کد مطلب: ۳۵۲۵۷۶

بورس وال‌استریت سبزپوش شد

بورس وال‌استریت سبزپوش شد

علی‌رغم روند کاهشی در معاملات اولیه، شاخص‌های بورسی وال‌استریت در نهایت با افزایش بسته شدند.

علی‌رغم روند کاهشی در معاملات اولیه، شاخص‌های بورسی وال‌استریت در نهایت با افزایش بسته شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از رویترز؛ علی‌رغم انتشار آمار کاهش رشد بخش خرده‌فروشی در آمریکا و به نتیجه نرسیدن مذاکرات تجاری بین این کشور و چین، بورس وال‌استریت توانست روند مثبت خود را حفظ کند و وارد محدوده زیان نشود. برخی منابع آگاه از احتمال دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با همتای چینی‌اش تا پیش از پایان مهلت یکم مارس خبر می‌دهند تا پیشرفت در مذاکرات تجاری شتاب بیشتری بگیرد. آمریکا تهدید کرده است در صورت نرسیدن به توافق، بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین تعرفه وضع خواهد کرد.

تیم گیرسکی، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در موسسه اینورس کانسیل گفت: چیزی برای دلگرمی وجود نداشت. دسامبر در مجموع ماه ضعیفی برای بخش خرده‌فروشی بود. به نظر می‌رسد نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادی خود را به شکل کاهش فعالیت‌ها در آمار مربوط به سه ماهه نخست سال نشان داده است.

در معاملات امروز بورس وال‌استریت، شاخص داو جونز و شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ هر دو به میزان ۰.۰۴ درصد افزایش یافتند. نزدک کامپوزیت نیز با ثبت صعود ۰.۳۳ درصدی به کار خود خاتمه داد.

در بین سایر بورس‌های جهان، عملکرد متفاوت بود به گونه‌ای که در انگلیس، شاخص فوتسی ۱۰۰ به میزان ۰.۰۹ درصد افزایش یافت، اما شاخص کک بورس فرانسه ۰.۲۳ درصد و شاخص دکس بورس آلمان ۰.۶۹ درصد کاهش یافتند. در آسیا شاخص نیک‌کی ۲۲۵ بورس ژاپن با ۰.۰۲ درصد زیان بسته شد. در چین شاخص شانگهای کامپوزیت ۰.۰۵ درصد و شاخص هانگ‌سنگ ۰.۲۳ درصد کاهش یافتند اما شاخص کسپی بورس کره جنوبی با جهش ۱.۱۱ درصدی بسته شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.