کد مطلب: ۴۱۸۸۱۸

بهترین روش خرید بیت کوین

بهترین روش خرید بیت کوین

روش‌های زیادی برای خرید بیت کوین وجود دارد. شما می‌توانید به راحتی از سایت‌‌های فروشنده بیت کوین مثلا همان صرافی ‌های آنلاین و یا به ‌طور مستقیم از افراد حقیقی با استفاده از کارت بانکی خود بیت کوین بخرید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، می‌دانید که بیت کوین شکل فیزیکی ندارد و به صورت دیجیتالی منتقل می‌شود. بنابراین برای خرید بیت کوین لازم نیست که به صورت حضوری اقدام کنید، بلکه این کار اغلب به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می‌شود. روش‌های زیادی برای خرید بیت کوین وجود دارد. در اینجا به بررسی بهترین روش خرید بیت کوین می پردازیم:

1.14

مراحل خرید بیت کوین

برای خرید بیت کوین گام‌های زیر را طی کنید:

1. نصب کیف پول بیت کوین

2. پیدا کردن فروشنده معتبر بیت کوین مانند سایت صرافی‌ها یا افراد حقیقی معتبر

3. انجام احراز هویت با مدارک شناسایی

4. انتقال پول از طریق کارت بانکی به فروشنده و ارائه ی آدرس کیف پول

5. دریافت بیت کوین از فروشنده به کیف پول شما

پیدا کردن فروشنده معتبر بیت کوین

شما می‌توانید هم از افراد حقیقی و هم از سایت‌ هایی تحت عنوان صرافی ارز دیجیتال به صورت آنلاین و با کارت بانکی خود بیت کوین بخرید. با توجه به کلاهبرداری‌ های زیاد در این حوزه، پیشنهاد ما این است که بیت کوین را از سایت‌ ها و صرافی‌ های معتبر داخلی خریداری نمایید. فقط کافیست کلمه ی خرید بیت کوین یا خرید ارز دیجیتال را در گوگل جستجو کنید تا با تعداد زیادی وب‌ سایت صرافی ایرانی مواجه شوید.

بهترین روش خرید بیت کوین چیست؟

سایت‌ های زیادی ادعا می‌ کنند که می ‌توانند بیت‌ کوین را با قیمت مناسب به شما عرضه کنند. اما متاسفانه با توجه به افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی، باید گفت در بیشتر این سایت‌ ها یا خطر از دست دادن پول وجود دارد یا اینکه بیت‌ کوین را با قیمتی بیش از حد معمول به فروش می ‌رسانند و یا اینکه وقتی می‌خواهید بیت‌ کوین را بفروشید، مبلغ پیشنهادی را پایین‌ تر از بازار قرار می‌دهند.

سایت LocalBitcoins

این سایت بازاری است که در آن افراد مختلف می ‌توانند درخواست‌ های خرید یا درخواست‌ های فروش خودشان را قرار دهند و با افراد دیگر وارد معامله شوند. در واقع سایت LocalBitcoins یک بازار خرید بیت کوین و فروش بیت‌ کوین است و فقط یک نفر یا یک شرکت در آن نمی‌تواند قیمت تعیین کند و افراد مختلف قیمت ‌ها و شرایط متفاوتی برای خرید و فروش بیت‌کوین قرار می‌ دهند.

البته طبیعی است که قیمت ‌ها در محدوده قیمت بیت ‌کوین در بازارها و صرافی‌ های معتبر باشد و نمی‌توان به طور مثال انتظار داشت که بیت‌ کوین با قیمت خیلی پایین ‌تر از بازار معامله شود. اشخاصی که در این سایت آگهی خرید و فروش بیت‌ کوین را ارسال می‌کنند هرکدام شرایط خاص خودشان را دارند. به طور مثال خرید بیت کوین از برخی کاربران، بدون احراز هویت انجام می‌شود ولی برخی دیگر شرط احراز هویت را گذاشته‌ اند.

