کد مطلب: ۴۶۹۴۰۷

تجربه بی‌نظیر آرامش و راحتی با پلی‌پن

تجربه بی‌نظیر آرامش و راحتی با پلی‌پن

شرکت پلی‌پن تولیدکننده پنجره دو جداره آلومینیومی نان ترمال و ترمال بریک، همچنین انواع پنجره‌های یوپی‌وی‌سی و یکی از بزرگترین تولیدکننده‌‌های شیشه‌های دو جداره در کشور می‌باشد، که تاکنون تامین درب و پنجره بیش از 150 پروژه انبوه‌سازی را با موفقیت انجام داده است.

شرکت پلی‌پن تولیدکننده پنجره دو جداره آلومینیومی نان ترمال و ترمال بریک، همچنین انواع پنجره‌های یوپی‌وی‌سی و یکی از بزرگترین تولیدکننده‌‌های شیشه‌های دو جداره در کشور می‌باشد، که تاکنون تامین درب و پنجره بیش از 150 پروژه انبوه‌سازی را با موفقیت انجام داده است. در این مقاله مزیت استفاده از درب و پنجره‌های دو جداره را برایتان شرح می‌دهیم.

در حال حاضر شرکت پلی‌پن با دستگاه‌های پیشرفته و مواد اولیه فوق‌العاده تولیدات خود را با قیمت مناسب عرضه می‌کند و شاهد این هستیم که در ساخت اکثر ساختمان‌های نوساز از درب و پنجره‌های دو جداره پلی‌پن استفاده می‌شود یا بسیاری این درب و پنجره‌ها را جایگزین درب و پنجره‌های قدیمی خود می‌کنند. پنجره دو جداره شامل دو لایه شیشه در کنار یکدیگر است که هر دو درون یک قاب قرار گرفته و میان این دو لایه شیشه را با هوا یا گازهایی مانند آرگون پر می‌کنند.

این درب و پنجره‌ها بر اساس جنس پروفیلشان انواع مختلفی دارند که در این مطلب سعی داریم شما را با دو نوع پر کاربرد و بسیار پر طرفدار آنها یعنی درب و پنجره UPVC و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها آشنا کنیم. با ما همراه شوید.

از جمله درب و پنجره‌هایی که امروزه در ساختمان‌سازی بسیار پر کاربرد است, درب و پنجره‌های آلومینیومی هستند. دلیل استفاده از پروفیل آلومینیوم مزایای بسیار زیاد و ویژگی‌های فوق‌العاده آن است که از جمله آن‌ها می‌توان به سبکی زیاد و در نتیجه نصب راحت‌تر، تنوع رنگ و فریم، مقاومت و استحکام بسیار بالا در برابر رطوبت، خوردگی، زنگ‌زدگی و… اشاره کرد.

7yhjnb

درب و پنجر‌ه‌های آلومینیومی شامل دو نوع نرمال و ترمال بریک هستند. تفاوت این دو نوع پنجره در این است که در درب و پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک بین دو لایه آلومینیوم یک لایه پلی آمید قرار می‌گیرد، در حالی که درب و پنجره‌های آلومینیومی نرمال تنها شامل یک تکه پروفیل ساده آلومینیوم هستند.

درب و پنجر‌ه‌های آلومینیومی نرمال یا ساده مزایای زیادی دارند. از جمله این مزایا مقاومت زیاد آن‌ها در برابر اشعه خورشید است که از تغییر رنگ پنجره و پوسیدگی و کهنگی آنها جلوگیری می‌کند. از دلایل دیگر محبوبیت این نوع پنجره‌ها می‌توان به تنوع زیاد رنگ و طرح آن‌ها، مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، نظافت و تمیزی آسان و بدون دردسر، قابل بازیافت بودن و …. اشاره کرد. در کنار این مزایا درب و پنجره‌های آلومینیومی نرمال معایبی هم دارند که مهم‌ترین آن‌ها این است که عایق خیلی خوبی در برابر حرارت نیستند و باعث اتلاف انرژی می‌شوند.

