فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۲۵۱

نتیجه بازی تیم‌های ایران و ازبکستان

نتیجه بازی تیم‌های ایران و ازبکستان

تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین دیدار خود در گروه E مرحله اول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، با تساوی بدون گل مقابل ازبکستان متوقف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز،  تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت 20 و 30 دقیقه امشب آخرین بازی خود در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را مقابل ازبکستان آغاز کرد.

با این نتیجه تیم ملی کشورمان در مرحله اول انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا با 14 امتیاز در صدر جدول گروه E قرار گرفت و ازبکستان نیز با همین میزان امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تیم قلعه‌نویی در رده دوم جدول این گروه ایستاد.

تیم ملی در بازی رفت مقابل ازبکستان هم به نتیجه تساوی 2 - 2 رضایت داده بود.

داور: کیم جونگ هیوک( کره جنوبی) 

کمک داوران: پارک کیونگ، جانگ جانگ پیل( کره جنوبی) 

با نظر امیر قلعه‌نویی این بازیکنان در ترکیب اصلی ایران قرار گرفتند.

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، صالح حردانی، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سامان قدوس، امید نورافکن، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی

پس از سعید مهری مصدوم، جواد حسین نژاد هم با نظر امیر قلعه‌نویی از فهرست تیم ملی برای این بازی خط خورد.

ترکیب ازبکستان

همچنین سرتکو کاتانچ نیز اوتکیر یوسوپوف، عبدالغدیر خوسانوف، فرخ صیفی‌اف، عمر آشورماتوف، اتابک شوکوروف، عادل جان خامروبکوف، جلال الدین ماشاریپوف، اوستون اورونوف، شرطود نصرالله‌اف، الدور شاهمرادف و حسین‌الدین علی‌قل‌آف

اتفاقات مهم مسابقه:

اوستون اورنوف و ماشاریپوف دو بازیکن تیم ملی ازبکستان در پرسپولیس و استقلال بازی می کنند و شناخته شده ترین بازیکنان ازبک برای هواداران فوتبال کشورمان هستند.

دقیقه 10: اولین کرنر مسابقه را تیم ملی کشورمان زد که توپ به کنعانی زادگان رسید وضربه سر او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 13: پاس عمقی پشت دفاع در محوطه جریمه به طارمی رسید که او در محوطه جریمه سرنگون شد اما داور کره ای اعتقادی به خطای پنالتی نداشت و دستور به ادامه بازی داد. 

دقیقه 15: خطای سامان قدوس روی ماشاریپوف یک ضربه کاشته برای تیم ازبکستان به ارمغان آورد که این کاشته حاصلی برای آبی پوشان ازبک نداشت.

دقیقه 18: ضربه کاشته ایران به شجاع خلیل زاده در محوطه جریمه رسید که ضربه سر او با اختلاف از بالای دروازه ازبکستان به بیرون رفت.

دقیقه 22: شوت سامان قدوس از راه دور را دروازه بان ازبک مهار کرد این نخستین شوت در چارچوب تیم ملی در این دیدار بود.

دقیقه33: اورونوف پا به توپ وارد محوطه جریمه تیم ملی کشورمان شد و ضربه پای چپ او با اختلاف اندکی از کنار دروازه تیم ملی به بیرون رفت.

دقیقه 36: حردانی با یک توپ ربایی فرصت گلزنی خوبی ایجاد کرد و ارسال او را مدافع ازبک راهی کرنر کرد. قدوس ضربه کرنر را زد که مدافعان توپ را زودتر دفع کردند.

دقیقه 39: با خطای میلاد محمدی ، اورنوف دچار مصدومیت شد.

دقیقه 42: شوت نورافکن از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه ازبکستان عبور کرد. 

دقیقه 44: ضربه کاشته تیم ملی ایران از پشت محوطه جریمه را نورافکن زد که با اختلاف نسبتا کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 1+45: ضربه کرنر تیم ملی را قدوس روی دروازه ازبکستان فرستاد که حاصلی برای ما نداشت.

نیمه دوم

دقیقه 53: امید نورافکن یک‌بار دیگر با یک شوت از راه دور قصد باز کردن دروازه ازبکستان را داشت که این بار هم ضربه این بازیکن راه به جایی نبرد.

دقیقه 63: کار ترکیبی و هماهنگ جهانبخش و آزمون یک خطر جدی دیگر روی دروازه ازبکستان آفرید که ضربه سر جهانبخش در این صحنه از کنار دروازه عبور کرد.

دقیقه 68: ضربه بغل پای مهدی طارمی از داخل محوطه جریمه با بدشانسی به تیر دروازه ازبکستان خورد و برگشت داده شد.

دقیقه 76: شوت علیکولوف از راه دور را بیرانوند با یک واکنش خوب دور کرد.

دقیقه 79: یک شوت دیگر از بازیکنان ازبکستان به شکلی خطرناک از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 80: اشتباه بیرانوند در مهار توپ می‌رفت تا دروازه‌ ایران را با خطر جدی مواجه کند که ضربه بازیکن ازبک را مدافعان تیم ملی برگشت دادند.

دقیقه 90: صالح حردانی به دلیل خطا روی ارونوف با کارت زرد داور جریمه شد.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.