کد مطلب: ۳۲۳۲۵۰

رئیس اتاق مشترک ایران و امارات پاسخ داد:

اختلال در مبادلات تجاری ایران و امارات چقدر جدی است؟

اختلال در مبادلات تجاری ایران و امارات چقدر جدی است؟

در حالی که برخی فعالان اقتصادی از اعمال تحریم‌های گمرکی امارات علیه ایران خبر می‌دهند اما رئیس اتاق مشترک ایران و امارات می‌گوید که در حال حاضر هیچ اختلال ارتباطی میان ایران و امارات به وجود نیامده و مرتبا از امارات به سمت ایران کالاهای مختلفی وارد می‌شود.

به‌ گزارش تجارت‌نیوز، واردکنندگان خودرو اخیرا در برخی کانال‌های تلگرامی از تحریم گمرکی امارات برای ایران خبر می‌دهند. گفته می‌شود پس از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا و تبعیت امارات از آن، صادرات برخی محصولات از بنادر امارات به ایران ممنوع شد است.

در همین راستا رئیس اتاق مشترک ایران و امارات در پاسخ به این پرسش که آیا درهای گمرک امارات برای صدور کالا به ایران بسته شده است یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: فعالان اقتصادی ایران هنوز در زمینه نقل و انتقالات مالی با امارات دچار مشکل هستند اما درهای گمرک امارات برای صدور کالا به ایران باز است.

مسعود دانشمند اظهار کرد: طی روزهای اخیر کالاهای مختلفی از امارات به بندر شهید رجایی وارد شده است و در حال حاضر شاهد هستیم که مرتبا از امارات به سمت ایران کالاها ارسال می‌شود.

از سوی دیگر یک واردکننده خودرو درباره صحت ممنوعیت واردات قطعات خودرو از امارات به تجارت‌نیوز می‌گوید: طی چند وقته اخیر قرار بود قطعات ماشین را از امارات وارد کشور کنیم. اما با تماسی که با ترخیص کار ما برقرار شد درباره علت تاخیر ارسال کالاها از امارات پرس و جو داشتیم آنها مطرح کردند که امارات قرار است در حوزه گمرکی تحریم‌هایی را اعمال کند. با این وجود به دلیل قوانین گمرکی که ما داریم به نظر می‌رسد که دیگر نمی‌توان اجناس را به کشور وارد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.