کد مطلب: ۵۸۳۸۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش‌ها به «تست چشمی کرونا» وزیر راه / موج ششم کرونا در راه است؟

واکنش‌ها به «تست چشمی کرونا» وزیر راه / موج ششم کرونا در راه است؟

آن طور که معاون وزیر راه گفته حدود ۱۶۰ هزار نفر از زائران اربعین از طریق مرزهای زمینی به کشور برمی‌گردند. از سوی دیگر قاسمی، وزیر راه گفته بود از زائران تست چشمی کرونا گرفته می‌شود که موجب واکنش بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، داریوش امانی، معاون وزیر راه گفته بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین وارد کربلا شدند. از این تعداد به گفته او حدود ۱۸۰ هزار نفر از طریق مرز زمینی وارد کشور می‌شوند. در حالی که قرار بود ایران به ۶۰ هزار نفر مجوز سفر بدهد.

اخیرا نیز تصاویر و فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که برخی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند. ازدحام جمعیت در مرز شلمچه برای سفر به عراق و البته تجمع آنها در کربلا توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

به جز آن برخی از آنها می‌گویند فقط دز اول واکسن را زده‌اند و برخی نیز حتی دز اول را هم تزریق نکرده‌اند. این در حالی است که یکی از شرایط سفر دریافت دو دز واکسن بود.

رستم قاسمی، وزیر راه گفته بود: «تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین در مرزهای هوایی و زمینی در نظر گرفته شده است و از آنها به جای PCR تست چشمی کرونا گرفته خواهد شد.»

موج ششم سلام!

این گفته وزیر راه موجب واکنش بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی شد. در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانید:

«خدا رحم کند، فکر کنم پیک دیگر کرونا در راه است.»

«موج ششم سلام!»

«آمار چشمی دیروز چند نفر بودند؟»

«بیزینس کرونا را نباید از دست داد! باید بهش دامن زد!»

«فکر کنم منظور او دستگاه‌های تب سنج است که پیشانی را نزدیکش می‌برند. احتمالا یکی دوباره آنها را فریب داده و گفته این کرونایاب چشمی است.»

«خدا به داد پرسنل بهداشت و درمان برسد.»

«پیک ششم هم به صورت چشمی وارد می‌شود.»

«خروج غیرقانونی از مرز مگر ممنوع نیست؟ مجازان ندارد؟»

«تست چشمی کرونا، جوک جدید روز است؟»

«این همه واکسن هم بی‌اثر است.»

«مگر کرونا را با چشم می‌شود، دید؟»

«دستگاه مستعان اینجا کاربرد دارد.»

«تست چشمی یا کشکی؟ بیچاره کادر درمان!»

ازدحام ایرانیان در کربلا در کنار اظهارات وزیر راه برخی از مردم را نگران کرده است که باز هم با آمار بالای فوتی و ابتلای موج پنجم مواجه شوند. تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر بر اثر کرونا جان داده‌اند. همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۴۰ نفر رسیده است.

سرعت واکسیناسیون در کشور بالا رفته و تاکنون بیش از ۱۶ میلیون نفر دز دوم را دریافت کرده‌اند. اما نکته اینجاست که برخی بر این باورند که واکسیناسیون به این معناست که دیگر به کرونا مبتلا نمی‌شوند، در حالی که اینطور نیست و فقط احتمال فوت و بستری در بیمارستان را کاهش می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رحیم خالقی

    سلام 4 ماه بود مادرم رو ندیده بودم رفتم اردبیل به مادرم سر بزنم جاده زنجان جریمه شدم ولی نمی‌دونم چه جوری به این همه مردم مجوز میدن تا برن خارج از کشور .اینها محدودیت کرونایی ندارن ولی برای من و امثال من محدودیت هست

  • ناشناس

    خدا خودش رحم کنه
    مدارس پس فعلا باید تعطیل باشه

  • ناشناس

    آیا آخی این جماعت عقل هم داشتن تو این اوضاع کرونایی هم چه کاری بکن فکر عزیزانشان هستن فکر کردی درمان بی گناه هستن همین دیروز ما جوان همسایه مون فقط ۲۴ سالش بود بخاطر کرونا از دست دادیم حسین در قلب ما جا داره خیلی همت کنیم راهش رو ادامه بدیم توصیه هاشون انجام بدیم آمریکاییان افتخار انسان بودنه

  • ناشناس

    برای دولت کی ضرری نداره از خداشونه
    پولی ک از منع تردد ب جیب میزنه کافیه براش!!
    چرا جرم کسی رو ک رعایت نکنه باید من بکشم !
    حتما واجبه این کارا جون مردم براشون مهم نیست البته خودم مردم هم دارن اگه فقط ی نفر مریض بشه میشه حق الناس اگه بمیره میشه قتل چون مسبب اونیه ک باعث شده حالا هی برو زیارت !