کد مطلب: ۵۷۷۸۳۸

برق کدام مشترکان رایگان شد؟

برق کدام مشترکان رایگان شد؟

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور، از ابتدای شروع فصل گرم تاکنون، ۱۰ میلیون مشترک برق مشمول طرح برق رایگان شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع فصل گرم تاکنون، ۱۰ میلیون مشترک برق مشمول طرح برق رایگان شده‌اند گفت: این گروه کمتر از الگوی مصرف، برق مصرف کرده‌اند و از ابتدای خرداد با شروع فصل گرما و در تابستان امسال مشمول تخفیف صددرصدی قیمت برق شدند.

وی گفت: هم اکنون ۴٫۲ میلیون مشترک نیز در این مدت مصرف برق بیش از الگوی مصرف داشتند که این گروه مشترکین پرمصرف محسوب می‌شوند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه الگوی مصرف برق در تهران ۳۰۰ کیلووات ساعت برای هرماه است ادامه داد: مشترکان پرمصرفی که میزان مصرفشان در هر دوره بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت برق باشد قیمت برقشان با عدد ۸۰۰ تومان به ازای هرکیلووات ساعت محاسبه می‌شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: با کاهش دمای هوا، از مشترکان برق درخواست می‌شود برای حفظ پایداری در شبکه از وسایل سرمایشی کمتر استفاده کنند ( تسنیم ).

افزایش ۷۰۰ درصدی قیمت قبض برق!

در مقابل اما چندی پیش، نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس بر پیگیری افزایش قیمت قبوض برق برخی مشترکین تاکید کرده است. سخنگوی صنعت برق، اما توضیحاتی را در این زمینه ارائه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احمد مرادی، نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پیگیری افزایش قیمت قبوض برق مشترکین خبر داد.

وی در پاسخ به علت افزایش قیمت قبوض برق مشترکین نسبت به دوره های قبل، بیان کرد: با توجه به گزارشات واصله از سوی مردم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و اطلاع‌رسانی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

در طی هفته گذشته گزارشات مردمی حاکی از افزایش قیمت قبوض برق مشترکین نسبت به بازه مشابه در سال گذشته بوده که منجر به انتقاد از سوی مردم شده است.

مجید واشقانی، بازیگر سینما نیز با انتشار کلیپی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از افزایش ۷۰۰ درصدی نرخ قبض آپارتمان خود نسبت به دوره‌های گذشته انتقاد کرد و خواستار پیگیری این موضوع شد ( ایسنا ).

دلیل افزایش قیمت قبوض برق

در این رابطه،مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق توضیح داده است: سالانه در ابتدای اردیبهشت ماه ۷ درصد نرخ برق گران می‌شود و البته در این میان تعرفه برق پرمصرف‌ها نیز با فرمول‌های مختلف محاسبه می‌شود.

به گفته وی، مشترکینی که دو برابر الگوی منطقه مصرف داشته باشند، تعرفه مازاد آنها مطابق خرید تضمینی برق از نیروگاه تجدیدپذیر محاسبه می‌شود (تسنیم).

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.