کد مطلب: ۷۸۵۹۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ بانک برتر جهان از نظر ارزش برند در سال ۲۰۲۳

10 بانک برتر جهان از نظر ارزش برند در سال 2023

باارزش‌ترین بانک‌های جهان از نظر برند تجاری به طور مساوی بین چین و آمریکا تقسیم می‌شوند. بانک ICBC چین در رتبه اول این دسته‌بندی قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از سال 2019، بانک‌های چینی در رتبه‌بندی سالانه با ارزش‌ترین برندهای بانکی Brand Finance's Banking 500، چهار جایگاه برتر را در اختیار داشته‌اند.

ارزش برند در این زمینه، معیاری از ارزش علامت تجاری و آی‌پی بازاریابی مرتبط در تجارت برند است. به عبارت دیگر، ارزش برند، ارزش دارایی‌های بازاریابی نامشهود را اندازه‌گیری می‌کند، نه ارزش کلی خود کسب و کار.

در این گزارش ویژوال کاپیتالیست، 10 برند برتر که از سال ۲۰۱۹ توسط Brand Finance's Banking 500 دسته‌بندی شده و روند تکامل یا قسمت‌های ثابت آن را نشان می‌دهد.

10 بانک باارزش جهان از نظر برند

10 بانک باارزش جهان از نظر برند از سال 2019 تا 2023

برترین برندهای بانکی در سال 2023

10 برند بانکی با ارزش سال 2023 به طور مساوی بین چین و ایالات متحده آمریکا تقسیم شده است. از نظر ارزش ترکیبی نام تجاری، چین با 262 میلیارد دلار نسبت به آمریکا با 165 میلیارد دلار، پیشتاز است.

بانک‌های چینی بازار بزرگی برای ارائه خدمات دارند که به افزایش ارزش ادراکی برندهایشان کمک می‌کند. به عنوان مثال، بانک صنعتی و تجاری چین (ICBC) به بیش از 500 میلیون فرد و همچنین چندین میلیون مشتری تجاری خدمات ارائه می‌دهد. این بانک با ارزش برند 69.5 میلیارد دلار در رتبه اول این دسته‌بندی قرار دارد.

شایان ذکر است که ICBC از نظر دارایی‌های تحت مدیریت (5.5 هزار میلیارد دلار تا دسامبر 2021) و از نظر درآمد سالانه (143 میلیارد دلار تا دسامبر 2022) بزرگترین بانک جهان است. این بانک 39 سال پیش در سال 1984 تاسیس شد.

پس از ICBC، سه جایگاه بعدی در اختیار مابقی چهار بانک بزرگ چین است که همه آنها دولتی هستند.

رتبه های پنجم تا نهم در این رتبه‌بندی را مجموعه‌ای از بزرگترین بانک‌های آمریکا تشکیل می‌دهند. علیرغم سلسله‌ای از مناقشات در سال‌های اخیر، Wells Fargo از رتبه هشتم در سال 2022 به رتبه ششم در سال 2023 رسید. این نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ (مانند دیزل‌گیت فولکس واگن) اغلب می‌توانند در مدت زمان نسبتاً کوتاهی از بدنامی نجات پیدا کنند. در رتبه هفتم جی‌پی‌مورگان و در رتبه هشتم بانک Chase آمریکا قرار دارد.

در رتبه دهم، بانک بازرگانان چین (China Merchants Bank) است که اولین بانک تجاری سهامی چین است که تماماً متعلق به اشخاص حقوقی شرکتی است.

ارزش برند 10 بانک بزرگ جهان

ارزش برند 10 بانک بزرگ جهان

برندهای مدیریت دارایی برتر در جهان

رتبه بندی Brand Finance در سال 2023 همچنین شامل یک دسته جداگانه برای مدیران دارایی است. با توجه به نقش پیشرو آمریکا در بازارهای مالی، تعجبی ندارد که هشت شرکت از 10 شرکت ذکر شده در اینجا مستقر در ایالات متحده باشند. با این حال، رتبه اول در اختیار «بروکفیلد» کانادا است.

مدیر دارایی جایگزین کانادایی این موسسه، از طریق سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و سایر زیرساخت‌ها با ارزش بالا در حال ایجاد یک نام تجاری قدرتمند است.

ارزش برند 10 موسسه برتر مدیریت دارایی در جهان

ارزش برند 10 موسسه برتر مدیریت دارایی در جهان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سهیل

    ممنون بابت مطلب جالبی که منتشر کردید.