کد مطلب: ۳۸۸۷۴۹

بررسی خودرو هیوندای سوناتا مدل ۲۰۱۶

بررسی خودرو هیوندای سوناتا مدل ۲۰۱۶

هیوندای سوناتا یک خودروی سدان کره‌ای است از نسل پنجم خود به صورت گسترده در بازار ایران عرضه شد ومحبوبیت خاصی در بین علاقه‌مندان به خودرو های لوکس پیدا کرد.

هیوندای سوناتا یک خودروی سدان کره‌ای است از نسل پنجم خود به صورت گسترده در بازار ایران عرضه شد ومحبوبیت خاصی در بین علاقه‌مندان به خودرو های لوکس پیدا کرد. بسیاری از مردم نمی دانند که هیوندای نسل هفتم سوناتا را با نسل دوم پیشرانه های هیبریدی ارائه کرده است. رقابت اصلی این خودرو با فورد فیوژن انرژی است. اگر فقط رانندگی با باتری برای شما اهمیت دارد بدانید که فورد فیوژن انرژی تا ۳۰ کیلومتر را با این حالت می راند اما هیوندا سوناتا قادر به طی ۴۳ کیلومتر با این حالت است.

مشخصات فنی

مدل پایه سوناتا با یک موتور دو لیتری بنزینی به بازار عرضه شد اما در سال ۲۰۱۶ مدل پلاگین با ترکیبی از موتور ۲ لیتری بنزینی موتور الکتریکی معرفی گردید که ۵۰ کیلو وات توان الکتریکی و۲۱۷ اسب بخار قدرت دارد. این موتور که از یک مجموعه باتری لیتیوم- یون پلیمری انرژی می گیرد با یک سیستم انتقال قدرت شش سرعته همراه شده است که قادر به طی مسافتی حدود ۴۰ کیلومتر تنها در حالت الکتریکی است. مصرف سوخت سوناتا در حالت هیبریدی به طور استاندارد ۵.۸ نیت در هر صد کیلومتر است اما در نسخه پلاگین حالت تمام الکتریک وEV مصرف آن به ۲.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد. شتاب صفر تا صد آن ۸ ثانیه است که رضایت بخش به نظرمی رسد. گشتاور بالایی دردور موتور پایین ارائه می دهد که باعث سرعت بخشیدن به آن می شود.این یک خودرو اسپرت نیست هدف آن راحتی در رانندگی است و کیفیت های مناسب خود را دارا می باشد. در هنگام حرکت خودروصدایی در داخل کابین شنیده نمی شود که بخشی از آن به دلیل حالات آیرودینامیکی آن است.

نمای داخلی کابین

فضای داخل کابین برای چهار نفر بسیارجادار و راحت است. البته پنج نفر هم می توانند بنشینند اما در سفرهای طولانی خسته کننده می شود.از تجهیزات داخل کابین می‌توان به صندلی های چرم گرمایشی، فرمان گرمایشی و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.همچنین در کنسول وسط یک صفحه نمایشگر۸ اینچی مجهز به رابط اندروید اتو واپل کارپلی تعبیه شده است که امکان استفاده ازتلفن های هوشمند آیفون را آسان می کند.یک محفظه نیز جهت نگهداری گوشی تلفن وجود دارد. اما متاسفانه سانروف در این مدل وجود ندارد. فضای بارسوناتای پلاگین ازسوناتای هیبریدی کمتراست اما پلاگین خوش چهره، هم به حد کافی جا داراسبهمامکاناتخوبی داردتا جایی که فضای بارکوچکترآن چندان قابل توجه نیست. یک خصوصیت مشترک هیوندا و کیا بازشدن خودکار درب صندوق عقب خودرو است.به این صورت که اگر سوئیچ خودرو را در جیب یا کیف خود همراه داشته باشید وپشت خودرو قرار بگیرید صندوق عقب به طور خودکار باز می شودو برای هشدار چندین بار صدای بوق شنیده می شود.

طراحی ظاهری

علی رغم تغییرات کمی که درنمای جلو و عقب این خودروصورت گرفته اما هنوزظاهر مدرن خود را حفظ کرده است. جلو پنجره ای بزرگ ترو ذوزنقه ای شکل است که لوگوی هیوندا درمرکز آن قرار گرفته است. چراغ های عقب کشیده و باریک هستند و نوشته ی سوناتا به صورت حروف جدا بر روی درب صندوق عقب نصب شده است.

خودرو هیوندا سوناتا امکانات تکنولوژی خوبی را دارا است و همه چیزبه سادگی دراختیارشما قرار می گیرد. برای خرید و فروش خودروهیوندای سوناتا مدل ۲۰۱۶می توانید به بخش خودرو سایت دیوار که بزرگترین مرجع درج آگهی رایگان است مراجعه نمایید.

منبع : ویرلن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.