کد مطلب: ۴۷۲۹۷۷

اولین واکنش بورسی به سخنان رئیس فدرال رزرو

اولین واکنش بورسی به سخنان رئیس فدرال رزرو

شاخص‌های سهام اروپایی در واکنش به سخنان ئیس فدرال رزرو آمریکا در محدوده منفی قرار گرفتند و سراسر قرمز شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از سی ان بی سی، بورس‌های اروپایی در جلسه معاملاتی روز پنجشنبه در واکنش به سخنان جروم پاول همگی در محدوده منفی قرارگرفتند.

شاخص یورواستاکس جلسه معاملاتی امروز را با منفی 0/6 درصد پیگیری کرد به طوری که تمامی بخش‌های اقتصاد اروپا به رنگ قرمز درآمدند.

سرمایه‌گذاران چشم به سخنان پاول دوخته بودند و وی در این سخنرانی از تغییر جهت سیاست‌های فدرال رزرو نسبت به نرخ تورم سخن گفت. وی گفت فدرال رزرو اجازه خواهد داد که نرخ تورم از حد تعیین شده توسط فدرال رزرو یعنی 2 درصد بالاتر برود تا بتوان از بازار کار و اقتصاد کشور پشتیبانی کرد.

در همین راستا شاخص دکس آلمان در حال حاضر در نقطه منفی 0/7 درصد قرار گرفته و شاخص فوتسی لندن نیز به همین میزان کاهش یافته است. کک فرانسه نیز 0/6 درصد و شاخص بورس ایتالیا نیز نزدیک به 1.6 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

منبع: بااقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس اونجا هم دستوری شده فایده نداره بای بای

    • هادی

      بیخیال خدایی. یعنی تا الان فکر میکردی دستوری بودن یعنی تاثیر اخبار بر بورس؟؟!!

    • ناشناس

      شوخی بود! چه ربطی داره؟! کدوم بای بای

    • ناشناس

      خودم گفتم شوخی بود !چقدر ساده اید!. بروید خبر را بخوانید اگر هر اظهار نظری سبب هیجان در سهامدار شود خودش تو کف بفروشد و سهام را ضایع کند بعد بگوید دستوری است از سادگی یا بی سوادی است هرجای دنیا و هر بورسی میخواهد باشد. اصل اینست که بورس راه خودش را میرود با عرضه و تقاضای که سهامدار تعیین میکند

  • ناشناس

    عزیز من یکی از راه های تقویت اقتصاد بالا بردن تورم تا نقطه عطف برای اصلاح صادرات است مثلا اروپا اگر ارزش یورو بیش از حد معین از دلار بیشتر شود فورا اقدامات لازم جهت پایین آوردن ارزش یورو تاحدمعین اقدام انجام می شود مرکب اقتصاد چندین افسار دارد هرکدام رابیش از اندازه بکشی یا رها کنی سرعت مرکب را کند می کنی.

  • عباس

    گشایش اقتصادی درراهست