کد مطلب: ۵۰۴۲۴۶

دژپسند:

فروش اوراق یکی از بهترین روش‌های تأمین مالی بودجه است

فروش اوراق یکی از بهترین روش‌های تأمین مالی بودجه است

وزیر اقتصاد با بیان اینکه پنج دوازدهم بودجه ۱۴۰۰در همین دولت اجرا می‌شود، گفت: حتی یک ساعت نسبت به سررسید اوراق تأخیر نداریم، درست است که تأمین مالی می‌کنیم، اوراق مردم به بانک‌ها و صندوق‌ها می‌آید باید چکار کنیم، برویم از بانک مرکزی استقراض کنیم؟ قطعا تبعات منفی بیشتری دارد اما اوراق مناسب‌‌‌‌تر، روان‌تر، کم هزینه تر و کم زیان‌تر است و اگر از مردم، تأمین مالی کنیم شاید یکی از بهترین روش‌های تأمین مالی بودجه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «فرهاد دژپسند»، وزیر اقتصاد و امور دارایی، در رابطه با بودجه ۱۴۰۰ و انتقادات به آخرین بودجه دولت تدبیر و امید گفت: رئیس جمهور از همان آغاز تدوین بودجه ۱۴۰۰ تاکیدشان بر این بود که آخرین بودجه دولت دوازدهم مانند سال‌های قبل باید از ثبات و پایداری لازم برخوردار باشد، اصلا نگاه دولت اینگونه نیست که بودجه ۱۴۰۰ را دولت دیگری اجرایی می‌کند ضمن اینکه پنج دوازدهم بودجه در همین دولت اجرا می‌شود، چنین انتقاداتی درست نیست. دولت هیچ گاه نگاه صنفی به موضوع ندارد؛ نگاه دولت ملی است. نگاهمان به بودجه برای کل سال است و مجلس هم بودجه را برای کل سال، مورد بررسی قرار می‌دهد.

او ادامه داد: بخش قابل توجهی از منابع بودجه مربوط به وزارت اقتصاد است و در همه مولفه‌ها با دقت لازم و با ارایه تحلیل‌های علمی، این کار صورت گرفته است. گاهی اوقات در خصوص اوراق سوال می‌شود به جد اعلام می‌کنم، رئیس جمهور در صحبت‌هایشان مطرح کردند تا این ساعتی که در خدمت شما هستم، حتی یک ساعت نسبت به سررسید اوراق تأخیر نداریم این یکی از افتخارات است. درست است که تأمین مالی می‌کنیم اما برخی می‌گویند از طریق اوراق تأمین مالی نکنیم، اوراق مردم به بانک‌ها و صندوق‌ها می‌آید باید چکار کنیم، برویم از بانک مرکزی استقراض کنیم؟ قطعا بسیار خطرات است و تبعات منفی بیشتری دارد اما اوراق مناسب تر، روان تر، کم هزینه تر و کم زیان تر است و اگر از مردم، تأمین مالی کنیم و اوراق را به مردم بفروشیم شاید یکی از بهترین روش های تأمین مالی بودجه است.

دژپسند گفت: موضوع دوم راجع به منابع ناشی از واگذاری‌ها است، سوال می‌شود که آیا سال دیگر می‌توانیم ۹۵ هزار میلیارد تومان را واگذار کنیم. اگر یادتان باشد در سال گذشته هم این سوال را داشتیم که مثلا در سال ۹۸ شما چقدر واگذار کردید، تاکنون حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان را واگذار و تأمین مالی کردیم و سال دیگر اگر شرایط مساعد باشد و حواشی مربوط به خصوصی سازی مدیریت شود، حتما بدون مشکل قابل حل خواهد بود. در رابطه با مالیات هم خیلی دقت کردیم که مالیات را به گونه ای جلو بریم که خدایی نکرده نگرانی برای فعالان بخش خصوصی و مودیان خوش حساب و مودیان شناسنامه دار ایجاد نکنیم.

منبع: برنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا خیرت نده تو باعث بانی ضرر زیان ما تو بورس هستی تو اگر اقتصاد خوندی اقتصاد کشور درست کن از منابع کشورت استفاده کن نه از جیب مردم

  • ناشناس

    رئیس جمهور از همان آغاز تدوین بودجه ۱۴۰۰ تاکیدشان بر این بود که آخرین بودجه دولت دوازدهم مانند سال‌های قبل باید از ثبات و پایداری لازم برخوردار باشد،چطور خجالت نمیکشید شما؟؟؟ واقا میفهمی خجالت چیه؟؟ مثل سالهای دیگه از ثبات پایداری برخوردار باشه؟؟ مردای نا حسابی مملکت رو داغون کردید رفت (البته نه فقط دولت) بلای که شما سر این مملکت اوردید چنگیز خان نیاورد! تمام اجناس توی یه سال از 2تا 5برابر شدن توی بورس هم انقد از جیب مردم دزدی کردید که بیشاز 70درصد سرمایه طرف دود شده!!