کد مطلب: ۴۷۱۹۴۳

بازارهای جهانی امروز چه سیگنالی برای بورس دارند؟

بازارهای جهانی امروز چه سیگنالی برای بورس دارند؟

در آغاز معاملات امروز بازارهای جهانی، طلا و نفت هر دو با افت قیمت مواجه شدند اما قیمت فلزات صنعتی افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آغاز معاملات بازارهای جهانی در این هفته، طوفان در خلیج مکزیک موجب شده تا بیش از نیمی از مناطق تولید نفت آمریکا فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورند موضوعی که باعث شد با وجود نگرانی‌ها در خصوص کاهش تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا، قیمت نفت در معاملات امروز تقریبا ثابت بماند.

هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز بدون تغییر خاصی نسبت به هفته گذشته 44 دلار و 43 سنت و هر بشکه نفت وست‎تگزاس اینترمدییت نیز 42 دلار و 32 سنت معامله شد. این در حالی است که در اوایل هفته گذشته معاملات برنت بالای 45 دلار دنبال می‌شد.

صعود دلار به نزدیکی بالاترین سطح یک هفته اخیر خود موجب شد تا طلا در معاملات اولیه امروز با افت اندکی مواجه شود. این در حالی است که در این هفته جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو قرار است در خصوص جهت‌گیری سیاست‌های پولی ایالات متحده سخنرانی داشته باشد.

در آغاز معاملات امروز هر اونس طلا یک هزار و 933 دلار و 37 سنت معامله شد رقمی که در مقایسه با هفته گذشته افت اندکی را نشان می‌دهد. شاخص دلار نیز در برابر سبد ارزهای اصلی رشد کرد تا به بالاترین سطح یک هفته اخیر خود نزدیکتر شود.

بازار فلزات اساسی اما امروز نیز به روند صعودی خود ادامه داد و مس، سرب و آلومینیوم همگی بیش از 0.5 درصد رشد را ثبت کردند.

به نظر می‌رسد روند صعودی قیمت فلزات در بازارهای جهانی تاثیر خود را بر روند معاملات این گروه در بورس گذاشته است به طوری که در روزهایی که شاخص کل بورس با ریزش شدیدی مواجه شده است این گروه نسبت به سایر صنایع افت قیمت کمتری را تجربه کرده‌اند. از سوی دیگر تقویت دلار در بازارهای جهانی می‌تواند منجر به گرانتر شدن آن در بازار داخلی شده و همین موضوع نیز روی معاملات بورس تاثیرگذار باشد. حمایت کدهای حقوقی از نمادهای شاخص‌ساز نیز در صورت تحقق می‌تواند به روند نزولی شاخص کل بورس تهران پایان دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ازاین به بعد مملکت رو فلزات و معدن می چرخونه دیگه دوره نفت تموم شد

  • ناشناس

    باسلام.آقایون و خانم های رسانه لطفا به ملت محترم سهام دار که رم کرده اند بفهمانید که آخه جنگ شده که شما سرمایه خود را دارید به آتش میکشید.ملت محترم شما فکر کنید یک ماشین خریدید ۱۰۰ میلیون.دارید می فروشین به ۲۰ میلیون. باتشکر

  • ناشناس

    بورسهای آسیایی هم بالا رفته تولید و واردات مواد اولیه و کامودیتی بالا میره. دیگه بهانه تون چیه؟
    بورس دنیا پایین میاد چرا ما بالا میره!؟ اینها را ساده لو ها از اینها که میخواستند و موفق هم شدند شاخص را نزولی کنند میشنیدند و باور کردند حالا تو صف فروش بهتان میخندند! حقتونه!

  • ناشناس

    بورس پس چرا باز قرمزه ایندفردا کی میاد بیچاره شدیم دلمون خوش بود به این چندرقاز اونم سوخت به قول شاعر : روزای روشن خداحافظ ای بورس من خداحافظ من که رد دادم تا ضرر زیاد نشده بفروشین اونایی که میگن فردا سبزه دروغ میگن