری خیلی سخته
      چه برسه انجام دادنش
      و متاسفانه انجام دادنش?
      این همه ظلم از کجا میاد

    • ناشناس

      منم باور ندارم

  • جانان

    جااب مادرش حتی. تو اعترافاتش گریه هم نمیکرد.یکی بچش میکشه یکی پدر و مادرش.یکی تجاوز میکنه ب بچش.چی قراره ب سرمون بیاد خدا کمک کنه

  • حمید

    با سلام من یه نکته دیگری رو میخواهم بگویم که کمتر کسی بهش توجه کرده و اونهم کم کاری و بی مسئولیتی اداره ی پر ادعای آگاهیست که در صفحات حوادث کلی با آب و تاب دروغ تحویل مردم میدهند که نیروهای خبره ی ما فلان قتل پیچیده رو رمز گشایی کردند و…بااین که خانواده ی داماد سالها درپی علت مفقودی فرزندشون بودند و با اینکه سرنخ پنل پیدا شده در خانه قاتل و… بوده کوتاهی کردند و دو قتل دیگه توسط دو فرد کاملا آماتور انجام شده واقعا اگر وجدان داشته باشند یا باید استعفا دهند و یا توبیخ کنند ماموران کودن و بی مسئولیتی که باعث قتلهای بعدی شدند

  • MERI

    ویی چه افتضاحی شد?بعد هی بگین همه‌ی پدر مادرا حتی اگه بچه هاشون بدترین هم باشن دوسشون دارن?
    اینه دوست داشتنتون؟
    اینه محبت؟
    خداروشکر که من همچین پدر مادرهایی ندارم
    پدر مادر من یه خم به ابروم بیفته دنیارو قیامت میکنن?
    اما اینا اصلا مگه براشون مهمه؟?
    بی وجدان ها

    • ناشناس

      خیلی ازخود راضی هستی زود قضاوت نکن آقای ی که برا خودت نوشابه باز میکنی مرده شور خودت وپدر ومادرت

  • ناشناس

    خدا رحمتش کنه بابک انسان موذب وباسواد وخوبی بود

  • ناشناس

    به عکس مرحوم بابک نگاه میکنی غم بزرگی در چشمانش هست چشمش باادم حرف میزنه وخیلی حرف داره ومظلومیت خاصی داره

  • ناشناس

    که حیوانه از این جور پدر مادرا با وفاین

  • ناشناس

    واقعا دلم برای داماد خانواده هم می سوزه

  • ناشناس

    نظر دادن در این مورد بی نهایت سخته یعنی باورش خیلی سخته اگه واقعا پدر و مادرش این گونه که گفته شده بچشون رو کشته باشند قطعا از لحاظ روانی و روحی در وضع نرمال اصلا نیستند باز هر جوری که آدم فکر میکنه مغزش کاملا قفل میکنه