کد مطلب: ۸۹۸۰۲۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

گارد صعودی قیمت بیت کوین و افزایش دیدگاه‌های خوش‌بینانه

گارد صعودی قیمت بیت کوین و افزایش دیدگاه‌های خوش‌بینانه

با رسیدن ETFهای بیت کوین به دستاوردی چشمگیر، گمانه‌زنی‌ها در مورد امکان رسیدن قیمت بیت کوین به سطح 100 هزار دلار در بازه دو ماه آینده افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، همزمان با پیشرفت ارزهای دیجیتال، افزایش اخیر قیمت بیت کوین به بالای سطح 48 هزار دلار، همراه با رسیدن صندوق‌های قابل معامله بورسی (ETF) به جایگاه فعلی، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. با رسیدن ETFها به رقم ۱۰ میلیارد دلاری در مدیریت دارایی‌ها پس از تنها ۲۰ روز، بازار بیت کوین شاهد یک روند صعودی قابل توجه است.

BitMEX Research  نشان می‌دهد که ۲.۷ میلیارد دلار جریان ورودی خالص به 9 صندوقETF  در تاریخ ۹ ژانویه وجود داشته است. صندوق IBIT از BlackRock  ۴ میلیارد دلار دارایی‌های بیت کوینی دارد. FBTC از Fidelity  با بیش از ۳.۴ میلیارد دلار و ARK 21Shares که ارزش پورتفوی بیت کوین خود را به بیش از یک میلیارد دلار رسانده است، از جمله صندوق‌های پیشتاز بازار هستند.

در این بین، GBTC  از Grayscale شاهد خروج ۶.۳ میلیارد دلار در آخرین ماه میلادی سال گذشته میلادی بوده است. البته این خروج سرمایه تفاوت چندانی در دینامیک‌های بازار بیت کوین ایجاد نمی‌کند. همزمان با شتاب صعودی ETFهای بیت کوین، آیا رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به 100 هزار دلار در بازه دو ماه آینده دور از دسترس خواهد بود؟

پیروزی ETFهای بیت کوین

جدیدترین ETFهای بیت کوین موفق شدند تا رقم ۱۰ میلیارد دلار سرمایه جمع‌آوری کنند. این که نشان‌دهنده تقاضای قوی از سوی سرمایه‌گذاران نهادی است. استقبال پرشور سرمایه‌گذاران، همراه با مقاومت بیت کوین در برابر نوسانات اقتصادی، دیدگاهی صعودی برای این ارز دیجیتال پیش‌بینی می‌کند.

در سمت دیگر، تحلیل ARK Invest  نیز این نظر را تایید می‌کند و بیت کوین را به عنوان جایگزینی برای طلا قرار می‌دهد و انتظار می‌رود که این روند افزایشی در مقایسه با طلا ادامه یابد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

از نظر تکنیکال، قیمت بیت کوین در روند نسبتا قوی صعودی قرار دارد. حمایت قابل توجه قیمت نیز نزدیک به سطح 47 هزار و 680  دلار تشکیل شده است. دیگر شاخص‌های بازار نیز سنتیمننت مثبت معامله‌گران را نشان می‌دهند. بیت کوین در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند از مانع 49 هزار دلاری پیش روی خود عبور کند.

اندیکاتورهای تکنیکال قیمت، از جمله میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه نیز روند صعودی را تقویت می‌کنند. با این حال، اگر بیت‌کوین زیر خط حمایت 47 هزار و 680 دلار سقوط کند، قیمت ممکن است با کاهش بیشتری روبرو شود. حفظ قیمت بالای سطح مذکور می‌تواند نشانه‌ای از تداوم روند صعودی بیت کوین باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.