خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۸۴۷۲

چگونه بهترین پوشش‌های بیمه بدنه را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین پوشش‌های بیمه بدنه را انتخاب کنیم؟

شرکت‌های متعددی ارائه‌دهنده انواع بیمه از قبیل بیمه بدنه خودرو هستند. بد نیست بدانید بیمه هرکدام از این شرکت‌ها، پوشش‌های مختلفی ارائه می‌دهند و این مسئله به عوامل زیادی وابسته است.

اکثر بیمه‌هایی که برای خودرو وجود دارد، بیمه‌های اختیاری است. اما اگر به عواقب نداشتن بیمه مورد نظر فکر کنید، مسلماً برای تهیه آن اقدام خواهید کرد. بیمه بدنه خودرو که در این مطلب موضوع بحث ما است، در زمره بیمه‌های اختیاری قرار می‌گیرد.

سعی کنید برای خرید بیمه بدنه عجول نباشید. شرکت‌های متعددی ارائه‌دهنده انواع بیمه از قبیل بیمه بدنه خودرو هستند. بد نیست بدانید بیمه هرکدام از این شرکت‌ها، پوشش‌های مختلفی ارائه می‌دهند و این مسئله به عوامل زیادی وابسته است.

در این مطلب می‌خواهیم اطلاعات مفیدی درباره بیمه بدنه خودرو، قیمت، پوشش‌های آن و موارد مشابه این در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

بیمه بدنه چیست؟

مسلماً به‌خاطر زیاد شدن استفاده از خودرو در سطح شهر، شلوغی خیابان‌ها و مواردی از این‌ قبیل، احتمال بروز اتفاقاتی مانند تصادف هم بیشتر شده است. برای همین توصیه می‌شود تا هرکسی به سراغ شرکت‌های بیمه برود و برای بیمه کردن خودروی خود در برابر خطراتی مانند تصادف، اقدام کند.

پس می‌توان گفت بیمه بدنه چیزی است که خودرو را در برابر خطر تصادف و اتفاقات مشابه بیمه می‌کند و خسارت‌های ناشی از این اتفاقات را پرداخت می‌کند.

البته برای استفاده از این خدمات، شخص بیمه‌گذار باید آن را در ازای پرداخت هزینه بیمه بدنه، خریداری کند. این هزینه همان حق بیمه است که به شرکت بیمه پرداخت می‌شود و بسته به نوع پوشش بیمه بدنه متفاوت است.

درباره پوشش‌های بیمه بدنه چه می‌دانید؟

وقتی از پوشش‌های بیمه بدنه صحبت می‌کنیم، منظور خدمات بیمه‌ای است که شرکت بیمه در قالب بیمه بدنه ارائه می‌دهد و بابت آن هزینه مشخصی از بیمه‌گذار دریافت می‌کند.

پوشش بیمه بدنه به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم می‌شود که در بخش‌های بعد مفصل راجع‌به آن صحبت خواهیم کرد.

پوشش اصلی بیمه بدنه

در پوشش‌های اصلی، خسارت‌های ناشی از اتفاقات زیر توسط شرکت بیمه پشتیبانی می‌شود:

  • سقوط خودرو در دره و واژگونی آن
  • به سرقت رفتن خودرو (سرقت کلی خودرو)
  • حوادث رانندگی و تصادف
  • اتفاقات غیرمنتظره مانند انفجار و آتش‌سوزی
  • آسیب‌های وارده بر لاستیک و چرخ خودرو

پوشش اصلی بیمه بدنه شرکت‌های مختلف، کاملاً یکسان است و تفاوتی با یکدیگر ندارد.

