فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۱۸۰۲۵

خبر رییس کل بانک مرکزی درباره رمزریال

خبر رییس کل بانک مرکزی درباره رمزریال

رئیس کل بانک مرکزی گفت: رمزپول یا همان رمزریال توسط بانک مرکزی انتشار می‌یابد و مصوبات و دستورالعمل مربوطه در شورای پول و اعتبار تصویب شده و در آینده نیز عملیاتی خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، علی صالح آبادی در حاشیه هفتمین همایش مالی اسلامی گفت: البته ما در حال حاضر امکان وثایق سهل را فراهم کردیم. اما الزام بیشتری در این زمینه برای بانک‌ها در نظر خواهیم گرفت. باید تأکید کنم که مشروط به رتبه اعتباری مناسب مشتری، لزوماً نیازی نیست که وثایق زیادی از وی دریافت شود و با روش‌های دیگر و حداقل وثایق، تسهیلات خرد می‌تواند به مشتری پرداخت شود؛ لذا ما بر روی مدل‌های مرتبط کار خواهیم کرد و در آینده نزدیک مجموعه‌ای از مقررات و قوانین را به شبکه بانکی ابلاغ خواهیم کرد تا دسترسی مردم تسهیل شود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه رمزپول یا همان رمزریال توسط بانک مرکزی انتشار می‌یابد، عنوان کرد: مصوبات و دستورالعمل مربوطه در شورای پول و اعتبار تصویب شده و در آینده نیز عملیاتی خواهد شد. همچنین در رابطه با سایر رمزدارایی‌ها موضوع در دولت و کمیسیون مربوطه در حال بررسی است.

وی با اشاره به سایر مسائل طرح شده در جلسه امروز با رئیس جمهوری گفت: نکات متعددی در جلسه با رئیس جمهوری مطرح شد از جمله آنکه بانک‌ها باید تسهیلات را به سمت بخش‌های مولد در حوزه اقتصادی چه حوزه‌های تولیدی یا خدماتی هدایت کنند و این امر بایستی جز اولویت‌های پرداخت تسهیلات شکبه بانکی باشد.

صالح آبادی افزود: همچنین رئیس جمهور تأکید ویژه‌ای بر بهبود وجهه نظام بانکی داشتند چراکه بانک‌ها خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌کنند و در این باره خود بانک‌ها نیز ضروری است خدمات خود را بهتر به جامعه معرفی کنند. همچنین لازم است دسترسی مردم به تسهیلات خرد و با وثایق سهل امکان پذیر شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث عدالت بانکی و تحول در فرایندها، نگاه تحولی به نظام بانکی، ارتباط بانک‌ها با بانک مرکزی و مشتریان و سایر ذی نفعان از دیگر موارد مدنظر رئیس جمهوری است که باید بهبود یابد. همچنین بحث کفایت سرمایه بانکها، اصلاح ناترازی نظام بانکی و اصلاح نظام بانکی از جمله محورهای مدنظر رئیس جمهور بود.

آخرین اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار