کد مطلب: ۵۱۶۴۸۹

تحلیل اقتصادی قیمت میلگرد اصفهان

تحلیل اقتصادی قیمت میلگرد اصفهان

دیتا میلگرد اصفهان، یکی از موثق‌ترین و شناخته ‌شده‌ترین مراکز ارائه قیمت به روز میلگرد اصفهان می‌باشد که طی فعالیت‌های و تحلیل‌های اقتصادی با کیفیت خود، توانسته است در پروژه‌های ساخت و ساز، معماری و عمرانی به مهندسان کمک کند.

میلگردها از جمله مهم‌ترین فرآورده های فولادی هستند که امروزه تقریبا در تمامی سازه‌ها و پروژه‌های عمرانی دنیای مدرن به کار برده می‌شوند. از پروژه‌های ساختمانی کوچک مثل ساختن یک ساختمان کوچک گرفته تا برج های مسکونی و تجاری بزرگ، ساختن شهرک‌ها و امکانات شهری و ماشین‌آلات سنگین کارخانه، همه و همه تا حد بسیار زیادی به میلگرد ها وابسته می‌باشند.

با توجه به اهمیت ویژه‌ای که میلگردها، که از اصلی‌ترین مواد اولیه ساخت و ساز هستند پیدا کرده‌اند، قیمت آنها می‌تواند به صورت مستقیم روی قیمت مسکن تاثیر داشته باشد.

حال که فهمیدیم میلگردها تا چه حد مهم هستند و چه تاثیر مستقیم و غیرمستقیمی روی زندگی‌هایمان دارند، بیایید کمی درباره مواردی که می‌توانند روی قیمت میلگرد تاثیر بگذارند بیشتر بدانیم.

در این مقاله اقتصادی، دیتا میلگرد اصفهان که یکی از معتبرترین و شناخته شده‌ترین مراکز ارائه قیمت میلگرد اصفهان است، آمده است تا اصلی‌ترین محرک‌های قیمت میلگرد را به شما عزیزان تحلیل کند.

دیتا میلگرد اصفهان

مهم‌ترین عوامل موثر در تعیین قیمت میلگرد اصفهان کدام‌ها هستند؟

دانستیم که قیمت فولاد یکی از اثرگذارترین مواردی است که می‌تواند روی قیمت میلگرد و بالطبع روی قیمت مسکن، که یکی از اولین نیازهای هر انسانی است تاثیر بسزایی داشته باشد.

بطور کلی عوامل زیادی باعث می‌شوند که قیمت میلگرد اصفهان یا دیگر شهرهایی که فولاد تولید می‌کنند افزایش و یا کاهش پیدا کند. برخی از اصلی‌ترین این محرک ها شامل موارد زیر می‌باشند:

* میزان عرضه و تقاضای محصول

عرضه و تقاضا یکی از اصلی‌ترین محرک‌ها و مواردی است که قیمت‌ها را بالا و یا پایین می‌برد. لازم است بدانید که کم و زیاد شدن قیمت براساس عرضه و تقاضا تنها مربوط به قیمت میلگرد اصفهان نیست، بلکه تمامی اجناس و محصولات می‌توانند تحت تاثیر این دو شاخص مهم قرار بگیرند.

به طور کلی، هر زمان که میزان تقاضای افراد جامعه از یک کالا افزایش پیدا کند، قیمت آن محصول افزایش پیدا می‌کند (چرا که این کار می‌تواند باعث شود آن کالا تا حدی کمیاب شود). از سوی دیگر، هر زمان که تقاضا جامعه از یک کالا کاهش پیدا کند و افراد احساس نیاز کمتری به جنسی پیدا کنند، موجودی محصولات کارخانه‌ی تولید کننده زیاد می‌شود (به اصطلاح اجناس روی دست کارخانه باد می‌کند!) و این مسئله باعث می‌شود تا کارخانه‌ها یا شرکت‌های ساخت آن محصول برای اینکه بتواند به فروش خود ادامه بدهند، محصولات خود را با قیمت کمتری به بازار ارائه کنند.