1.12

مزایای سایت LocalBitcoins

1. امکان خرید بیت کوین بصورت آنلاین و یا حضوری

2. کارمزد پایین در خرید و فروش

3. امنیت و اطمینان در خرید

4. وجود خریداران و فروشندگان ایرانی

5. قابلیت نقل و انتقال ریال بین خریدار و فروشنده با کارت‌های بانکی ایران

6. بازاری بین‌المللی با قابلیت نقل و انتقال سایر ارزها

7. امکان معامله حضوری بیت‌ کوین

8. امکان سنجش اعتبار خریدار یا فروشنده قبل از معامله

9. امکان مشاهده قیمت لحظه ‌ای خرید و فروش بیت کوین به ریال

انتقال پول به صرافی و خرید بیت کوین

در برخی از صرافی‌ها شما مستقیما با خودِ صرافی معامله می‌کنید. در این صرافی ‌ها باید هزینه ریالی بیت کوین را از طریق درگاه پرداخت و به صورت آنلاین برای صرافی ارسال کنید. سپس آدرس بیت کوین خود را به صرافی می ‌دهید تا برایتان بیت کوین به کیف پول واریز کند. برخی دیگر از صرافی‌ ها، واسطه‌ ی بین خریداران و فروشندگان هستند.

یعنی خریداران و فروشندگان در آن جمع می‌ شوند و صرافی فقط معامله بین خریداران و فروشندگان را جوش می ‌دهد و کارمزد دریافت می‌کند. در این صرافی‌ ها باید ابتدا حساب خود را با ریال و کارت بانکی شارژ کنید و سپس از فروشندگان موجود در آن بیت کوین بخرید.

آیا امکان خرید کالا با استفاده از بیت کوین وجود دارد؟

همه چیز بستگی به طرف معامله دارد. اگر طرف معامله شما بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرا باشد، می‌توانید معادل قیمت آن کالا را با بیت کوین پرداخت کنید. در حال حاضر در ایران به دلیل اینکه هنوز بیت کوین در بین مردم تقریبا ناشناخته مانده و افراد زیادی نحوه کار با آنرا نمی‌ دانند، بسیار مشکل است که بتوان برای خرید کالا از بیت کوین استفاده کرد. اما در سایت‌های خارجی، قبول بیت کوین به عنوان روش پرداخت هر روز در حال گسترش است.

روش محاسبه بیت‌ کوین به ریال

قیمت بیت‌ کوین بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود. قبل از اینکه قیمت بیت‌ کوین را به ریال محاسبه کنید، باید اجزای کوچکتر یک بیت‌ کوین را بشناسید:

هر 100 میلیون ساتوشی برابر با 1 بیت‌کوین است. ( هر 1 ساتوشی = 0.00000001 بیت‌کوین)

هر 1000 mBTC برابر با 1 بیت‌کوین است. (هر 1 mBTC مساوی 0.001 بیت‌کوین)

هر 1,000,000 بیت (BIT) برابر 1 بیت‌کوین است. ( هر 1 بیت = 0.000001 بیت‌کوین)

وقتی صحبت از قیمت بیت‌ کوین می‌شود، منظور 1 بیت‌کوین است مگر اینکه در کنار آن سایر علامت‌هایی که در فوق توضیح دادیم قرار داشته باشد.

نمودار قیمت بیت ‌کوین

اگر خرید بیت کوین را به قصد سرمایه گذاری انجام داده ‌اید شاید تمایل داشته باشید قیمت آن را رصد کنید.

چندین سایت‌ برتر که می‌توانید نمودار قیمت بیت کوین را در آن ببینید در اینجا معرفی شده است:

سایت treadingvew.com

سایت coinmarketcap.com

سایت worldcoinindex.com
شاید در نگاه اول خرید بیت کوین یک کار سخت به نظر بیاید. اما با یکبار خریدن متوجه می‌شوید که این کار بسیار راحت بوده و در چند دقیقه انجام می‌ شود.

1.15

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    صرافی رمزینکس اولین و معتبرترین صرافی دانش بنیان خرید بیت کوین اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال در محیطی کاملا امن و معتبر

  • ممد

    بیت کوین قانونیه؟