کد مطلب: ۵۹۰۷۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افت ۲۳ هزار واحدی شاخص کل / کدام نمادها بیشتر معامله شدند؟

افت ۲۳ هزار واحدی شاخص کل / کدام نمادها بیشتر معامله شدند؟

امروز شاخص کل بورس با ۲۳ هزار واحد افت در محدوده یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد قرار گرفت. بازار امروز چکونه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شاخص کل بورس با ۲۳ هزار واحد افت در محدوده یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم با هفت هزار واحد منفی در کانال ۳۸۰ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات بورس هم امروز به سه هزار و ۶۷۱ میلیارد تومان رسید.

در پایان بازار امروز نمادهای پارس، شپدیس و فملی بیشترین تاثیر را در شاخص کل بورس گذاشتند. پربیننده‌ترین نمادهای بازار امروز هم شپنا، فسبزوار و شبندر بودند. بیشترین حجم معامله هم امرو برای کمند، خودرو و خگستر ثبت شد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از سه هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان رسید. همچنین ۶۷۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی و رشد بیش از سه درصد ۴۷ نماد و افت بیش از سه درصد ۳۹۴ نماد در بازا اتفاق افتاد.

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سرمایه

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‎‌بینی بازار فردا به تجارت‌نیوز گفت: بازار فردا به نسبت امروز بهتر خواهد بود. از دلایل مهمی که در ریزش بازار سهام در این روزها نقش مهمی را داشته است طول کشیدن مذاکرات برجام بوده است.

عصاری ادامه داد: عامل مهم دیگری که در افت بازار نقش مهمی را داشته است قیمت‌گذاری دستوری است که دولت هر روز ابهامات بیشتری را در بازار ایجاد می‌کند. در دولت جدید نکاه به قیمت‌گذاری دستوری نه تنها کم نشده است بلکه شدت بیشتری هم گرفته و بورس از این سیاست تاثیر منفی را در بورس گذاشته است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت رییسی هم کاری نکرد بعضی سهمها بیشتر از دوره روحانی رفتن تو ضرر.

    • ناشناس

      بیشتر سهامها

  • ناشناس

    آقا چی میگی مذاکرات برجام . دولت اوراق قرضه به مبلغ ۴۳ هزار میلیارد فقط امروز فروخته ، کارشناساتون رو از تو لوپ لوپ درآوردین .

    • ناشناس

      به کی فروخته؟؟ مردم. چرا مردم میخرن؟؟ چون مردم دنبال سود رسوندن به دولت هستن نه خودشون

  • ناشناس

    نفت هم بشه من فروشنده نیستم گذاشتم برای نوه های خودم -بازار کاملا دستوریه

  • ناشناس

    حدودا 2 سال هست که سرمایه گذاری در بورس به غیر از ضرر هیچی نداشت آیا چه کسی جواب گوی این ضررها هست ‌ بارها گفته شده بورس ایران دستوری هست نه اقتصاد لطفا مسولین محترم مشکل را حل بفرمایید

  • ناشناس

    فقط حذف دامنه نوسان

  • ناشناس

    بورس با شاخص سازی و دستوری دولت فاقد اعتبار شده در نظر مردم و فکر نکنم بتونه سروسامان پیدا کنه.

  • ناشناس

    سید محرومان قرار بود درست کنه

  • اکبر قربانی گواشینی

    بنده تقریبا بیش 25 سال است در بورس فعال هستم تجربه ای که در این مدت یاد گرفتم بورس ایران برای سرمایه داران هشیاربینهایت جذاب و سود اور است چون بیشتر سهامداران خورد گوسفندی خرید و فروش میکنند زمانی که قیمت سهمها گرانتر می شودبه جای اینکه بفروشند میخرند و زمانی که قیمت سهمها از کف کف هم ارزانتر و تا حد تقریبا مفت میرسد به جای اینکه بخرند میفروشند

    • ناشناس

      دقیقن. همینه که میندازن گردن دیگران

    • ناشناس

      من پازسال سهام اخابر خریدم ۲۹۰۰ تومان بعداز۸ ماه شد ۱۰۰۰تومان من سرمایه گذاری کردم که به اصطلاح سود ۳۲ دزصدی بگیرم ولی چه شد هی گاهش یافت هی گاهش یافت.بورس در ایران رانت است نه دارای شرگتها چرا که نسقف پایین دارد نه بالا مگر می شود داری یک شرگت مثل مخابرات در عرص ۸ ماه یک سوم شود

  • اکبر قربانی گواشینی

    بنده تقریبا 25 سال در بورس فعال هستم و این تجربه را در این مدت یاد گرفتم بیشتر سهامداران خورد در ایران گوسفندی میخرند و گوسفندی میفروشند زمانی که قیمت سهمها گرانتر میشود به جای اینکه بفروشند صف خرید می بندند و زمانی که قیمت سهمها از کف کف هم ارز انترمیشود به جای اینکه بخرند فقط میفروشند وهمین علت باعث شده است سرمایه گذران هشیار خیلی زودتر از بازار سهام سود های کلانی میبرند

  • ناشناس

    درد بیدرمانی علاجش… آتش هست و بس