کد مطلب: ۴۸۹۴۸۰

بازارگردان نماد خودرو مورد تایید نیست / به تخلفات شرکت‌ها رسیدگی می‌شود

بازارگردان نماد خودرو مورد تایید نیست / به تخلفات شرکت‌ها رسیدگی می‌شود

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران گفت: بازارگردان نماد خودرو مورد تایید شرکت بورس تهران نیست و پیگیری لازم برای رسیدگی به این تخلف انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود گودرزی درباره بازارگردانی در بورس گفت: بورس تهران اقدامات خوبی در رابطه با بازارگردانی انجام داده است و از مجموع ۳۴۵ نماد بورسی بیش از ۱۸۰ شرکت بازارگردانی سهام را قبول کرده‌اند ضمن اینکه تعدادی از شرکت‌ها تخلف انجام دادند و بازارگردان معرفی نکردند، به مراجع زی‌ربط معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه شرکت بورس تهران به جد بحث بازارگردانی را در نمادها دنبال می‌کند، افزود: بازارگردانی الزام است و براساس دستورالعمل پذیرش نمادها در بازار سرمایه عملا شرکت‌ها و ناشران باید بازارگردان داشته باشند و این دستورالعمل شامل شرکت‌های که از قبل وارد بورس شدند نیز می‌شود.

گودرزی تصریح کرد: شرکت‌ها، ناشران و سهامداران عمده‌ای که بر اساس مصوبات شورای عالی بورس هنوز اقدام به انتخاب بازارگردان نکردند از طریق مراجع ذی‌صلاح، به تخلفات آنان رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌ها اقدامات لازم را برای بازارگردانی انجام دادند برخی از سهامداران عمده به دلیل مشکلات مالی نتوانستند بازارگردان داشته باشند. بازارسازی با بازارگردانی متفاوت است بازارسازی از یک طرفه شدن بازار جلوگیری می‌کند، اما بازارگردانی به تحلیل دامنه و نقدشوندگی می‌پردازد.

به گفته این مقام مسئول بازارگردان نماد خودرو مورد تایید شرکت بورس تهران نیست و پیگیری لازم برای رسیدگی به این تخلف انجام گرفته است، اما مدیران ایران‌خودرو در تلاش هستند تا بازارگردان داشته باشند و نامه‌های ارسال کردند، اما هنوز بازارگردان معرفی نکردند. نماد خودرو قرارداد بازارگردانی با شرکت بورس ندارند و تاخیر در اعلام بازارگردان یک تخلف است.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ریال ایران

    پس شنبه سراسر قرمز رو داریم
    وابسته به دلار که خودشون قرمز
    خودرو هم اینطوری
    شاخص ۳۰هزارتا کاهش و ریزش جدید شرو میشود
    عجب بوی سوزی از نقدینگی میاد تو شهریو ر به بعد بانک ها تا تونستن وام دادن ملت هم رفتن طلا و دلار و یا سهم خریدن حالا نگاه کنید چه جور به بانکها بدهکار و پول تو دستتون هم سوخت اینها کوره ی نقد سوزی راه انداختن سود بانکی رو هم پایین اوردن که پولها از بانکها خارج بشه تا بشه سوزانده بشن
    الان نوبت (((((ریال ))))هست که رشد بکنه ….

    • ناشناس

      ببخشیدخودت متوجه شدی چی گفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      چی میگی..برو قرص تو بخور بخواب

  • ناشناس

    نظر!!! من چندتا نظر در مورد اظهار نظر کارشناساتون دادم نشر نداید بی خیال

  • ناشناس

    بازارگردان و حقوقی دستشون توی یک کاسه هست.رانت بازی و بازی با اعصاب سهامداران تمامی ندارد

  • ناشناس

    سازمان بورس و دولت وحقوقی و بازی گردان!
    نه بازارگردان همه یکی هستن
    سهامدار بازیچه

  • ناشناس

    جلوی این خودرویی ها باید محکم ایستاد چون تمام فشلی بورس زیر سر این گروه بوده جز تخریب بورس و بزن درو چیزی نداشته و ندارن

  • Ali

    خواهشا این مطلبا رو چاپ نکنید کل سرمایمون به باد رفت

  • ناشناس

    لطفا نماد وساپا را بررسی کنید ببینید چ بلایی سر سهامداران اومده

  • ناشناس

    سلام پس وظایف مسئولین سازمان بورس و ناظر چی هست که تاحالا خواب بودن سرمایه مردم باد برد مناظر خواب