کد مطلب: ۴۷۰۸۲۲

بازگشت طلا به کانال ۲ هزار دلاری چه سیگنالی به بورس می‌دهد؟

بازگشت طلا به کانال 2 هزار دلاری چه سیگنالی به بورس می‌دهد؟

در معاملات امروز بازارهای جهانی، طلا پس از گذشته یک هفته مجددا به کانال 2 هزار دلاری وارد شد و قیمت نفت نیز تغییر چندانی نکرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از اینکه روز گذشته طلا با رشدی چشمگیر مجددا وارد کانال 2 هزار دلاری شد، در آغاز معاملات امروز افت دلار موجب حفظ قیمت این فلز گرانبها بر فراز سطح 2 هزار دلاری شد. این در حالی است که سرمایه‌گذاران امروز در انتظار صورتجلسه نشست سیاست‌گذاری امروز فدرال‌رزرو هستند.

در معاملات امروز بازار سهام، هر اونس طلا با اندکی رشد 2002 دلار معامله شد. این در حالی بود که روز گذشته طلا توانسته بود برای لحظاتی به سطح 2015 دلاری برسد و رکورد یک هفته‌ای خود را بشکند.
شاخص دلار نیز برای ششمین جلسه معاملاتی متوالی سقوط کرد تا به نزدیکی پایین‌ترین سطح دو سال اخیر خود برسد. افزایش نااطمینانی‌ها در خصوص بسته محرک مالی آمریکا برای بهبود اقتصاد آسیب‌دیده این کشور از کرونا، موجب شده تا دلار مجددا روندی نزولی به خود بگیرد.

در آغاز معاملات امروز ارزش هر یورو در برابر دلار به 1.1940 رسید که بالاترین سطح از ماه مه سال 2018 بوده است.

در بازار جهانی نفت نیز توافق میان عرضه‌کنندگان اوپک برای کاهش تولیدات موجب شد تا از نگرانی تقاضای سوخت ناشی از ویروس کرونا کمی کاسته شود و قیمت نفت تقریبا ثابت باقی بماند. در معاملات جهانی طلای سیاه، هر بشکه نفت برنت 45 دلار و 46 سنت و هر بشکه نفت وست‌تگزاس‌اینترمدییت 42 دلار و 89 سنت معامله شدند.

در معاملات فلزات صنعتی نیز اگر چه مس با رشد قیمت مواجه شد اما قیمت دیگر فلزات نظیر آلومینیوم، روی و قلع با افت اندکی مواجه شده است.

شاید مهمترین اتفاق اخیر بازارهای جهانی ورود مجدد طلا به کانال 2 هزار دلاری باشد، رویدادی که می‌تواند جذابیت بازار طلا را افزایش داده و بخشی از سرمایه‌ای که پتانسیل ورود به بازار سهام را داشته به سمت بازار سنتی طلا بکشاند. با این وجود بررسی ورود پول حقیقی نشان می‌دهد که روز گذشته مجددا شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم و این موضوع می‌تواند نکته مثبتی در جهت بهبود روند پرنوسان و نزولی اخیر بورس باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بدبخت شدیم رفت . زندگی ما تو دست بورس خارج و داخله . خدا برای کسی نسازه که این بازار بورس رو تو دنیا درست کرد و زندگی خیلی ها رو به باد داد . الان هم که دو هفته ای است همش تو منفیه .

  • مهدی

    این اخرین فرست این دولت بود که از تو بورس درش بیورد که نکرد دیگه کار دولت تموم شد این دولت بی تدبیر تبلیغ بسیار زیادی برای بورس انجام داد مردم که به بورس اومدن میخواد یه جوری پول مردم رو از چنگشون دراره چند روز هم هست سرمایه گزاران بورس هی دارن امید واهی به خودشون میدن بعد از اینکه از 30 درصد تا 50درصد سقوط کرده یه نمایش مسخره راه انداختندتو دوروز هشت نه هزار شاخصو مثبت شده روز سوم باز سقوط ازاد. اینطور بگیم خیلی بهتره بورس ایران داره سقوط میکنه