یک مثال ملموس بزنیم

اوایل دوران کرونا را یادتان هست؟ گسترش ویروس کرونا و تاثیرات آن روی زندگی‌هایمان مثل تعطیلی مدارس و دانشگاه و قرنطینه عمومی با سرعت بسیار سریعی اتفاق افتاد، طوری که انگار یک روز از خواب بیدار شدیم و بهمون گفتند باید بیرون خانه ماسک بزنید!

این مسئله باعث شد تا شرکت‌ها و تولیدی‌های ماسک که انتظار چنین شرایطی را نداشتند، ناگهان با فروش عظیم محصولات خود روبرو شوند و انبارهای آنها عملا خالی شود!

به این ترتیب ماسک، که قبل از این ماجراها کسی بهش نگاه هم نمی‌کرد، به یک کالای اساسی و ضروری برای جامعه تبدیل شد و همین مسئله باعث شد که حداقل تا یک ماه ماسک به یک کالای کمیاب، که قیمت هر کدامش به ۲۰ هزار تومان می‌رسید تبدیل شود و یک کالای لاکچری به حساب بیاید!

اما امروز که تعداد تولیدی‌های ماسک افزایش پیدا کرده‌اند، مشکل عدم موجودی ماسک در کشورمان برطرف شده و قیمت ماسک کاهش پیدا کرده است، به‌طوری که تقریبا هر کسی امروزه یک بسته ماسک در داخل کیف خودش دارد.

این مثال ساده و ملموسی بود از اینکه میزان عرضه و تقاضا تا چه حد می‌تواند روی قیمت محصولات تاثیر بگذارد. موارد دیگری هم وجود دارند که روی قیمت میلگرد اثر بگذارند که به آنها نیز اشاره می‌کنیم.

* قیمت ارز و دلار

یکی دیگر از مهم‌ترین محرک‌هایی که می‌تواند به شدت روی بالا یا پایین رفتن قیمت میلگرد اصفهان تاثیر بگذارد قیمت ارز و دلار می‌باشد. شاید از خودتان بپرسید:

دلار چه ربطی به میلگرد دارد؟

اجازه بدهید این سوال را با یک سوال دیگر پاسخ بدهیم:

چه چیزی به قیمت دلار ربط ندارد؟!

دلار رایج‌ترین ارز بین جهانی است که در معاملات بین‌المللی از آن استفاده می‌شود. بنابراین هر محصولی که به نوعی هر یک از اجزا و مواد اولیه‌اش از خارج از ایران وارد شود مستقیما تحت تاثیر قیمت دلار است.

میلگرد نیز تا حدی به همین شکل است. اکثرا مواد اولیه تشکیل دهنده‌ی میلگرد، شمش‌های وارداتی هستند که این امر باعث می‌شود افزایش قیمت دلار روی قیمت میلگرد تاثیر بگذارد.

همچنین، بسیاری از لوازم و ماشین‌آلاتی که برای ساخت میلگرد از آنها استفاده می‌شود، از خارج از کشور وارد می‌شوند و این ماشین‌آلات با چه ارزی خریداری می‌شوند؟ با دلار!

به این ترتیب قیمت ارز خارجی می‌تواند روی هزینه‌ی کلی تولید و هزینه‌ی آن برای مصرف کننده بالا برود.

شما عزیزان می‌توانید جهت تحلیل اقتصادی قیمت روز و لحظه‌ای میلگرد اصفهان، همین حالا به وب‌سایت دیتا میلگرد اصفهان مراجعه فرمایید، و یا از طریق شماره تماس‌هایی که در این مقاله در اختیارتان قرار می‌گیرد با مشاوران و متخصصان ما مشاوره کنید.

* قیمت سوخت

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار روی قیمت میلگرد اصفهان ، قیمت سوخت می‌باشد. قیمت سوخت و انرژی می‌تواند تاثیر مستقیمی روی قیمت میلگرد داشته باشد چرا که تحقیقات نشان می‌دهند که اکثر کارخانه‌های تولید فولاد و فرآورده‌های فولادی مثل میلگرد از سوخت جامد استفاده می‌کنند و برای به دست آوردن یک تن میلگرد، کارخانه‌ها به ۱.۵ تن سنگ یا شمش آهن، ۶۳۰ کیلوگرم ذغال سنگ و حدودا ۵۵ کیلوگرم آهک نیاز دارند.

