کد مطلب: ۴۸۱۱۴۸

رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان:

کاهش ۶۰ درصدی فروش مبلمان / قیمت فوم ۳۰۰ درصد افزایش یافت

کاهش ۶۰ درصدی فروش مبلمان / قیمت فوم ۳۰۰ درصد افزایش یافت

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان اظهار داشت: اگر تا 10 روز آینده وضعیت فوم و اسفنج بهبود پیدا نکند کارخانه‌های تولیدی را به تعطیلی می‌کشاند. چراکه در ماه‌های اخیر کارخانه‌ها، تولید فوم خود را به بازار ارائه نمی‌دهند. همین امر منجر به افزایش قیمت 300 درصدی این محصول شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا عباسی در رابطه با وضعیت بازار مبل اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت بازار مبل به شکلی است، که اگر تا 10 رروز آینده وضعیت فوم و اسفنج بهبود پیدا نکند کارخانه‌های تولیدی را به تعطیلی می‌کشاند. چراکه در ماه‌های اخیر کارخانه‌ها تولید فوم خود را به بازار ارائه نمی‌دهند، همین امر منجر به افزایش قیمت 300 درصدی این محصول شده است.

وی ادامه داد: به همین جهت تمامی واحدهای تولیدی ما نمی‌توانند پاسخ‌گوی این نیاز باشند. به عنوان مثال اگر فردی در ماه گذشته مبلی را سفارش داده باشد به علت کمبود تولید تاکنون به آن تحویل داده نشده است. چون افزایش قیمت بر روند کار تولیدکنندگان مبل تاثیر گذاشته و فروشنده باید علاوه بر مبلغی که از آن خریداری شده، پول مازادی را بر روی آن مبلغ بگذارد تا بتواند مبل را به مشتری تحویل دهد، البته ما این مساله را به کمیسیون شکایات اتحادیه ارجاع داده‌ایم.

وی با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر بازار این صنف، در این زمینه توضیح داد: صنف مبل فروشان، صنفی است که بازار شب عید دارد، البته نو عروسانی هم هستند که در طول سال خرید کنند، اما اصل خرید شب عید است. متاسفانه امسال با بحران ویروس کرونا روبرو شدیم و بازار خوبی پیش رو نداشتیم به همین علت نزدیک به 60 درصد کاهش فروش را تجربه کردیم.

عباسی با انتقاد از کمبود صادرات در این صنف توضیح داد: صادرات 50 و 60 میلیون دلاری در این صنف کافی نیست، حداقل 500 و 600 میلیون دلار صادرات داشته باشیم. این در حالی است که کشور ترکیه در همجواری ما سالانه 700 و 800 میلیون دلار صادرات مبلمان دارد.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت 200 تا 300 درصدی قیمت فوم و اسفنج در صورتی که قیمت‌ها کاهش پیدا نکند وخامت اوضاع از این بدتر می‌شود و کارگاه‌های تولیدی را به تعطیلی می‌کشاند. یکی از دلایل کاهش تولیدات ریشه در همین مساله دارد. زیرا اسفنج مواد واردلاتی دارد و تولید کنندگان 5 ماه گذشته وارد کرده‌اند و اکنون با ارز حال محاسبه می کنند. ضمن آنکه درصد زیادی از چوب وارداتی است که آن هم بی‌تاثیر نیست. البته نوسان ارز بر قیمت‌ها تاثیر داشته که زیرا در آن زمان با ارز نیمایی واردات داشته‌اند و اکنون با ارز آزاد می‌خواهند اجناس خود را به فروش برسانند

وی در خاتمه اضافه کرد: بنابراین افزایش قیمت مبل بیشتر مربوط به پارچه، اسفنج و مواد اولیه است. مثلا پارچه متری 30 هزار تومان تا 100 هزار تومان به بالا قیمت دارد. عدم نظارت نیز مزید بر علت شده تا شاهد افزایش قیمت چند برابری مواد اولیه مبلمان شده است.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    سلام
    با بیش از 20 سال زحمت و کارگری و و با 40 کارگر مستاجر باید این کارو جمع کنیم
    قدرت خرید نداریم
    چوب و فوم و اسفنج 400 درصد افزایش یافته است
    ورشکست شدیم