به همین دلیل می‌توان از درب و پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک استفاده کرد که به دلیل لایه پلی آمیدی که دارند عایق بسیار بهتری در برابر حرارت بوده و هر چه ضخامت لایه پلی آمید استفاده شده بیشتر باشد عایق حرارتی بسیار بهتری هم محسوب می‌شوند. علت نام‌گذاری این پنجره‌ها نیز به دلیل همین ویژگی آن‌هاست چون ترمال بریک به معنای شکست حرارتی است. لایه پلی آمید قرار گرفته از جنس الیاف شیشه متراکم بوده و قابلیت تحمل فشار و حرارت زیادی را دارد. در نتجه میزان اتلاف انرژی در درب و پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک بسیار کمتر بوده و صرفه اقتصادی بیشتری نیز دارند.

89uikjm

یکی دیگر از انواع درب و پنجره‌هایی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته و در صنعت ساختمان‌سازی طرفداران زیادی دارد، پنجره دو جداره UPVC هستند. این محبوبیت بی‌دلیل نبوده زیرا این درب و پنجر‌ها مزایای بسیار زیادی دارند. در سال 1960 اولین پنجره UPVC در اروپا تولید شد و به دلیل موفقیت زیاد محبوبیت آن روزبه‌روز بیشتر هم شده است.

UPVC به معنای پلی وینیل کلراید سخت شده است و یک ماده پلاستیکی و قابل ارتجاع محسوب می‌شود. تفاوت آن با PVC موادی است که جهت بهینه‌سازی پروفیل به آن اضافه می‌کنند زیرا PVC در برابر نور و گرما پایدار نبوده و همچنین با اکسیژن نیز می‌تواند ترکیب شود از این‌رو نیاز است تا به آن یک پایدار کننده اضافه شود. پروفیل UPVC مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را به طور مختصر توضیح می‌دهیم.

UPVC در برابر دما و صوت کاملا عایق بوده و تبادل حرارتی به حداقل میزان خود می‌رسد. از این رو مصرف انرژی در کمترین حالت خود بوده و از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه است. از طرفی در برابر آلودگی‌های صوتی نیز به عنوان یک عایق فوق‌العاده عمل کرده و محیطی بسیار آرا‌م‌بخش و بی‌نهایت ساکت و آرام برایتان ایجاد می‌کند.

یکی دیگر از مزایای فوق‌العاده آن مقاومت زیادی است که در برابر رطوبت دارد و و به راحتی دچار پوسیدگی یا زنگ‌زدگی و خوردگی نمی‌شود. از طرفی آب باران یا هرگونه رطوبت دیگری به راحتی از درب و پنجره‌های UPVC عبور نمی کنند. همین‌طور درب و پنجره‌های UPVC مقاومت خیلی خوبی در برابر مواد شیمیایی از خود نشان می‌دهند. به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که این درب و پنجره‌ها مقاومت و استحکام بسیار بالایی داشته و شما می‌توانید سالیان سال بدون صرف هزینه زیادی از آنها استفاده کنید.

طرح و رنگ‌های متنوعی که برای درب و پنجره‌های UPVC وجود دارد از دیگر مزایای آنهاست که شما را برای نصبشان مشتاق کرده و نما و ظاهری فوق‌العاده شیک و مدرن به ساختمان شما می‌دهند.

از دیگر مزایای آنها می‌توان به قابلیت بازیافت، غیر قابل اشتعال بودن، نصب آسان و راحت, ایمنی بالا، قابلیت به کار بردن روکش‌های رنگی متناسب با سلایق مختلف، مقاومت در برابر باد و طوفان‌های شدید و بسیاری ویژگی‌های مثبت دیگر اشاره کرد. می‌توان به جرات گفت با نصب درب و پنجره‌های upvc می‌توانید از مزایای بسیار زیاد آن بهره برده و از گذراندن لحظاتی آرام و فوق‌العاده در منزل یا محل کارتان لذت ببرید.

در پایان باید گفت یکی از بخش‌های مهم در هر درب و پنجره‌ای، پروفیلی است که برای ساخت آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته از پروفیل‌های چوب و آهن برای ساخت درب و پنجره‌ها استفاده می‌شد که به دلیل معایب و ضعف‌هایی که داشتند جای خود را به پروفیل آلومینیوم و UPVC دادند. امروزه این دو نوع پروفیل بیشترین کاربرد را در ساخت درب و پنجره‌ها داشته و با توجه به مزایای فوق‌العاده‌ای که دارند محبوبیت آنها قطعا بی‌دلیل نیست.

مشاوران ما در شرکت عایق شکوهیه (پلی‌پن) آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص انواع درب و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی و آلومینیومی بوده و امیدواریم بتوانیم مانند همیشه میزبان خوبی برای لحظات شاد و آرام زندگی شما باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.