کد مطلب: ۳۶۱۴۸۹

تامین ۱۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تولید ۹۷۴ دستگاه لکوموتیو و واگن قطار

تامین 1940 میلیارد تومان اعتبار برای تولید 974 دستگاه لکوموتیو و واگن قطار

طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه بودجه منعقد شد 1940 میلیارد تومان اعتبار برای تولید 974 دستگاه لکوموتیو و واگن قطار اختصاص می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز به سازمان برنامه بودجه رفت و طی تفاهم‌نامه‌ای با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و با حضور مدیرعامل راه‌آهن و بخش خصوصی تفاهم‌نامه‌ای امضا شد تا در سال 98 تعدد 974 دستگاه لکوموتیو و واگن قطار با تامین اعتبار ساخته شود.

40 دستگاه لکوموتیو ، 650 دستگاه واگن باری، 24 دستگاه ریل‌بار، 30 دستگاه واگن مسافری و بازسازی کامل 230 واگن از مفاد این تفاهم‌نامه است. تولید کننده و مصرف کننده این لکوموتیوها و واگن‌ها شرکت‌های خصوصی داخلی هستند؛‌ تولید و تحویل این واگن‌ها و لکوموتیوها از فروردین 98 آغاز می‌شود و تا پایان سال آینده ادامه دارد.

طبق این تفاهم‌نامه 1940 میلیارد تومانی اعتبار تامین شده، شامل 20 دستگاه آورده متقاضیان یک هزار و 80 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 473 میلیارد تومان کمک دولت است.

نرخ سود این تسهیلات برای ساخت واگن مسافری و ریل بار 12درصد و برای تولید لکوموتیو و واگن باری 13 درصد است و مابه‌التفاوت این نرخ سود توسط دولت تامین می‌شود.

بنابراین گزارش وزیر راه و شهرسازی پس از سازمان برنامه بودجه به ایستگاه راه‌آهن آمد و از نزدیک با مسافران نوروزی دیدار وگفت‌وگو کرد.

در این مراسم همچنین مقرر است 27 دستگاه سالن مسافری، 3 واگن ترنسپ و 20 سالن ریل‌بار با حضور محمد اسلامی وارد ناوگان ریلی شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.