کد مطلب: ۵۱۵۴۹۷

بایدن درباره برجام چه گفت؟ /بازگشت آمریکا به توافق پاریس

بایدن درباره برجام چه گفت؟ /بازگشت آمریکا به توافق پاریس

اولین سخنرانی رسمی جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مونیخ دقایقی پیش آغاز شد. ‏جو ‎بایدن در این کنفرانس برخلاف گمانه‌زنی‌ها از بازگشت آمریکا به برجام سخن نگفت اما اعلام کرد ‎که آمریکا آماده تعامل با کشورهای ۱+۵ درباره مذاکرات هسته‌ای ایران است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: اتحادیه اروپا و آمریکا بازگشته است. شراکت بین آمریکا و اروپا باید منشور تمام دستاوردهای ما باشد، شراکت ما رشد کرده و آمریکا و اروپا همچنان همکاری بیشتری خواهند داشت.

او ادامه داد: ما باید با متحدان و شرکا همکاری کنیم. ما از نزدیک با اروپایی‌ها کار خواهیم کرد، ما متعهد هستیم به ناتو و ظرفیت‌های خود را افزایش می‌دهیم.

بایدن اظهار کرد: هیچ کدوم از ما با تفرقه جلو نمی توانیم بریم، ما در میانه یک مناقشه بزرگ هستیم. دموکراسی باید فائق شود و باید برای دموکراسی جنگید.

رئیس جمهور آمریکا بیان کرد: آمریکا ۲ میلیارد دلار به کوواکس کمک می‌کند.

او گفت: ما به توافق پاریس برمی‌گردیم و آماده تعامل درباره ۵+ ۱ هستیم و با فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه مقابله خواهیم کرد.

بایدن افزود: اروپا و امریکا دوباره باید برای احیای خود تلاش و برای مقابله با اقدامات بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه همکاری کنند

او با بیان اینکه دستور توقف خروج نیروهای آمریکا از آلمان را صادر کرده‌ام، اظهار کرد: ائتلاف دو سوی آتلانتیک مجددا بازگشته است، آمریکا به ائتلاف ناتو متعهد است و واشنگتن اجازه نمی‌دهد تا داعش تجدید قوا کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: از امروز آمریکا به توافقنامه آب و هوایی پاریس پیوسته است و ما باید برای اصلاح سازمان بهداشت جهانی همکاری کنیم.

او درباره افغانستان اظهار کرد: افغانستان محلی برای حمله به شرکای ما نخواهد بود و ما مصمم هستیم که جنگ را در این کشور پایان دهیم.

بایدن بیان کرد: ما در تلاشیم اتحاد را در سراسر جهان بهبود ببخشیم تا امنیت برای همه فراهم شود. دستیابی به هماهنگی بین آمریکا، اروپا و چین یکی از مهمترین تلاش‌هایی است که ما انجام خواهیم داد. ما باید با گام‌هایی که دولت چین برداشته و بر اقتصاد جهانی تأثیر می‌گذارد، روبرو شویم.

او به انتقاد از روسیه و «ولادیمیر پوتین» پرداخت و گفت: پوتین به دنبال تضعیف پروژه اروپا و ناتو است. مقابله با بی تدبیری روسیه به موضوعی بسیار مهم برای محافظت از امنیت ما در کنار هم تبدیل شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پرویز

    نان و آبی تو این خرده فرمایشات نیست.مگر ک معجزه ای شود،ک نمی شود….

  • ناشناس

    باسلام وصلوات دولت محترم حقوق باز نشستگان نیروهای مسلح را هنوز ندادند پول نداریم

  • موسی زادفلاح

    این هم سیاست جدید اسرائیل است که با کنار گذاشتن ترامپ، تعامل جدیدی را با جهان در جهت تامین منافع خود و فریب افکار جهانی برداشته است.سگ زرد برادر شغال است.

  • ناشناس

    نمیدونم این اطلاعات غلط رو رو چرا میگن، گفته که به برجام بر میگرده، هر روز یه خبر کذب میدن به ملت

  • ناشناس

    بدبخت شدیم که..

  • ناشناس

    جوجه بایدن هیچی بغیرازنوبلدنیست با نه که کار انجام نمیشه خاک برسرت ازچشماش روباه میباره

  • ناشناس

    خدا شاهده دیگه بریدیم مرگ بهتر از ذلت هست زندگی یه ملت افتاده دست دو نفر لجوج

  • خلیل قاسمی

    ما کاری با تصمیمات آمریکا نداریم اما او حالا
    حالاها نمی‌تواند در فرجام شرکت کند چون از
    آن بیرون آمده و اول باید از کرده اصلاف خود
    اظهار انزجار نماید و تحریم ها را بردارد چنانکه
    ایران آنها را قبول کند بعداً اگر باقی برجامیها
    توافق کردند بتواند نظر دهد فعلا در برجام تماشاگر است

  • امیر مهدی بهرامی

    ???

  • مرگ

    خدایا مارابکش راحت بشیم از این زندگی