کد مطلب: ۴۳۹۹۸۱

بازار مواد ضدعفونی کننده در ثبات نسبی

بازار مواد ضدعفونی کننده در ثبات نسبی

در شرایطی که در روزهای ابتدایی ورود کرونا به ایران، با افزایش قابل توجه تقاضا در بازار مواد ضدعفونی کننده، بسیاری از این مواد کمیاب یا نایاب شدند، این بازار در روزهای گذشته به ثباتی نسبی رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از ورود کرونا به ایران، ناگهان میلیون‌ها شهروند ایرانی که تا پیش از آن تقاضایی برای محصولاتی چون ماسک، الکل طبی یا ژل‌های ضدعفونی کننده دست نداشتند، به این بازار وارد شدند تا پس از چند روز عملا تمام این محصولات در بازار نایاب شوند.

با بالا گرفتن نگرانی‌ها و باقی ماندن تقاضای بی پاسخ در بازار، دولت اعلام کرد که تمامی واحدهای صنعتی فعال در این حوزه باید با تمام توان، کار خود را ادامه دهند و پس از چند هفته این فعالیت باعث کاهش نگرانی‌ها و افزایش توزیع این کالاها در سطح کشور شده است.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که بخش زیادی از این محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده بیش از نیاز جاری به بازار تزریق شده و نگرانی مردم برطرف شده است.

از سوی دیگر با افزایش عرضه و موجود بودن کالا در داروخانه‌ها و سایر فروشگاه‌های مجاز، میزان خرید مردم نیز کاهش یافته و افراد بیش از نیاز جاری خود خرید نمی‌کنند.

علی نقیب، عضو اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به تغییرات به وجود آمده در بازار این محصولات گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده بودیم بازار نیاز به چند هفته زمان دارد تا با رسیدن محصولات جدید و توزیع آنها نگرانی‌ها و برطرف شده و تقاضای موجود پاسخ داده شود.

به گفته وی با کاهش نگرانی ابتدایی به وجود در میان مردم، امروز بازار نظم خوبی گرفته و توزیع این مواد توانسته بخش زیادی از تقاضای موجود در جامعه را پاسخ دهد.

نقیب با اشاره به ظرفیت بالای شرکت‌های ایرانی برای تولید محصولات مورد نیاز مردم، بیان کرد: بسیاری از کارخانه‌هایی که در سال‌های اخیر با تمام ظرفیت کار نمی‌کردند فعال شده‌اند و با مجوزهای صادرشده، خطوط تولیدی جدیدی نیز کار خود را آغاز کردند و امیدواریم با تداوم این روند مردم در این حوزه نگرانی نداشته باشند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.