کد مطلب: ۳۶۰۲۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیکاری در روستاها چه وضعیتی دارد؟ / وجود تنها ۵۰۰ هزار بیکار در روستاها / ۱۳۴ هزار بیکار تحصیل‌کرده دانشگاه‌ها هستند

بیکاری در روستاها چه وضعیتی دارد؟ / وجود تنها 500 هزار بیکار در روستاها / 134 هزار بیکار تحصیل‌کرده دانشگاه‌ها هستند

نرخ بیکاری مناطق روستایی در حالی 7.6 درصد است که این نرخ برای کل کشور به 13.1 درصد می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین کارنامه بازار کار در سال 97 نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در کشور 13.1 درصد است اما این میزان در مناطق روستایی تنها 7.6 درصد توسط مرکز آمار ایران گزارش شده و تعداد کل بیکاران مناطق روستایی هم به 527 هزار نفر می‌رسد.

وجود 527 هزار بیکار در مناطق روستایی در حالیست که تعداد کل بیکاران کشور به بیش از 3.1 میلیون نفر می‌رسد. همچنین میزان بیکاران روستاها در پاییز سال 97 نسبت به پاییز سال 96 معادل 12 هزار نفر و نرخ بیکاری هم 0.4 درصد کاهش داشته است.

این درحالیست که در پاییز سال 97 تعداد تازه‌واردهای بازار کار مناطق روستایی بیش از 172 هزار نفر افزایش یافته بود.

در مجموع نیز تعداد جمعیت فعال در مناطق روستایی به بیش از 6.9 میلیون نفر رسیده که از این میزان 6.4 میلیون نفر شاغل هستند و تنها 500 هزار نفر بیکار مانده‌اند.

از این میزان 152 هزار نفر هم جوانان 15 تا 24 ساله هستند. نکته قابل تامل دیگر این است که از کل جمعیت بیکاران مناطق روستایی بیش از 134 هزار نفر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند که این میزان نسبت به پاییز سال 97 بیش از 10 هزار نفر افزایش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رسول

    من خودم شاغلم ولی این آمار های اداره آمار ایران که به مردم میگن همش دروغه و آمار صحیح رو از ترس بدنامی دولت ها اعلام نمیکنن مثلا نرخ تورم، بیکاری، واردات،…