کد مطلب: ۶۱۰۹۹۲

راهنمای جزییات خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ماشین در زمستان ۱۴۰۰

راهنمای جزییات خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ماشین در زمستان ۱۴۰۰

در حال حاضر دو نوع بیمه خودرو تعریف شده که شامل بیمه بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث خودرو است. هر کدام از این بیمه‌ها موارد مشخصی را در یک حادثه رانندگی پوشش می‌دهند،

به گزارش تجارت‌نیوز ، وقتی برای خرید یک خودرو اقدام می‌کنید باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که تنها معامله کردن‌ خودرو کافی نیست، بلکه باید برای دریافت انواع بیمه خودرو نیز اقدام کنید. در حال حاضر دو نوع بیمه خودرو تعریف شده که شامل بیمه بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث خودرو است. هر کدام از این بیمه‌ها موارد مشخصی را در یک حادثه رانندگی پوشش می‌دهند، بنابراین اگر مایل به دریافت یک بیمه خودرو کامل هستید باید برای دریافت بیمه شخص ثالث خودرو و بیمه بدنه خودرو اقدام کنید تا خودروی شما به صورت کامل در برابر کلیه حوادث رانندگی و خطرات جانبی دیگر بیمه شود. با توجه به اینکه بیمه شخص ثالث خودرو یکی از انواع بیمه خودرو است که از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی دریافت آن به یک قانون تبدیل شده است، اجازه دهید ابتدا اطلاعات کاملی در مورد بیمه شخص ثالث در اختیار شما قرار داده و سپس بیمه بدنه را معرفی کنیم. به این ترتیب با اطلاع از پوشش‌های مختلف این دو نوع بیمه خودرو، می‌توانید مناسب‌ترین نوع بیمه را برای خودروی خود انتخاب کنید.

بیمه شخص ثالث چیست و چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

همان‌طور که اشاره کردیم از میان انواع بیمه خودرو، دریافت بیمه شخص ثالث به امری اجباری تبدیل شده است. بنابراین پلیس راهنمایی و رانندگی با مشاهده خودرویی که فاقد بیمه شخص ثالث خودرو است علاوه‌بر جریمه نقدی و اعمال نمره منفی، برای توقیف خودرو نیز اقدام خواهد کرد. بیمه شخص ثالث شاید مهمترین بیمه‌ای باشد که برای ماشین خود تهیه می‌کنیم. این بیمه اجباری است و قرار است تا اگر راننده‌ای در تصادفی باعث صدمه مالی و جانی به فرد دیگری شد، پرداخت خسارت‌ها برای جبران هزینه‌های آسیب‌دیده را پوشش بدهد. آمارهای پزشکی قانونی کشور می‌گویند تنها در هفت‌ماه اول سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۸۸هزار نفر در تصادف‌ها مصدوم شده‌اند و روزانه حدود ۴۶ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند. پس داشتن یک بیمه‌نامه ثالث با پوشش‌های حداکثری و البته قیمت مناسب از پیش‌نیازهای اولیه برای رانندگی در خیابان‌ها و جاده‌ها است. اما چگونه باید خرید بیمه شخص ثالث را با بیشترین کاربرد و بهره‌وری را انجام دهیم؟ زمان انتخاب شرکت بیمه‌گذار باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

در مورد پوشش‌های بیمه شخص ثالث، باید ابتدا مشخص کنیم که از نگاه شرکت بیمه مرکزی ایران، شخص ثالث چگونه تعریف می‌شود. بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید(که در اکثر بیمه‌نامه ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است (که در بیمه نامه با عنوان بیمه‌گر درج می شود) و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است). تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند. در این گونه اتفاقات، راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که یکی از مزایای خرید بیمه شخص ثالث به شمار می آید استفاده کند.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث خودرو، خسارات مالی و بدنی یا جانی وارده به شخص ثالث را پرداخت می‌کند. خسارات مالی می‌تواند شامل آسیب‌های وارده به وسیله نقلیه شخص ثالث در یک حادثه رانندگی باشد. اما در مورد خسارات بدنی نوع خسارت و میزان غرامت پرداخت شده برای آن به نوع صدمه وارده به شخص ثالث که می‌تواند شامل شکستگی عضو، از کار افتادگی موقت یا دائم، از کار افتادگی جزئی و کلی، هزینه پزشکی و بیمارستان و دیه فوت باشد بستگی دارد.

848511

بیمه شخص ثالث خسارت مالی و جانی شخص زیاندیده را پرداخت می کند.

