فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۱۷۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

رقابت داغ در بازار ایمیل ها/ Gmail کارت های جدید خود را رو می کند

رقابت داغ در بازار ایمیل ها/ Gmail کارت های جدید خود را رو می کند

پس از اینکه iOS 18 اپل ویژگی‌های مشابه جیمیل را مانند دسته‌بندی تراکنش‌ها، به‌روزرسانی‌ها و تبلیغات و افزودن پاسخ‌های هوشمند را به اپلیکیشن ایمیلی خود اضافه کرد، گوگل روز چهارشنبه مجموعه‌ای از تغییرات را برای جیمیل اعلام کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

سرویس ایمیلی گوگل یا همان Gmail، اکنون کارت‌های خلاصه‌ای را معرفی می‌کند که به کاربران کمک می‌کند اطلاعات خود را بهتر سازماندهی کنند و اقداماتی در صندوق ورودی خود انجام دهند. این اقدامات شامل پیگیری بسته‌ها، چک‌ کردن پروازها، تنظیم یادآوری‌ها، علامت‌گذاری فاکتورها به عنوان پرداخت‌شده و موارد دیگر است.

گوگل می‌گوید این کارت‌های خلاصه، اطلاعات را به صورت بصری از تمام ایمیل‌های مرتبط سازماندهی می‌کنند و در دسته‌های ایمیلی مانند خریدها، رویدادها، فاکتورها و سفرها ظاهر می‌شوند. با این افزودنی، کاربران دیگر نیازی به خواندن ایمیل‌های فردی برای پیدا کردن اطلاعاتی مانند رسیدها، فاکتورها، تأییدیه‌های سفر و رزروهای شام نخواهند داشت.

این شرکت می‌گوید که تغییرات به منظور بازتاب عادات در حال تحول کاربران جیمیل است، اما به‌روزرسانی ایمیل اپل در iOS 18 ممکن است موجب شده باشد این شرکت سریع‌تر عمل کند.

با راه‌اندازی این ویژگی، کارت‌های خلاصه جدید در بالای پیام ظاهر می‌شوند و دسترسی سریع به اطلاعاتی را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، فراهم می‌کنند؛ اطلاعاتی مانند زمان رسیدن بسته، زمان پرواز، تاریخ سررسید فاکتور یا اطلاعات مربوط به صندلی‌هایی که برای بلیط کنسرت رزرو کرده‌اید.

جیمیل همچنین یک بخش جدید به نام «به زودی در حال وقوع» را در صندوق ورودی شما معرفی خواهد کرد که کارت‌های خلاصه را به موقع برای دسترسی آسان سازماندهی می‌کند و این کارت‌ها در جست‌وجوهای جیمیل هم ظاهر خواهند شد. این ویژگی از ۲ اکتبر آغاز به کار می‌کند. راه‌اندازی کارت‌های خلاصه خرید ابتدا در iOS و اندروید آغاز شده و برخی کاربران قبل از اعلام رسمی آن را مشاهده کرده بودند. در ماه آینده، جیمیل کارت‌های خلاصه اضافی و بخش «به زودی در حال وقوع» را برای ایمیل‌های مربوط به خرید معرفی خواهد کرد. در آینده هم تمام چهار دسته کارت خریدها، رویدادها، فاکتورها و سفرها در ایمیل‌های فردی، بخش به زودی در حال وقوع و جست‌وجو ظاهر خواهند شد.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.