کد مطلب: ۴۸۵۱۴۶

تبلیغ در گوگل چگونه انجام می‌شود؟

تبلیغ در گوگل چگونه انجام می‌شود؟

می‌توانید با استفاده از ویژگی تبلیغ در گوگل وب‌سایت خود را بالاتر از نتایج ارگانیک صفحه اول قرار دهید. برای این‌کار لازم است که هزینه‌ای را به شرکت گوگل پرداخت کنید که کاملا مقرون به صرفه بوده و در بین ارزان‌ترین سرمایه‌گذاری‌های آنلاین قرار می‌گیرد. در صورتی که از تبلیغ گوگل استفاده نکنید رقبای شما این کار را انجام داده و مشتریان بیشتری کسب می‌کنند.

با سرمایه‌گذاری اندک می‌توانید وب‌سایت خود را بالاتر از نتایج ارگانیک قرار دهید و مخاطبین بسیاری را به مشتری تبدیل کنید!

در صورتی که سایت خود را به تازگی راه‌اندازی کرده باشید یا به اصطلاح سئوی قدرتمندی نداشته باشید، نیاز دارید که از سرمایه‌گذاری‌های مختلف استفاده کنید؛ چه کاری بهتر از تبلیغ در گوگل .

شما می‌توانید تبلیغات خود را به پارس ادوردز واگذار کنید و کارشناسان ما مطمئن می‌شوند که بیشترین میزان بازگشت سرمایه را داشته باشید.

این کار با بهینه‌سازی‌های مختلف امکان پذیر بوده و فراموش نکنید که این کار را برای بهبود بودجه خود در نظر بگیرید.

در ادامه مطلب اطلاعات بیشتری راجع به تبلیغ گوگل به شما ارائه خواهیم کرد.

تبلیغ در گوگل با چه پلتفرمی قابل اجرا است؟

در زمینه سرمایه‌گذاری آنلاین نیاز است که از یک پلتفرم استفاده کنید. بنابراین برای تبلیغ در گوگل لازم است که از پلتفرم گوگل ادز استفاده شود.

تنها کافی‌ست که وارد وب سایت Google Ads شده و با استفاده از یک جیمیل معتبر اکانت خود را ایجاد کنید. پس از آن اجازه خواهید داشت با استفاده از این پلتفرم، کمپین خود را اجرا نمائید.

IMG 20201018 150804

فضاهای مختلفی با استفاده از گوگل ادز در اختیار خواهید داشت و می‌توانید به وسیله آن وب‌سایت خود را در سراسر اینترنت تبلیغ کنید.

تمامی کمپین‌ها و تغییرات مورد نیاز در این پلتفرم انجام می‌شود و چگونگی انجام آن را در وبلاگ پارس ادوردز به شما توضیح می‌دهیم.

شما می‌توانید اکانت‌های اختصاصی پارس ادوردز را تهیه کنید و با توجه به تبلیغاتی که انجام می‌دهید از گوگل جایزه یا پروموشن دریافت کنید.

در صورتی که بعد از ساخته شدن اکانت گوگل ادز بتوانید پس از گذشت 30 روز 120 دلار تبلیغ کنید، گوگل به شما 120 دلار جایزه اهدا می‌کند.

این یک مزیت بسیار ایده‌آل است که می‌توانید با استفاده از خدمات تبلیغ در گوگل پارس ادوردز بدست آورید.

بنابراین زمان را از دست نداده و سفارش خود را انجام دهید.

چقدر هزینه برای تبلیغ لازم است؟

نمی‌توان به طور قاطع پاسخ این سوال را داد. در ادامه مطلب متوجه خواهید شد.

مانند هر پلتفرم تبلیغاتی، شما برای دریافت رتبه بهتر نسبت به نتایج ارگانیک باید به شرکت گوگل هزینه‌ای را پرداخت کنید.

در زمان تبلیغ لازم است که هزینه پیشنهادی را برای هر کمپین خود اعمال کنید. به عنوان مثال، با کلمه "لوازم آرایشی" پیشنهاد می‌دهید که 5 سنت به ازای هر کلیک هزینه می‌کنید.

به این ترتیب هرگاه کاربری با جستجوی این کلمه روی آگهی گوگل شما کلیک کند، 5 سنت از اکانت گوگل ادز کسر خواهد شد. بنابراین هزینه تبلیغ در گوگل به ازای هر کلیک 5 سنت خواهد بود.