پوشش فرعی بیمه بدنه

این نوع از پوشش‌ها در همه شرکت‌ها یکسان نیستند و برای برخورداری از آن‌ها باید هزینه‌های مازاد پرداخت شود. برای آشنایی بیشتر با پوشش‌های فرعی یا تکمیلی بیمه بدنه، بد نیست به موارد زیر دقت کنید:

  • شکستن شیشه ناشی از سردوگرم شدن هوا
  • سرقت لوازم و قطعات خودرو (سرقت جزئی خودرو)
  • بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش‌فشان و غیره
  • خراب‌شدن رنگ خودرو به‌خاطر پاشیده شدن مواد شیمیایی و رنگ روی خودرو

پوشش‌های دیگری هم وجود دارد که شاید تا به‌حال درباره آن‌ها نشنیده باشید. مثلا یکی از آن‌ها، پرداخت خسارت‌های ناشی از افت قیمت خودرو در هنگام وقوع تصادف است.

از طرف دیگر، اگر خودرویی به‌خاطر خطراتی که تحت پوشش بیمه مورد نظر است دچار مشکل شود و شخص نتواند از خودروی خود برای رفت‌وآمد استفاده کند، بیمه هزینه‌های مربوط به رفت‌وآمد شخص بیمه‌گذار را متقبل خواهد شد.

اینکه شما چه شرکت بیمه‌ای را برای خرید بیمه بدنه انتخاب کنید و چه مقدار توانایی برای پرداخت حق بیمه داشته باشید، تعیین‌کننده بخش عظیمی از نوع پوشش‌ها خواهد بود.

آیا بیمه بدنه خودرو محدودیتی دارد؟

درست است که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه، محدودیت خاصی برای پوشش‌های اصلی و فرعی بیمه بدنه در نظر نگرفته‌اند، اما بد نیست بدانید در حالت‌های زیر، هیچ شرکت بیمه‌ای هزینه خسارت‌های وارده را پشتیبانی نخواهد کرد.

خسارت‌های عمدی

گاهی توسط خود راننده یا شخصی که بیمه‌گذار است، خسارت‌های عمدی به خودرو وارد می‌شود. این خسارت‌ها به‌هیچ‌وجه توسط شرکت‌های بیمه پوشش داده نخواهند شد. متاسفانه برخی از افراد، دنبال کسب درآمد از این راه هستند. خوشبختانه با وجود تدابیری که شرکت‌های بیمه اندیشیده‌اند، این امر محقق نخواهد شد.

خسارت‌های مربوط به جنگ

زمانی که جنگ، بمباران هسته‌ای، شورش و حمله به خودرو اتفاق بیفتد، خسارت‌های ناشی از آن‌ خارج از پوشش شرکت‌های بیمه قرار خواهد گرفت. پس در چنین مواردی نمی‌توانید انتظار پوشش شرکت‌های بیمه را داشته باشید.

خسارت‌های ناشی از مسابقات اتومبیل‌رانی

زمانی که خودرو شخص بیمه‌گذار در پی شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی دچار مشکل شده باشد، شرکت بیمه هزینه‌ای را متقبل نخواهد شد.

نداشتن گواهینامه

هنگامی که به خودرو شخص بیمه‌گذار توسط فردی که گواهینامه نداشته است آسیب وارد شود، شرکت بیمه هزینه‌های مربوط به خسارت را قبول نخواهد کرد.

مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی

اگر راننده خودرویی از مواد مخدر یا مشروبات الکلی استفاده کرده باشد، نمی‌تواند هزینه‌های ناشی از خسارت وارده به خودرو در حالتی غیر از حالت عادی را از شرکت بیمه دریافت کند.

بهترین بیمه بدنه توسط کدام شرکت ارائه می‌شود؟

IMG 20210120 085254

برای انتخاب بهترین بیمه بدنه با کامل‌ترین نوع پوشش، بدون شک به اطلاعات زیادی نیاز خواهید داشت. برای این کار، ابتدا باید با شرکت‌هایی که ارائه دهنده خدمات و پوشش اصلی و فرعی بیمه بدنه هستند آشنا شوید.

