کد مطلب: ۴۷۷۷۶۹

بیشترین درآمد تدریس خصوصی در کدام یک از درس‌ها بوده است؟

بیشترین درآمد تدریس خصوصی در کدام یک از درس‌ها بوده است؟

به دلیل تقاضای بالای معلم خصوصی شیمی، بازار تدریس خصوصی این درس پررونق شده است. علاوه بر مشکلات آموزشی، شیوع بیماری کرونا هم مزید بر علت شده است که خیلی از افراد، به دنبال کسب درآمد از این بازار تدریس خصوصی باشند.

درس شیمی یکی از درس‌های تخصصی و اصلی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه است که در حال حاضر به یکی از پردرآمدترین درس‌ها برای گرفتن معلم خصوصی تبدیل شده است به‌طوری‌که برای این تقاضا زیاد، قیمت کلاس‌های تدریس خصوصی شیمی به جلسه‌ای یک میلیون و حتی بیشتر هم رسیده است.

حقیقتا اگر بخواهیم انصاف را چاشنی صحبت‌مان کنیم، باید بگوییم این نیاز به تدریس خصوصی شیمی با توجه به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در کرونا و مطالب سنگین و بعضا بی‌فایده کتاب شیمی کاملا احساس می‌شود.

طولانی بودن مباحث هر فصل، اختصاص 4 ساعت آموزش هفتگی در مدرسه برای یادگیری درس شیمی که برای این حجم از مطالب کتاب به نوبه خود کم می‌باشد که به دلیل بیماری کرونا این زمان کمتر هم شده است، تاکید محتوای کتاب بر جنبه حفظی و آموزش مستقیم مباحث به‌جای توجه به رویکرد تعاملی، پرسشی و اکتشافی، نبود پیوستگی و ارتباط معنایی بین مباحث سه کتاب شیمی، اضافه شدن حجم زیادی از جملات، مفاهیم و اصطلاحات غلط فارسی به کتاب که باعث گیجی و عدم فهم مطالب توسط دانش‌آموز شده است در کنار شیوع بیماری کرونا و تعطیلی پیوسته مدارس باعث شده که تقاضای معلم خصوصی برای رفع این حجم از مشکلات در درس شیمی بالا رود و باعث شده این درس در لیست پردرآمدترین دروس برای گرفتن معلم خصوصی قرار گیرد.

اما سوال مهم این است که آیا همان‌طور که این بازار پردرآمد تدریس خصوصی شیمی برای معلمان مفید است، برای دانش‌آموزان هم به همان اندازه مفید و موثر می‌باشد؟ یعنی تا چه اندازه حضور معلم خصوصی یا معلم شیمی آنلاین در کنار دانش آموز تاثیرگذار می‌باشد؟

برای مشخص بودن تاثیرگذاری جلسات تدریس خصوصی شیمی چند فاکتور مهم وجود دارد که باید سنجیده شود. از بحث قیمت‌های یک معلم شیمی گرفته تا اخلاق و رفتار حرفه‌ای او در تدریس همه جزو این فاکتورهای مهم محسوب می‌شوند که در ادامه راجع بهش صحبت می‌کنیم.

تدریس خصوصی شیمی ساعتی چند؟

فاکتور اول در سنجش میزان مهارت یک معلم می‌تواند قیمت جلسات تدریس خصوصی‌اش باشد. به دلیل تقاضای بالای معلم خصوصی شیمی، بازار تدریس خصوصی این درس پررونق شده است. علاوه بر مشکلات آموزشی، شیوع بیماری کرونا هم مزید بر علت شده است که خیلی از افراد، به دنبال کسب درآمد از این بازار تدریس خصوصی باشند.