همچنین شما می‌توانید برای یک روز بودجه خاصی را تعیین کنید. به عنوان مثال، پیشنهاد می‌دهید که 2 دلار در روز برای این کلمه سرمایه‌گذاری می‌کنید. در صورتی که کلیک‌های شما به مبلغ اعمال شده برسد، دیگر نمایش تبلیغاتی در آن روز نخواهید داشت.

این کار ممکن است تعدادی از کلیک‌ها را کاهش دهد که منجر به سود کمتر می‌شود. بنابراین اگر از این کار مطمئن هستید پیشنهادهای روزانه اعمال کنید.

به عنوان مثال اگر رقیب شما با کلمه لوازم آرایشی پیشنهاد 7 سنتی ارائه کند و نمره کیفیتی بالایی داشته باشد، رتبه بهتری نسبت به شما دریافت می‌کند. بنابراین شما مجبور هستید پیشنهاد بهتری ارائه کنید.

به همین خاطر است که نمی‌توان به طور قاطع درباره هزینه تبلیغ در گوگل صحبت کرد. اما به طور عمومی هزینه تبلیغ در گوگل بین 2 تا 6 سنت تخمین زده می‌شود.

همچنین، عوامل مختلفی در ارزان شدن و گران شدن تبلیغات تاثیرگذار هستند.

چه عواملی در هزینه تبلیغات تاثیرگذار هستند؟

تا به اینجا متوجه شدید که هزینه تبلیغات گوگل می‌تواند با عوامل مختلفی تحت تاثیر قرار بگیرد. در مثال قبل گفتیم که حضور رقبا می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های شرکت را بیشتر کند تا امکان رقابت وجود داشته باشد.

در ادامه سایر عواملی که می‌توانند در هزینه تبلیغ گوگل تاثیرگذار باشند را به شما معرفی می‌کنیم.

کیفیت تبلیغات یا Quality Score

یکی از مهم‌ترین عواملی که در هزینه‌ها تاثیر می‌گذارد، کیفیت تبلیغات است. به طور کلی در اکانت گوگل ادز و در کمپین‌ها یک بخش به نام Quality Score وجود دارد.

این بخش مهم با یک نمره از 1 تا 10 مشخص می‌شود که هرچه نمره شما به 10 نزدیک‌تر باشد، کیفیت تبلیغات بالاتری دارید.

همچنین اگر نتوانید کیفیت مناسبی را ایجاد کنید، نمره پایینی دریافت می‌کنید و برای قرار گرفتن در رقابت لازم است که هزینه بیشتری درنظر بگیرید.

در صورتی که کیفیت کمی داشته باشید و بسیاری از کاربرانی که روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند، راضی نباشند، ممکن است گوگل آگهی شما را حتی با هزینه 50 دلار به ازای هر کلیک نشان ندهد!

به عنوان مثال، اگر کمپین تبلیغاتی با کلمه "دانلود بازی کامپیوتر" اجرایی کنید و کاربران بعد از کلیک به صفحه "طراحی سایت" منتقل شوند، تجربه خوبی نخواهند و داشت و قطعا وب‌سایت شما را می‌بندند.

اگر بتوانید بهترین کیفیت ممکن را به کاربر ارائه دهید، این امکان وجود دارد که با هزینه‌ای کمتر از رقبای خود جایگاه بهتری کسب کنید.

کارشناسان پارس ادوردز تجربه زیادی در اجرای کمپین‌های متنوع دارند و برای بیشتر شدن کیفیت تبلیغات توصیه‌هایی را ارائه می دهند.

کلمات کلیدی

اگر در حوزه مارکتینگ فعال باشید، احتمالا با واژه کلمات کلیدی آشنا هستید. همان‌طور که سئو کلمات کلیدی سخت و آسانی وجود دارند، در حوزه تبلیغ در گوگل نیز این مساله وجود دارد.

مثلا شما با هزینه کمتر می‌توانید کلمه "خرید کتاب" را تبلیغ کنید. اما در صورتی که قصد داشته باشید با کلمه "دیجیتال مارکتینگ" یا "آموزش بورس" تبلیغ کنید، لازم است که هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

بنابراین کلمات کلیدی می‌توانند در ارزان یا گران بودن آگهی تاثیر به‌سزایی داشته باشند.

استفاده از کلمات کلیدی بلند و طولانی می‌تواند نرخ کلیک شما را به طور چشمگیری افزایش دهد. مثلا به جای کلمه "تبلیغ در گوگل" از عنوان طولانی‌تر مانند "صفر تا صد تبلیغ در گوگل" یا "همه چیز درباره تبلیغ در گوگل" استفاده کنید.

