فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۰۶۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

اینستاگرام به فدیورس متصل شد؛ فالوورها و لایک‌ها از سرورهای دیگر قابل مشاهده‌اند

اینستاگرام به فدیورس متصل شد؛ فالوورها و لایک‌ها از سرورهای دیگر قابل مشاهده‌اند

کاربران اینستاگرام که حساب‌های خود را به «فدیورس» (وب اجتماعی باز) متصل کرده‌اند، اکنون می‌توانند ببینند چه کسانی از سایر سرورهای فدیورس، مثل Mastodon و Pixelfed، آنها را فالو و پست‌هایشان را لایک کرده‌اند. همچنین، کاربران از این پس به مدت ۱۵ دقیقه فرصت دارند تا پست‌های خود را در این شبکه اجتماعی ویرایش کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، اعلام کرد که کاربران این شبکه اجتماعی که حساب‌های خود را به «فدیورس» (وب اجتماعی باز) متصل کرده‌اند، اکنون می‌توانند ببینند چه کسانی از سایر سرورهای فدیورس، مثل Mastodon و Pixelfed، آنها را فالو و پست‌هایشان را لایک کرده‌اند.

همچنین، این شرکت اعلام کرد که کاربران از این پس به مدت ۱۵ دقیقه فرصت دارند تا پست‌های خود را در این شبکه اجتماعی ویرایش کنند.

کشف دنیای فدیورس؛ گام به گام با فالوورها و لایک‌ها!

کاربران برای مشاهده فالوورها و لایک‌ها از سایر سرورهای فدیورس، می‌توانند روی فعالیت پستی یا لیست فالوورهای آن ضربه بزنند. بخشی با عنوان «فالوورهای فدیورس» یا «لایک‌های فدیورس» این لیست‌ها را نمایش خواهد داد.

این اعلامیه در پی گسترش تدریجی ادغام Threads با فدیورس در ماه‌های اخیر مطرح شد. از ماه مارس، کاربران قادر به اتصال حساب‌های خود به فدیورس بودند. اخیراً این پلتفرم به کاربران امکان مشاهده پاسخ‌های فدیورس به پست‌های دیگران را می‌دهد که این ویژگی باعث افزایش دسترسی به محتوا در Threads شده است. کاربران از ماه ژوئن می‌توانند پاسخ‌های سرورهای فدیورس به پست‌های خود را ببینند؛ البته قابلیت جواب دادن به این پاسخ‌ها هنوز در حال توسعه است.

Threads بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی است که پروتکل ActivityPub، پروتکل شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز که فدیورس را متصل می‌کند، پذیرفت و طبق اعلام متا، نزدیک به ۲۰۰ میلیون کاربر دارد. خود فدیورس بیش از ۱۲ میلیون کاربر دارد.

ویرایش پست‌ها و تعاملات بین‌پلتفرمی در Threads؛ تجربه‌ای فراتر از X و توییتر

در مورد افزایش زمان ویرایش پست‌ها، اکنون Threads به کاربران این امکان را می‌دهد که تا ۱۵ دقیقه پس از ارسال پست تغییرات لازم را اعمال کنند که این مدت زمان به طور قابل توجهی بیشتر از محدودیت قبلی پنج دقیقه‌ای است. موسری توضیح داد که اگر حساب کاربری افراد به فدیورس متصل باشد، پست‌های کاربران در Threads پانزده دقیقه پس از بسته شدن پنجره ویرایش، به فدیورس ارسال می‌شود.

Threads اولین بار امکان ویرایش پست‌ها را یک سال پیش فراهم کرد و برخلاف X (که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد)، کاربران نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای این ویژگی ندارند. با این حال، X زمان بیشتری برای ویرایش پست‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد و امکان ویرایش تا یک ساعت پس از انتشار پست وجود دارد.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.