کد مطلب: ۶۹۰

بانکها از تولیدکنندگان ۲۵ تا ۲۸ درصد سود می‌گیرند

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت ایران با بیان اینکه واحدهای تولیدی هم‌اکنون با مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجهند، عنوان کرد: متاسفانه بانک‌ها در قراردادهای خود نرخ‌های سود 25 تا 28 درصدی را اعمال می‌کنند که این نرخ‌ها در حال تبدیل شدن به یک معضل برای ماست و باعث افت شدید

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت ایران با بیان اینکه واحدهای تولیدی هم‌اکنون با مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجهند، عنوان کرد: متاسفانه بانک‌ها در قراردادهای خود نرخ‌های سود 25 تا 28 درصدی را اعمال می‌کنند که این نرخ‌ها در حال تبدیل شدن به یک معضل برای ماست و باعث افت شدید حاشیه سود تولیدکنندگان شده است.

حمیدرضا کمال علوی با اشاره به اینکه ثبات نسبی به وجود آمده در بازار ارز باعث شده تولیدکنندگان راحت‌تر به فعالیت‌های خود ادامه دهند، گفت: زمزمه‌های افزایش قیمت محصولات صنعت شیشه‌سازی شنیده می‌شود که امیدواریم صحت نداشته باشد.

او با اشاره به اینکه سال جاری را می‌توان به دو بخش نیمه اول و نیمه دوم تقسیم کرد، گفت: در نیمه نخست عمدتا شاهد بحث انتخابات و تغییر و تحولات دولت بودیم و در نیمه دوم نیز بحث ثبات بازار ارز از سوی دولت یازدهم پیگیری شد که باعث شد تولیدکنندگان بتوانند راحت‌تر برای فعالیت‌های خود برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه چگونگی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از اهمیت زیادی برای واحدهای تولیدی برخوردار است، گفت: تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت در شرایط بحرانی بیشترین میزان همکاری را با دولت داشتند و اجازه افزایش قیمت محصولاتشان را ندادند. امیدواریم دولت در سال 1393 نگاه حمایتی ویژه‌ای به حوزه تولید و صنعت داشته باشد.

او درباره درباره تامین مواداولیه صنعت ماءالشعیر و مالت نیز توضیح داد: عصاره مالت یکی از مواداولیه اصلی ماست. هم‌اکنون ماده اولیه موردنیاز صنعت ماءالشعیر از تامین‌کنندگان داخلی تهیه می‌شود و کیفیت این ماده نیز در حال بهبود است.

وی افزود: در این بین زمزمه‌هایی درباره افزایش قیمت محصولات صنعت شیشه‌سازی شنیده می‌شود. همچنین بحث‌هایی درباره افزایش قیمت رزین، شکر و اسانس‌ها مطرح شده است که امیدواریم این بحث‌ها به افزایش قیمت منجر نشوند.

به گفته دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت ایران در حال حاضر حدود 40 واحد تولیدی عضو این انجمن هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.