خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۵۶۴۰

وقوع انفجار در بخش‌هایی از شهرستان سراوان / ادعای حمله پاکستان به خاک ایران

وقوع انفجار در بخش‌هایی از شهرستان سراوان / ادعای حمله پاکستان به خاک ایران

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از شنیده شدن صدای چند انفجار درچند محدوده اطراف سراوان استان سیستان و بلوچستان خبر داد. رسانه‌های پاکستانی مدعی شدند که این موضوع به حمله ارتش این کشور به گروه‌های جدایی‌طلب بلوچ در خاک جمهوری اسلامی مربوط بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رسانه‌ها از شنیدن صدای انفجار در محدوده شهرستان سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان خبر می‌دهند. خبرگزاری مهر به نقل از علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان این موضوع را تایید و اعلام کرد که مسئولان امنیتی و انتظامی در حال بررسی موضوع هستند. 

همچنین این خبرگزاری در گفتگو با یک منبع آگاه از شنیده شدن صدای انفجار و سپس حمله پهپادی و موشکی به منطقه شمسر سراوان خبر داده و نوشته است که این انفجارها بر اساس آخرین اطلاعات باعث مجروحیت چند نفر شده‌اند.

مهر به به ادعای رسانه‌های پاکستانی نیز اشاره کرده است که این انفجارها ناشی از حمله ارتش این کشور به گروه‌های جدایی‌طلب بلوچ در خاک جمهوری اسلامی بوده است. 

همچنین سایت دیده بان ایران نیز در این مورد نوشت ارتش پاکستان در یک حمله هوایی به اهدافی در شهرستان سراوان حمله کرد. خبرگزاری ارتش پاکستان از هدف قرار گرفتن پایگاه‌های «تروریست‌ها» در سیستان و بلوچستان ایران و به جا ماندن آسیب‌ها و خسارت‌های سنگین خبر داد.

خبرگزاری ارتش پاکستان گزارش‌ها درباره هدف قرار گرفتن پایگاه‌های سپاه در استان سیستان و بلوچستان را تکذیب کرد و گفت پایگاه‌های «ارتش آزادی‌بخش بلوچستان» و «جبهه آزادی‌بخش بلوچ» هدف حمله قرار گرفته‌اند.

در روزهای گذشته در پاسخ به حملات گروهک‌های تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش الظلم (جیش العدل) را در خاک پاکستان توسط موشک و پهپاد منهدم کرد. منطقه هدف قرار گرفته منطقه‌ای به نام کوه سبز در استان بلوچستان پاکستان بود که یکی از بزرگترین مقرهای گروهک جیش الظلم در آن قرار داشت (تابناک).

این موضوع با واکنش پاکستان مواجه شد و روز گذشته، این کشور سفیر خود را در ایران فراخواند و از سفیر کشورمان خواست خاک پاکستان را ترک کند. 

به گزارش تجارت‌نیوز، خبرنگار پاکستانی نیویورک‌تایمز نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، پاکستان اهدافی متعلق به جدایی‌طلبان بلوچستان در خاک ایران را هدف قرار داده است. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.