از دانشجویان بی‌تجربه گرفته که با مبلغی حدود چهل، پنجاه هزار تومان تدریس را شروع می‌کنند تا افرادی که به اسم معلم سرشناس، سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کنند و بیشتر از اینکه بخواهیم در دوران تحصیل‌مان توانایی تدریس‌شان را ببینیم، فیلم‌های تبلیغاتی و همایش‌های دهن پرکن چند صد هزار نفری‌شان را در سراسر ایران دیده‌ایم که به واسطه همین شهرت زیادی، مبالغ هنگفتی برای جلسات تدریس خصوصی‌شان تعیین کرده‌اند. که نه می‌توان با تکیه بر بی‌تجربگی دانشجویان تازه‌وارد در این حوزه به موفقیت رسید نه می‌توان به حساب شهرت دهن پرکن و قیمت بالای کلاس معلم، موفقیت را تضمین کرد.

بنابراین بهتر است در قدم اول برای اینکه میزان مهارت معلم شیمی را با قیمت جلساتشان بسنجید به سراغ سایت‌های تدریس خصوصی بروید که بر اساس توانایی و کیفیت تدریس استاد، قیمت‌گذاری کرده‌اند نه بر اساس سلیقه شخصی خود معلم.

برای مثال، در سایتی مثل سایت تدریس خصوصی استادبانک (ostadbank.com) قیمت‌ها از طرف خود سیستم و بر اساس صرفا توانایی و سابقه تدریس اساتید مشخص می‌شود و در این قیمت‌گذاری سلیقه شخصی معلم دخیل نمی‌باشد.

قیمت‌ها بر اساس سه فاکتور خیلی مهم زیر تعیین می‌شود:

1. تعداد سال‌های تدریس معلم در مدارس و آموزشگاه‌های دولتی و خصوصی

2. سابقه تدریس خصوصی معلم و تعداد شاگردان موفقی که تاکنون داشته است.

۳. میزان معلومات معلم در درس شیمی، فن بیان و نحوه آموزش او به شاگرد

می‌توانید قیمت‌های تعیین شده کلاس تدریس خصوصی شیمی که صرفا بر اساس کیفیت تدریس معلم است را مشاهده کنید تا بدانید چطور می‌توانید از طریق قیمت، تاثیرگذاری کلاس خصوصی‌تان را تخمین بزنید.

دسترسی به معلم خوب، یعنی دسترسی به موفقیت

IMG 20200916 132822

دومین فاکتور برای سنجش تاثیرگذاری جلسات تدریس خصوصی شیمی، معلم خوب داشتن است. پیدا کردن یک معلم شیمی خوب کار راحتی نیست. صرفا نمی‌شود با معرفی یک یا دو نفر از در و همسایه و گرفتن شماره تلفن معلم شیمی، یا رفتن به آموزشگاه‌ها، یا حتی اعتماد کردن به آگهی‌های تدریس خصوصی، معلم خوب پیدا کرد.

برای سنجش مهارت تدریس معلم باید چند فاکتور مهم زیر را در نظر بگیریم که با روش‌های بالا نمی‌شود این فاکتورها در انتخاب معلم مورد نظرمان بسنجیم:

1. بررسی کیفیت تدریس معلم بر اساس نظرات شاگردان قبلی او و میزان رضایت‌شان (مهم‌ترین اصل در اینکه بدانید چقدر می‌تواند کلاس شیمی‌تان موفقیت‌آمیز باشد، نظرات شاگردان قبلی اساتید است. با هر روشی که معلم خصوصی انتخاب می‌کنید، حتما در جستجو سنجش این مورد باشید.)

2. مشاهده رزومه تحصیلی معلم برای اینکه مرتبط باشد با درسی که تدریس می‌کند و مشاهده رزومه کاری معلم برای اینکه مشخص شود که چقدر در سال‌های خدمت خود، سابقه تدریس داشته است.

3.در صورت امکان و دسترسی، مشاهده ویدئو نمونه تدریس معلم شیمی برای اینکه بدانید سبک تدریس معلم چگونه است و چقدر در توضیح مفاهیم و انتقال آن، روان تدریس می‌کند.

