کد مطلب: ۷۵۷۰۸۰

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران / لیست تحریم‌ها

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران / لیست تحریم‌ها

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای رویکرد دوگانه واشنگتن در قبال جمهوری اسلامی ایران و هراس از قدرت پهپادی تهران، باز هم تحریم‌های جدیدی را به این بهانه اعمال کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا هشت نفر از مدیران ارشد شرکت پراور پارس را تحریم می کند. این شرکت مستقر در ایران قبلاً به دلیل ساخت پهپادهای شاهد برای سپاه پاسداران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شده بود.

پیش از این، وزارت بازرگانی آمریکا در ۱۱ بهمن ماه اعلام کرد هفت شرکت ایرانی به بهانه تولید پهپادهایی که روسیه از آنها برای حمله به اوکراین استفاده کرده است، در فهرست سیاه تجاری این کشور قرار گرفته اند.

شرکت های ایرانی که در فهرست سیاه قرار گرفته اند شامل شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شرکت اوج پرواز ما دو نفر،شرکت پراور پارس،صنایع هوایی قدس و صنایع هوایی شاهد هستند.

در بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا ادعا شده است که پهپادهای ایرانی به روسیه منتقل می شوند تا علیه اوکراین به کار گرفته شوند و این اقدام مغایر با امنیت ملی و منافع سیاست خارجی آمریکا است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی ۸ نفر از مدیران ارشد شرکت پرآور پارس را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

خزانه‌داری آمریکا گفته این شرکت پیش از این از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا به دلیل ساخت پهپادهای شاهد تحت تحریم قرار گرفته است.

کدام گروه‌ها تحریم شدند؟

وزارت خزانه‌داری آمریکا، مدیران یک تولید‌کننده پهپاد در جمهوری اسلامی و نیز یک نفتکش و یک ناوچه را در فهرست تحریم خود قرار داده است. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد ۸ نفر از مدیران ارشد شرکت «پرآور پارس» را که پیش از این از سوی آمریکا و اروپا تحریم شده بود، در فهرست جدید تحریمی خود قرار داده است. این شرکت در ساخت پهپادهای سری «شاهد» برای «نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» فعالیت می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، نام این اشخاص را نیز منتشر کرد. حسین شمس‌آبادی، ابوالفضل ناظری، محسن اسدی، محمدصادق حیدری موسی، ابوالفضل صالح‌نژاد، محمدرضا محمدی، ابوالقاسم والاگهر و علیرضا تنگسیری نام این اشخاص است.

آمریکا همچنین نفتکش «مکران» را به دلیل استفاده در پرتاب پهپاد و نیز ناوچه همراه آن به نام «دنا» را نیز در فهرست جدید تحریمی خود قرار داد. آمریکا جمهوری اسلامی را به ارسال پهپاد به روسیه برای جنگ اوکراین متهم می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آرمان. ندارم

    • ناشناس

      👍👍👍

    • یک ایرانی

      هیچی دیگه بدبخت بودیم ،،، بدبخت تر هم شدیم ، و با این کارا بدبخت تر هم خواهیم شد نعوذبالله. 😀

  • ناشناس

    ماشاالله امریکا همیشه برای خود بهانه داردنیاز به پهباد نیست خودشان این قدر به اوکراین صلاح میدن یکی نیست اینارو تحریم کنه

  • ناشناس

    آمریکا کارش درسته

  • ناشناس

    اوشون کارش درسته

  • احمد

    ایران و چین و روسیه و طرفدار ها یک زهرچشمی رزمایش جنگی برای دشمن بزارن و با یک موشک معمولی اسرائیل رو از روی زمین محو کنن آمریکا خودش تسلیم میشه.متاسفانه نمیکنن وگرنه شدنیه

  • ناشناس

    کار منطقی انجام داده،،

  • ناشناس

    ما که این همه سال هزینه میدیم ،ولی وقتی صحبت زورگویی میشه ،ناخوداگاه از امریکا بدمان میاد،وهرگشوری که به.. ما زور بگه .

  • ناشناس

    عجب میکنیم به شماچه ربطی داره فضولی میکنین به کشورما

  • سرباز ایران

    ما باید در داخل بیشتر خود کفا شویم وگرنه با اینهمه تحریمها دیگر نمیتوانیم از هر نظر از منافع کشورمان دفاع کنیم

  • غلامرضا

    ما میتوانستیم در تولیدغذا ،دارو واقلام کشاورزی(کشور4فصل) دست بالا داشته باشیم،ومهربانی صادرکنیم!!!!