کد مطلب: ۲۴۱۰۹۹

بیش از یک میلیارد دلار برای واردات قطعات خودرو اختصاص یافت

بیش از یک میلیارد دلار برای واردات قطعات خودرو اختصاص یافت

وزیر صنعت گفت: امسال یک میلیارد و 650 میلیون دلار برای واردات قطعات خودرو اختصاص یافته است.

وزیر صنعت گفت: امسال یک میلیارد و 650 میلیون دلار برای واردات قطعات خودرو اختصاص یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد شریعتمداری با بیان اینکه در جهت طرح نوسازی حمل‌ونقل تجاری هر ساله 60 هزار دستگاه را باید تولید و تحویل دهیم، افزود: در دولت یازدهم برای نخستین بار آلاینده‌سازها و سهم آن ها از آلودگی کلان‌شهرها و ذرات معلق مورد محاسبه قرار گرفت، در آن بررسی‌ها مشخص شد 27 درصد از مجموعه آلاینده‌سازهای متحرک متعلق به خودروهای فرسوده است‌.

شریعتمداری با تاکید برطرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: این طرح باحمایت و پیگیری رئیس‌جمهور به پیش رفت، ورود وزارت نفت و بانک‌های عامل به این طرح و تصویب مصوبات لازم با این پیگیری ها محقق شد.

وی افزود: امسال یک میلیارد و 650 میلیون دلار برای واردات قطعات منفصله مورد نیاز خودروها در طرح نوسازی ناوگان اختصاص یافته است و امیدواریم با ورود این قطعات از مرداد امسال کار تولید این خودروها آغاز شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تا پایان امسال 36 هزار خودرو تجاری با فناوری روز دنیا تولید می‌شود.

قیمت خودروهای داخلی متاثر از افزایش نرخ ارز است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید با افزایش بهره‌وری از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو جلوگیری کنیم.

شریعتمداری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره دلایل افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: قیمت خودروها از افزایش نرخ ارز مبادله‌ای از 3700 تومان به 4200 تومان متاثر می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بخشی از صنعت خودرو نیازمند واردات برخی از قطعات هستیم، افزود: اختلاف نرخ ارز 3700 تومان تا 4200 تومان هزینه‌هایی را به خودروسازان سربارکرده که باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات می‌شود.

شریعتمداری با اشاره افزایش دیگر هزینه‌های تولید گفت: امسال همچنین حقوق و دستمزد نیز افزایش یافته و ممکن است نیاز به افزایش قیمت‌ها باشد. البته باید با افزایش بهره‌وری از رشد بی‌رویه قیمت خودرو جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان از سوی شورای رقابت تعیین می‌شود. بقیه خودروها که قیمت آن‌ها بالای 45 میلیون تومان است، ازجانب خودروساز و با نظارت سازمان حمایت از نظر روش قیمت‌گذاری تعیین می‌شود که امیدواریم با حداقل افزایش قیمت خودرو مواجه باشیم.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.