این سه فاکتور مهم را می‌توانید به‌راحتی با رفتن به سراغ سایت‌های تدریس خصوصی ارزیابی کنید. منتها دقت کنید سایتی که به آن مراجعه می‌کنید، سایت آگهی و تبلیغاتی نباشد.

برای مثال، سایت استادبانک این سه فاکتور مهم را در پروفایل هر استاد به نمایش گذاشته است که شما می‌توانید به همراه قیمت، یک ارزیابی درست و شفاف از عملکرد معلم شیمی انتخابی خود داشته باشید.

استادبانک علاوه بر سه فاکتور ذکر شده، کار جالب دیگری انجام داده است و آن اضافه کردن بخش آکادمی اساتید به بخش استخدام تدریس خصوصی شیمی و سایر دروس است. در این بخش، اساتید دوره آموزش رفتار حرفه‌ای در جلسات تدریس خصوصی را پشت سر می‌گذارند و آزموده می‌شوند که می‌تواند یک گزینه خوب برای بررسی فاکتورهایتان و در نهایت انتخاب معلم شیمی ایده‌آل و رسیدن به موفقیت‌تان باشد.

به یک معلم خوب جهت موفقیت نیازمندیم!

گفتیم برای ارزیابی کیفیت کلاس‌های تدریس خصوصی‌مان بررسی دو فاکتور قیمت و کیفیت مهم است. در آن صورت می‌توان با داشتن یک فضای مناسب برای شروع آموزش حضوری یا ترجیحا آنلاین در این دوران کرونایی و یک شماره تلفن معلم شیمی برای هماهنگی، شروع جلسات موفقیت‌آمیز را تضمین کرد.

اما دقیق‌تر برمیگردیم به سوال اول خودمان که آیا همان‌طور که بازار تدریس خصوصی شیمی برای معلم‌هایمان مفید بوده است برای ما و دانش‌آموزانمان هم تاثیرگذار است؟

اگر دانش‌آموزی باشد که اصلا شیمی را دوست ندارد و درکی هم از مفاهیم شیمی ندارد، اگر دانش‌آموزی باشد که نمره‌های پایینی در شیمی می‌گیرد و اعتماد به نفسش به‌طور کلی از دست رفته است، اگر دانش‌آموزی باشد که به دلیل تعطیلی مکرر مدرسه، کلی از درسش عقب افتاده و حتی آموزش‌های آنلاین مدرسه هم جوابگوی نیازهای او نیست، اگر دانش‌آموزی باشد که سال بعد کنکور دارد و نیاز به معلم شیمی کنکور دارد، اگر دانش‌آموزی باشد که در شهرستان است و به دلیل امکانات کم آموزشی مثلا در شهر تبریز، نیاز به کلاس تدریس خصوصی شیمی در تبریز دارد، اگر وارد دبیرستان شده است و تا به الان درکی از شیمی دبیرستان نداشته است و نیاز به کلاس تدریس خصوصی شیمی دهم دارد، یا حتی تدریس خصوصی شیمی یازدهم، یا حتی بدتر به دلیل بیماری کرونا و فضای مسموم مدارس، از کلاس‌های حضوری ترس دارد و نیاز به معلم شیمی آنلاین دارد، وجود یک معلم و سایتی که بتواند تمامی این نیازها را پوشش دهد و رفع کند، لازم و حیاتی است.

در آن صورت می‌توانیم با اطمینان به سوال‌مان پاسخ دهیم و بگوییم بله، وجود معلم خصوصی شیمی بشدت تاثیرگذار است. یک رابطه‌ی دو سر سود است. موفقیت درسی دانش‌آموز در برابر موفقیت شغلی معلم.

پس اگر همچین معلم یا مرجعی را برای انتخاب معلم پیدا کردید، از دستش ندهید چون همه ما برای اینکه بهترین خودمان در هر حوزه‌ای باشیم به‌شدت به یک معلم خوب جهت موفقیت نیازمندیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.