کد مطلب: ۲۵۷۷۴۵

رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران پاسخ داد:

تصمیم فولادی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران خواهد داشت؟

تصمیم فولادی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران خواهد داشت؟

به گفته تحلیلگران اقتصادی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا با افزایش تعرفه واردات فولاد برای اروپا، کانادا و مکزیک یک جنگ اقتصادی راه انداخته است. آیا این تصمیم دولت امریکا بر بازار ایران نیز تاثیر خواهد داشت؟

بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: مسلما این تصمیم بی‌تاثیر نخواهد بود. کشورهایی که تولید‌کننده فولاد هستند و سهم عمده‌ای از بازار فولاد امریکا دارند با تعیین تعرفه‌های جدید مجبور می‌شوند برای فروش فولاد خود بازارهای دیگری پیدا کنند یا اگر در بازار دیگری سهیم هستند سهم خود را افزایش دهند. این به معنای حضور رقبا در بازارهایی است که پیش از این در آن بازارها حضور نداشتند و اکنون حضور آنها می‌تواند برای ما تهدیدی محسوب شود.

وی افزود: متاسفانه تا امروز سیاست ما در خدمت اقتصاد نبوده و اقتصاد در سایه مناسبات سیاسی ما قرار داشته است. دولتمردان وقتی می‌خواهند ارتباط خود را با دنیا برهم بزنند این نکته را در نظر نمی‌گیرند که بخش خصوصی کشور چقدر از این تصمیم متاثر می‌شود یا برقرای مناسبات با کشورهای مختلف چه منافعی برای اقتصاد ایران خواهد داشت؟

وی تصریح کرد: ترامپ سیاست‌هایش با دنیا را برمبنای اقتصاد برنامه‌ریزی می‌کند. ترامپ به دنبال تحقق شعارهای انتخاباتی خود است و در همین راستا با جلوگیری از واردات، ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد ناخالص ملی پیگیر وعده‌های انتخاباتی خود است. چنانکه برای راه‌اندازی دوباره معادن زغال سنگ خود اولین کشوری است که از معاهده پاریس که با هدف حفظ محیط زیست نوشته شده خارج می‌شود تا اشتغال را برای بخش اعظمی از مردم در امریکا فراهم کند.

شکوری در پایان خاطرنشان کرد: اگر به دنبال بهبود شرایط اقتصادی هستیم باید سعی کنیم مناسبات خود را با دنیا گسترش دهیم تا با پیشرفت اقتصادی سطح معیشت و درآمد مردم را بالاتر ببریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.