کد مطلب: ۲۸۱۸۳۶

تاجران ایلامی ۱۵۸ میلیون دلار کالا به عراق صادر کردند

تاجران ایلامی 158 میلیون دلار کالا به عراق صادر کردند

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: تجار و بازرگانان این استان طی چهار ماه نخست سال جاری 158 میلیون و 753 هزار و 365 دلار کالا به کشور عراق صادر کردند.

جمیل شوهانی اظهار داشت: این میزان کالای صادراتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (چهار ماهه) 10 درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی از افزایش 64 درصدی کالای صادراتی استان به کشور عراق در تیرماه سال جاری خبر داد و افزود: ارزش کالاهای صادراتی در این مدت 52 میلیون و 502 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

به گفته شوهانی، بیشترین کالای صادراتی استان ایلام به عراق، سیمان و محصولات کشاورزی بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: با اقدام‌ها و تدابیر انجام شده توسط مدیریت ارشد استان و انعقاد تفاهم نامه های 2 جانبه با استان‌های همجوار عراقی، تلاش می شود ضمن برطرف کردن موانع پیش روی، میزان صادرات استان از مرز مهران افزایش یابد.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین‌المللی مهران در 11 کیلومتری این شهرستان از کانون‌های مهم تردد زائران عتبات عالیات و همچنین صادرات کالا به کشور عراق بشمار می‌رود.

2 میلیارد و 400 میلیون دلار کالا در سال 95 از طریق مرز مهران به عراق صادر شد که این مقدار سال گذشته با کاهش شدید به حدود یک میلیارد دلار رسید.

مهم‌ترین دلایل کاهش صادرات از مرز مهران طی سال گذشته بازگشایی مجدد مرزهای سومار و پرویزخان، ممنوعیت واردات سیمان به عراق و برخی کارشکنی‌ها و اعمال تعرفه‌ها از سوی مقام‌های این کشور عنوان شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.