فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۱۱۱۳

صرفه‌جویی ۵۰ میلیون دلاری با عضویت در مجمع کشورهای آسیا و اقیانوسیه

صرفه‌جویی ۵۰ میلیون دلاری با عضویت در مجمع کشورهای آسیا و اقیانوسیه

عضویت ایران در مجمع کشورهای آسیا و اقیانوسیه در ارزیابی همترازی صادرات ایران را ۲۰ میلیارد دلار افزایش می‌دهد و خروج ارز را ۵۰ میلیون دلار کاهش می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سعید تاجیک رییس کمیسیون محیط زیست و انرژی اتاق بازرگانی تهران در پانزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: ما سال‌ها در صادرات کالا با مشکل تایید صلاحیت در کشور مقصد رو به رو بودیم بعد از یک سال و نیم تلاش در سازمان استاندارد در اواخر پارسال ایران توانست به عضویت مجمع کشورهای آسیا و اقیانوسیه در ارزیابی همترازی بپیوندیم و این موضوع  صادرات را تسهیل می‌کند و صادرات ایران را ۲۰ میلیارد دلار افزایش و خروج ارز را ۵۰ میلیون دلار کاهش می دهد.

وی افزود: نقدی که به دولت در مورد استاندارد وجود دارد این است که در ۱۶ فروردین سال جاری مصوبه دولت برای جهش تولید تدوین شد و در این مصوبه سی ‌و پنج صفحه ای به موضوع کیفیت استاندارد اشاره نشده است در حالی که جهش تولید بدون کیفیت و رقابت ممکن نیست.

تاجیک تصریح کرد: خود سازمان گاه به دلیل ضعف کیفیت مورد اعتراض مردم قرار می گیرد در حالی که در اقتصاد ۵۰۰۰ دلاری نمی‌توان حالت مطلوبی از استاندارد را انتظار داشت و ارتقای این امر نیاز به تامین منابع و ارتقای بنیه سازمان استاندارد دارد.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.