همچنین، کارخانه‌های بزرگ تولید میلگرد مثل کارخانه ذوب آهن اصفهان که میزان تولید بسیار بالایی دارد، شاید روزانه بیش از چندین تن میلگرد را به شهرهای مختلف ارسال کنند که این حمل و نقل نیازمند سوخت است و همین امر نیز روی قیمت میلگرد مستقیما تاثیر می‌گذارد.

=======================================================

✔️ چگونه قیمت خود را در دیتا میلگرد اصفهان ارائه دهیم؟
به راحتی جهت مشاوره‌ی اولیه ارائه قیمت، با کارشناس فروشندگان دیتا میلگرد اصفهان تماس بگیرید و بعد از طی مراحل احراز هویت حضوری و غیرحضوری و تکمیل اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، نام تجاری، تلفن و موبایل، وب سایت، ایمیل و همچنین قبول یک سری قوانین پایه‌ای تجارت، قیمت خود را در دیتا میلگرد اصفهان ارائه نمایید.?
✔️ برای شروع همکاری از طریق لینک زیر (تماس با دیتا میلگرد اصفهان) اقدام کنید:

http://datajoo.com/rebar- price-reference/contact-us ?

=======================================================

قیمت میلگرد اصفهان به کدام سمت و سو می‌رود؟

همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم، این روزها اقتصاد کشور ما، این گربه‌ی ثرومند به دلیل شرایطی مانند تحریم‌های کشور های دیگر بسیار وخیم است. قیمت فرآورده‌های فولادی نیز این روزها مثل دیگر محصولاتی که در کشور مشاهده می‌کنیم، به دلیل مشکلات اقتصادی کشور شرایط خاص و ویژه‌ای را تجربه می‌کند.

افزایش روزانه‌ی قیمت‌ها در کشور ما باعث شده تا قیمت فرآورده‌های فولادی در چند ماه گذشته دو الی سه برابر شود!

به دنبال تحریم‌هایی که کشور آمریکا علیه ما اعمال کرده است، قیمت دلار به شدت بالا رفته است و میزان تورم به شکل سرسام‌آوری رو به افزایش است.

مدت زیادی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به همراه دیگر مسئولین درحال تلاش برای کنترل قیمت آهن و فولاد هستند، که متاسفانه هیچکدام از این روش‌ها گلی به سر بازار این محصولات نزده است!

قیمت دلار، عامل اصلی حباب قیمت میلگرد اصفهان

فولاد یک محصول جهانی است، اما تنها برخی از کشورها می‌توانند آن را تولید کنند که کشور ما یکی از آن کشورهاست و فولاد و میلگرد را به دیگر کشورها نیز صادر می‌کند. از همین‌رو، نوسان قیمت دلار می‌تواند مستقیما روی قیمت میلگرد تاثیر بگذارد.

موارد زیر برخی از دلایل وابستگی قیمت میلگرد اصفهان به دلار است:

  1. تاثیرات روانی ناشی از افزایش قیمت ارز میتواند باعث افزایش قیمت فرآورده‌های فولادی از جمله میلگرد شود.
  2. همانطور که گفتیم، اکثر مواد اولیه‌ی مورد نیاز تولید این فرآورده‌ها از کشورهای دیگر وارد می‌شوند که افزایش نرخ دلار، افزایش قیمت این مواد را به همراه خواهد داشت.
  3. از طرف دیگر، با افزایش قیمت دلار، سود حاصل از فروش و صادرات میلگرد و دیگر فرآورده‌های فولادی بیش‌تر از عرضه‌ی آن به بازارهای داخلی خواهد شد که همین امر باعث می‌شود تولیدکنندگان و کارخانه‌های تولید این محصولات مثل کارخانه ذوب آهن اصفهان، فروش میلگرد به کشورهای خارجی را به بازارهای داخل ترجیح بدهند. همین امر باعث کاهش عرضه‌ی محصول در داخل کشور، و افزایش قیمت آن خواهد شد.

