کد مطلب: ۲۱۱۸۰۴

بازجویی از رئیس غول انرژی چین

بازجویی از رئیس غول انرژی چین

به گفته یک منبع مطلع، رئیس شرکت انرژی «سی‌ای‌اف‌سی» که قرار است ۱۰ میلیارد دلار از سهام شرکت روس‌نفت را خریداری کند، به‌ظن ارتکاب جرایم اقتصادی بازجویی شده است.

این منبع آگاه بدون اشاره به مقامات درگیر این مساله و این که آیا این پرونده هنوز هم در جریان است یا خیر گفت: از یه جیان مینگ، امسال بازجویی شده است. این منبع با توجه به حساسیت موضوع نخواست نامش فاش شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت سی‌ای اف سی که روی انرژی و سایر زمینه‌های سرمایه‌گذاری در خارج از کشور متمرکز است طی مدت زمان کوتاهی موفق شد از نقش یک معامله‌گر سوختی ساده به یک شرکت خوشه‌ای حوزه انرژی و تامین مالی با دارایی‌ها در سراسر جهان به منظور تبدیل شدن به یکی از غول‌های انرژی چین بدل شود.

در سپتامبر سال گذشته این شرکت موافقت کرد ۱۴.۱۶ درصد از سهام شرکت روس‌نفت را به ارزش ۹.۱ میلیارد دلار خریداری کند.

این شرکت هنوز درباره فرآیند رسیدگی به اتهامات یه جیان مینگ که پیشتر نیز در مجله چینی «سای‌شین» و بدون اشاره به منابع، گزارش شده بود، حاضر به اظهارنظر نشده است.

روند تحقیقات نگرانی‌ها از طولانی شدن نهایی شدن قرار داد با روس نفت را افزایش داده است. یک منبع آگاه از این قرار داد پیشتر به رویترز گفته بود انتظار دارد این قرارداد تا نیمه اول سال میلادی فعلی بسته شود و احتمالا تاخیر در زمان بندی اولیه به وجود آید.

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که هفته گذشته دولت چین در اقدامی مشابه، کنترل شرکت بیمه‌ای آنبانگ را در اختیار گرفت و از پیگرد رئیس آن به اتهام ارتکاب جرائم مالی خبر داد.

مساله‌ای که نشان می‌دهد پکن به دنبال محدود کردن شرکت‌های خوشه‌ای و سخت گیری‌های بیشتر برای پرهیز از وقوع بحران مالی است.

پس از انتشار خبر تحقیقات، سهام هولدینگ سی‌ای اف سی ۱۰ درصد سقوط کرد که حداکثر حد مجاز است و ارزش سهام آن به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۴ رسید.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.