در این صورت کاربری که برای عبارت کلیدی شما جستجو کرده پس از خواندن عنوان مطلب، متوجه می‌شود چه اطلاعاتی می تواند از صفحه مورد نظر کسب کند.

کارشناسان پارس ادوردز به شما کمک می‌کنند تا بهترین کلمات کلیدی را برای تبلیغات انتخاب کنید.

تعداد کلیک نسبت به نمایش

بسیار مهم است که در زمان اجرای کمپین تبلیغاتی نرخ کلیک بالایی داشته باشید.

یعنی چی؟

به عنوان مثال، شما تبلیغ در گوگل را با کلمه کلیدی "آموزش سئو" اجرا می‌کنید. کاربران با جستجوی این عبارت تبلیغ شما را مشاهده می‌کنند.

در صورتی که تعداد نمایش بالایی داشته باشید، اما کلیک روی صفحه شما اندک باشد، گوگل تشخیص می‌دهد که وب‌سایت شما به اندازه کافی مناسب نبوده و رتبه آن را کاهش می‌دهد.

نوشتن عناوین جذاب با توضیحات مرتبط و مجاب کننده برای کلیک، می‌تواند این تعداد را افزایش دهد. مساله دیگری که می‌تواند در افزایش یا کاهش نرخ کلیک تاثیرگذار باشد، افزونه های تبلیغاتی هستند.

افزونه‌های تبلیغاتی گوگل

شما می‌توانید در پلتفرم گوگل ادز از افزونه‌های تبلیغاتی استفاده کنید و از این شانس برخوردار باشید که میانگین کلیک خود را افزایش دهید.

انواع مختلفی از این ویژگی‌ها وجود دارند که پر استفاده‌ترین آنها، افزونه تماس، سایت لینک وStructured Snippet هستند.

هر کدام از آنها جذابیت خاصی را به تبلیغ گوگل شما اضافه می‌کنند. به عنوان مثال، با استفاده از سایت لینک می‌توانید تا 4 لینک اضافی به کمپین خود بیفزایید.

IMG 20201018 151048

این موضوع باعث می‌شود که نرخ کلیک شما افزایش یابد، چون تبلیغ برای کاربر جذاب‌تر به نظر می‌رسد. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل برای تمامی کمپین‌ها افزونه‌ها را نمایش دهد.

همچنین استفاده از این ویژگی‌های منحصر به‌فرد می‌تواند نرخ کلیک تبلیغ در گوگل را کاهش دهد. به عنوان مثال، اگر از افزونه تماس استفاده کنید و خدماتی را به مشتریان ارائه دهید، آنها شماره شما را می‌بینند و کلیک‌های کمتری دریافت می‌کنید.

این امر می‌تواند کیفیت تبلیغات را کاهش دهد. بنابراین اگر از این کار مطمئن هستید شماره تماس را اضافه کنید.

متخصصین پارس ادوردز به شما اطمینان می‌دهند تا از بهترین افزونه‌های تبلیغاتی گوگل در کمپین خود استفاده نمائید.

خدمات تبلیغ در گوگل پارس ادوردز

پارس ادوردز به عنوان پارتنر گوگل شناخته می‌شود و به همین دلیل یکی از معتبر‌ترین سایت‌های فعال در این زمینه است.

IMG 20201018 150933

شرکت‌هایی می‌توانند پارتنر گوگل باشند که در ماه کمپین‌های متعددی را اجرا می‌کنند و کارمندان آنها مدارک گوگل ادز را دریافت کرده باشند.

از این‌رو کارشناسان پارس ادوردز از روش‌های متنوعی استفاده می‌کنند تا بهترین خدمات تبلیغ در گوگل به شما ارائه شود.

تلاش می‌شود تا بیشترین میزان بازگشت سرمایه را از کمپین خود تجربه کنید، اما هیچ تضمینی در این کار وجود ندارد. چون تبلیغات در گوگل به کاربران مربوط بوده و با توجه به جستجوی روزانه میزان درآمد شما نیز تغییر می‌کند.

امیدواریم که با انتشار این مطلب توانسته باشیم توجه شما را به سرمایه‌گذاری در گوگل جلب کرده باشیم.

با این حال شما قصد دارید که از کدام ویژگی در تبلیغ گوگل خود استفاده کنید؟

در کمپین خود به کیفیت بیشتر فکر می‌کنید یا استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی؟

نظر خود را به اشتراک بگذارید و ما را از این موضوع مطلع نمائید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    مطلب جالبی بود.
    ممنون از اطلاع رسانی