بیمه بدنه خودرو چیست و چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

بیمه بدنه خودرو همان‌طور که از نامش مشخص است، یکی از انواع بیمه خودرو است که برای جبران خسارات وارده به بدنه خودرو در یک حادثه رانندگی دریافت می‌شود. با توجه به اینکه در بیمه شخص ثالث خودرو تنها خسارات مالی وارده به شخص ثالث پرداخت خواهد شد، اگر راننده خاطی مایل به دریافت خسارات مالی وارده به بدنه خودرو خود باشد باید برای دریافت بیمه بدنه اقدام کند.پوشش‌های بیمه بدنه به دو دسته اصلی و فرعی (تبعی) یا اضافی تقسیم می‌شوند.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر هستند:

  • سرقت کلی
  • خساراتی که حین نجات و انتقال خودرو به آن وارد می‌شود
  • رخ دادن حادثه برای اتومبیل.
  • خساراتی که با رخ دادن حوادث آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه (آصا) به وسیله‌‌نقلیه بیمه‌شده و یا وسایل یدکی همراه آن ها وارد می‌شود.
  • خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌های اتومبیل بیمه شده. بیمه‌گر تعهد به پرداخت خسارت باتری خودرو و لاستیک‌ها تا مبلغی معادل ۵۰ درصد مبلغ نوی آن‌ها می دهد.

پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه اتومبیل

خطرات زیر تحت پوشش اصلی بیمه بدنه ماشین نیستند؛ ولی بیمه گزاران با پرداخت مبلغ اضافی حق‌بیمه‌ از پوشش‌های اضافی (خطرات فرعی) این بیمه‌نامه بهره‌مند می‌شوند:

  • دزدی در جای لوازم خودرو از قبیل رادیو پخش ، رینگ ، لاستیک ، آینه ها و سایر لوازم خودرو
  • شکستن شیشه به علتی غیر از خطرات اصلی

شکستن شیشه خودرو با بیمه بدنه جبران می شود.

  • غرامت عدم استفاده از خودرو درهنگام تعمیرات
  • حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله، آتشفشان
  • حوادث ناشی از پاشیدن مواد شیمیایی نظیر اسید و رنگ

شما می توانید برای استعلام، تمدید یا خرید ارزان ترین بیمه بدنه به اینجا مراجعه نمایید:

الحاقیه بیمه خودرو چیست؟

الحاقی بیمه خودرو همان‌طور که از نامش مشخص است مکملی خواهد بود که در تکمیل بیمه‌های اصلی خودرو در نظر گرفته می‌شود. بنابراین اگر مالکان خودرو علاوه‌بر بیمه اصلی دریافتی، نیازمند افزایش پوشش‌های بیمه خودرو باشند می‌توانند برای صدور الحاقی خودرو تحت شرایط زیر اقدام کنند:

  • افزایش یا کاهش حق بیمه خودرو
  • افزایش یا کاهش ریسک موضوع بیمه خودرو
  • تغییر محل بیمه شده
  • تغییر در هر یک از موارد بیمه خودرو
  • تغییر مدت اعتبار یا تغییر در زمان شروع و پایان بیمه خودرو
  • ابطال یا فسخ قرارداد بیمه خودرو
  • تغییر در ذینفعان موضوع بیمه خودرو
  • تصحیح اشتباهات شرکت بیمه‌گر در درج اطلاعات بیمه‌گزار در بیمه خودرو

اما به این موضوع توجه داشته باشید که منظور از الحاقیه بیمه خودرو در این بخش متفاوت از پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث خودرو است. در مورد پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه خودرو همان‌طور که اشاره کردیم بیمه‌گزار بنا به صلاحدید خود موارد پوشش اضافی را به پوشش اصلی بیمه بدنه خودروی خود اضافه خواهد کرد. اما در رابطه با الحاقیه بیمه خودرو شرایط متفاوت خواهد بود و همان‌طور که در فوق به آن اشاره کردیم الحاقیه بیمه خودرو شامل موارد ذکر شده خواهد بود که بیشتر ماهیت اصلاح و افزایش یا کاهش پوشش‌ها و حق بیمه را دارد.

چطور برای خرید آنلاین انواع بیمه خودرو اقدام کنیم؟

خرید آنلاین بیمه ماشین از بیمه دات کام

همان‌طور که اشاره کردیم درحال‌حاضر دو نوع بیمه خودرو معرفی شده که شامل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه است. برای اینکه بتوانید بهترین نوع بیمه خودرو را دریافت کنید، باید ابتدا برای دریافت مشاوره کارشناسی و تخصصی اقدام و سپس هزینه انواع بیمه خودرو را استعلام کنید. شرکت کارگزاری آنلاین بیمه دات کام شرایطی را فراهم کرده تا بتوانید به صورت کاملاً رایگان از مشاوره تخصصی کارشناسان خبره این مجموعه استفاده کرده و در نتیجه به ‌صورت آنلاین برای استعلام انواع بیمه خودرو، بررسی خدمات شرکت‌های بیمه‌گر و خرید آنلاین بیمه خودرو اقدام و در نهایت نیز بیمه‌نامه را به صورت رایگان درب منزل دریافت کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به جای صرف هزینه و وقت برای بررسی تک‌تک شرکت‌های بیمه‌گر و مراجعه حضوری به آن‌ها، از خدمات خرید آنلاین بیمه دات کام (bimeh.com) برای استعلام، بررسی و خرید انواع بیمه خودرو شامل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث استفاده کنید.

راه های ارتباطی با کارشناسان بیمه دات کام:

نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
کد پستی ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس : ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.