تفاوت در قیمت بیمه بدنه شرکت‌های مختلف، این چالش را برای بیمه‌گذارها به وجود آورده است تا بهترین بیمه بدنه را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنند و در صورت نیاز، بتوانند خسارت‌های ناشی از سرقت کلی خودرو، سرقت جزئی خودرو، اتفاقات ناشی از بروز بلایای طبیعی و غیره را پوشش دهند.

خوشبختانه سایت بیمه بازار که در پایان معرفی خواهیم کرد، توانسته است اطلاعات دقیقی درباره انواع بیمه بدنه شرکت‌های مختلف ارائه دهد و آن‌ها را قیاس کند. در همین حین، شخص خریدار بیمه می‌تواند با مطالعه مقایسه خدمات و پوشش بیمه شرکت‌های مختلف، راحت‌تر تصمیم نهایی را بگیرد.

عوامل تاثیرگذار در مشخص کردن حق بیمه بدنه

همان‌طور که می‌دانید، برای بهره‌مندی از پوشش‌های اصلی و فرعی بیمه بدنه، باید هزینه بیمه بدنه پرداخت کنید. ناگفته نماند که قیمت بیمه بدنه برای همه یکسان نیست و عوامل تاثیرگذار زیادی وجود دارد که میزان حق بیمه را مشخص می‌کند. مانند:

  • قیمت روز خودرو
  • نوع کاربری خودرو
  • نوع پوشش‌های فرعی درخواستی توسط بیمه‌گذار
  • تخفیف‌های موجود

طبیعی است که هر چه قیمت روز خودرو بالاتر باشد، حق بیمه‌ای که شرکت از بیمه‌گذار دریافت می‌کند هم بالاتر خواهد بود. به همین علت، هزینه ناشی از خسارت‌های وارده به خودروهای مدل بالاتر بیشتر است و جبران این خسارت‌ها نیاز به حق بیمه بالاتری خواهد داشت.

خودروها ممکن است کاربری مختلفی داشته باشند. مثلا حق بیمه خودروهای شخصی در مقایسه با خودروهای مخصوص جابه‌جایی مسافر، کمتر است.

درخواست پوشش‌های اضافی بیمه بدنه توسط شخص بیمه‌گذار از شرکت بیمه، باعث بالا رفتن قیمت بیمه بدنه خواهد شد. این روزها با وجود سایت رسمی شرکت‌های بیمه، گرفتن استعلام بیمه بدنه به راحتی امکان‌پذیر است.

تخفیف‌هایی که در قیمت بیمه بدنه نهایی اعمال می‌شود، تخفیف‌های اصلی و فرعی را شامل خواهد شد. تخفیف‌های اصلی مربوط به خودروهای صفر کیلومتر، پرداخت نقدی حق بیمه توسط بیمه‌گذار و استفاده نکردن از بیمه بدنه در طول سال‌های متمادی خواهد بود.

اما تخفیف‌های فرعی یا تکمیلی مربوط به شرایط خود شرکت بیمه است. گاهی شرکت‌های بیمه برای جذب مشتری بیشتر، به صورت مناسبتی تخفیف‌هایی را در نظر می‌گیرند که برای استفاده از این تخفیف‌ها باید در بازه زمانی مشخص‌شده برای خرید بیمه بدنه اقدام کرد.

برای گرفتن استعلام بیمه بدنه خودرو، می‌توانید از سایت بیمه بازار کمک بگیرید.

بیمه بازار ارائه‌دهنده بهترین بیمه بدنه

سامانه بیمه بازار یکی از بزرگ‌ترین سامانه‌های بیمه در کشور است که با شرکت‌های بیمه بزرگ و مطرحی همکاری می‌کند. در این سامانه، بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه بدنه را خواهید شناخت و متوجه تفاوت آن‌ها با یکدیگر خواهید شد. همچنین خواهید توانست از طریق سایت بیمه بازار به آدرس اینترنتی ( www.bimebazar.com )، استعلام بیمه بدنه شرکت‌های مختلف را دریافت کنید.

*تجارت‌نیوز مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی‌آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می‌باشد*

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تشکر از مطالب مفید تان ،