با این وجود، تنها کاری که می‌توان انجام داد به وجود آوردن ثبات در بازار ارز می‌باشد تا به این ترتیب آرامش به بازار دیگر محصولات و فرآورده‌ها بازگردد.

آیا شما هم مایل هستید تا موثق‌ترین قیمت لحظه‌ای میلگرد اصفهان با تحلیل اقتصادی را همین حالا در اختیار داشته باشید، در این صورت می‌توانید همین حالا با مراجعه به وب‌سایت دیتا میلگرد اصفهان از آخرین قیمت میلگرد در این شهر مطلع شوید.

قیمت میلگرد اصفهان

دیتا میلگرد اصفهان، مرکز ارائه قیمت میلگرد اصفهان

دیتا میلگرد اصفهان ، یکی از موثق ترین و شناخته شده ترین مراکز ارائه قیمت به روز میلگرد اصفهان می‌باشد که طی فعالیت‌های و تحلیل‌های اقتصادی با کیفیت خود، توانسته است در پروژه‌های ساخت و ساز، معماری و عمرانی به مهندسان کمک کند.

این پلتفرم، یکی از پلتفرم‌های زیرمجموعه‌ی رسانه‌ی بزرگ و شناخته شده‌ی دیتا میلگرد می‌باشد.

دیتا میلگرد اصفهان، علاوه بر اینکه خدمات ارائه قیمت امروز میلگرد را ارائه می‌دهد، خدمات مشاوره ای نیز برای مهندسانی که قصد دارند برای پروژه‌های خود از میلگرد اصفهان استفاده کنند نیز ارائه می‌کند.

شما عزیزان نیز می‌توانید در صورتی که مایلید از خدمات ارزنده ی این پلتفرم استفاده کنید، می‌توانید همین حالا با ما در تماس باشید.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

??‍? کارشناسان دیتا میلگرد اصفهان در هر لحظه از هفت روز هفته و ۲۴ ساعت با آپدیت شبانه‌روزی قیمت میلگرد اصفهان، آماده پاسخگویی سریع نیازهای مشتریان و خریداران میلگرد اصفهان می‌باشند.
☎️ شماره تماس، واتس آپ، تلگرام (مدیریت دیتا میلگرد اصفهان) | یوسفی : ۰۹۰۲۱۹۰۹۹۹۰
? آدرس ایمیل (مدیریت دیتا میلگرد اصفهان): info@datarebar.com

http://datajoo.com/rebar-price-reference/Isfahan-rebar-price/

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کیوان جعفری طهرانی

    من به عنوان کارشناس ارشد بازار فولاد و سنگ آهن، اعمال قیمت دستوری و ارزان میلگرد در بازار داخل ایران را دلیل صادرات ارزان نوردکاران عنوان کردم که با تحلیل اقتصادی این موضوع متوجه می شویم که اقتصاد کشور نیازمند پلتفرم خوبی مثل دیتا میلگرد اصفهان است تا قیمت ها هر روز مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

  • اردشیر سعدمحمدی

    با مطالعه همایش هایی که وزارت معدن و صنایع معدنی (صمت) متولی آن است به این نتیجه می رسیم که ویژگی‌های لازم برای تنظیم‌گری صحیح بازار میلگرد ایران نیازمند شفاف گری ویژ های است تا آینده صنعت میلگرد کشور با پیشرفت قابل توجهی مواجه شود، امیدوارم پلتفرم دیتا میلگرد اصفهان کمک شایانی در این زمینه بکند.

  • آرتان

    به نظر من موارد زیر را باید در تحلیل اقتصادی خودمون در رابطه با میلگرد در نظر بگیریم تا بتوانیم با نگرش درست این بازار را مطالعه کنیم:
    آخرین پیش بینی قیمت میلگرد در بازار
    فاکتورهای موثر بر آن
    بررسی پارامترهای موثر بر روند بازار
    تحلیل تکنیکال پیش بینی قیمت میلگرد

  • بهنام كيامرزى

    آیا وب سایت و پلتفرم دیتا میلگرد اصفهان می تواند قیمت میلگرد اصفهان را در سال 1400 پیش بینی کند؟