کد مطلب: ۲۶۴۸۹۱

بلاک‌چین فرصتی برای مقابله با کپی رایت

بلاک‌چین فرصتی برای مقابله با کپی رایت

چگونه بلاک‌چین می‌تواند معضل نقض کپی رایت در عصر دیجیتال را سامان بخشد؟

فریبا تاجدینی: بلاک‌چین نام تازه‌ای است که این روزها بابت فرصت‌های بیشتری که در عرصه‌های مالی ایجاد می‌کند مورد توجه بسیاری از کارشناسان قرار گرفته است. دانشگاه صنعتی شریف این‌بار کارگاهی در جهت شناخت ابعاد جدید از کاربردهای بلاک‌چین برگزار کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آزمایشگاه بلاک‌چین دانشگاه صنعتی شریف در 29 خرداد ماه سال 1397 کارگاهی با موضوع "چگونه بلاکچین می‌تواند معضل نقض کپی رایت در عصر دیجیتال را سامان بخشد؟" برگزار کرد.

آزمایشگاه بلاک‌چین دانشگاه صنعتی شریف از اولین و تخصصی‌ترین کانون‌های بلاک‌چین در ایران است. این آزمایشگاه در روز گذشته کارگاهی با تدریس آرام بندری از کارشناسان ارشد تحقیق و توسعه در حوزه کسب و کارهای انلاین و با حضور جمعی از افراد علاقه‌مند برگزار کرد. این کارشناس در زمینه رشته تحصلی خود از مبلغان بلاک‌چین است.

این کارگاه با محوریت موضوع نقض کپی رایت و با مروری بر قوانین مالکیت فکری و کپی رایت و زیر مجموعه‌های آن آغاز شد و در ادامه روند به بیان قوانین ملی کپی رایت و سیر تکاملی آن در ایران به پرداخت.

این کارشناس با بیان نهادهای حامی مالکیت فکری در ابعاد بین المللی نوید ایجاد تحول بزرگی در حوزه کپی رایت در اینده را داد و اینکه می‌توان با استفاده از فناوری بلاک‌چین و با استفاده از راهکارهای پیاده‌سازی ویژگی‌های پنج‌گانه بلاک‌چین، قراردادهای هوشمند، تراکنش‌های همتا به همتا، قیمت‌گذاری پویا و موثر و غیره حق نشر و صیانت از دارایی فکری که رکن اصلی اقتصاد اخلاق است را برای ناشران ایجاد کرد. در این کارگاه با بیان نقض کپی رایت در مواردی مانند صنعت موسیقی و سرویس‌های به اشتراگ گذاری ویدئو نقش موثر بلاک چین در حفظ نشر ناشران و نقض کپی رایت نشان داده شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.