کد مطلب: ۷۰۷۴۶۴

ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالا با روسیه

ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالا با روسیه

علی‌اکبر صفائی، معاون وزیر راه و مدیرعامل بنادر و دریانوردی از بازپسگیری نفت ربوده شده از کشتی لانا در یونان خبر داد و گفت: آماده تبادل با کشتی یونانی هستیم تا این کشتی ایرانی به بنادر خودمان برگردد.

به گزارش‌ تجارت‌نیوز ، علی اکبر صفایی، معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: روز جهانی دریانوردی همه ساله در هفتم مهرماه گرامی داشته می‌شود، اما امسال روز دوشنبه ۱۱ مه با حضور همه ارگان‌های دریایی برگزار می‌شود.

به نقل از آنا، وی شعار امسال را فناوری‌های جدید برای مسیر‌های سبزتر عنوان و تصریح کرد: ایران از اعضای مؤثر آی ام او این و توانستیم به سیستم جدید آب توازن کشتی‌ها دست یابیم و برای اولین یک شرکت دانش بنیان ایرانی آن را طراحی و اجرا کرد و توانست تأیید آی ام او را اخذ کند.

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: دو دستور رویکرد تهیه دستورالعمل بازیافت یا اسقاط کشتی‌های فرسوده را تهیه کند.

صفایی با اشاره به تولید سوخت کم سولفور در کشور یادآور شد: حمل و نقل دریایی در سال‌های اخیر بیش از ۲۸ تریلیون دلار در دنیا را شامل می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ۶ ماهه امسال بیش ۱۰۵ میلیون تن کاتالان در بنادر کشور تهیه و بارگیری شده که رشد ۶ درصدی داشته است.

وی موجودی کالا‌های اساسی در انبار‌های بنادر، پای اسکله و لنگر گاه‌ها را ۶ میلیون و ۸۶۴ هزار تن کالا دانست و ادامه داد: در این مدت ۵۳ هزار فروند ورود و خروج کشتی به بنادر ثبت شده است، همچنین ۷ میلیون و ۴۲۲ هزار نفر سفر در ۶ ماه امسال انجام شده است.

صفایی تصریح کرد: در این مدت نتوانستیم بار نفتی کشتی ایرانی لانا را از یونان پس بگیریم و نفت آن به طور کامل به نشانی برگشته است. آماده تبادل با کشتی یونانی هستیم تا این کشتی ایرانی به بنادر خودمان برگردد.

وی با تاکید براینکه در حال آماده شدن برای ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالا با روسیه هستیم، گفت: برای اولین بار خط لاینری کشتیرانی میان ایران، قزاقستان و روسیه با تردد بیش از ۲۰ فروند کشتی عمدتاً کانتینری راه اندازی شده است.

به گفته صفایی در حال حاضر ۶.۹ هزار میلیارد تومان پروژه از بودجه داخلی سازمان بنادر در دست اجراست، همین ۵۸ فروند انواع کشتی خدماتی، عمرانی، یدک کش و امثال آن در دست ساخت است و ۴۰ فروند دیگر نیز برنامه ریزی شده تا در داخل تولید شود.

وی درباره تأسیس بندر مکران بیان کرد: تا پایان سال سیلوی ۱۰۰ هزار تنی، نیروگاه ۲۵ مگا واتی و آب شیرین کن ۸ هزار متر مکعبی بندر چابهار تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.