خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۸۱۴۲

بررسی مصوبه جدید شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی

اتفاقی مهم برای گروه زراعت و قند / افزایش قیمت گندم و چغندر

اتفاقی مهم برای گروه زراعت و قند / افزایش قیمت گندم و چغندر

 طبق مصوبه جدید شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی قیمت گندم و چغندر قند افزایش پیدا کرده است . آیا این موضوع تاثیری بر روند این دو گروه خواهد گذاشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز برای سومین روز متوالی بازار سهام با عرضه رو به رو شد. شاخص کل بورس در نیمه اول بازار با افت ۱۳ هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۵۲۵ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم‌وزن هم امروز با سه هزار واحد منفی در کانال ۴۶۶ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات بورس در نیمه اول بازار به محدوده سه هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص‌سازان امروز با عرضه رو به رو شدند و تحرکات منفی را ثبت کردند. فولاد، پارسان و فملی با بیشترین تاثیر منفی در شاخص هستند. بیشترین تراکنش هم برای برکت، ولکار و شستا ثبت شده است.

به نظر می‌رسد فشار فروش و بالا رفتن میزان عرضه در بازار به دلیل عرضه اولیه‌های روز چهارشنبه است و این احتمال را رو روز گذشته کارشناسان بازار سرمایه داده بودند.
طبق مصوبه جدید شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی هم قیمت گندم و چغندر قند افزایش پیدا کرده و حالا گمانه‌هایی زده می‌‍شود که گروه زراعت و قند با این افزایش قیمت دچار تغییراتی شوند.

علیرضا تاجبر، کارشناس بازار سرمایه در این باره معتقد است: افزایش قیمت گندم و چغندر تاثیر خود در بلند مدت بر روی نمادهای قندی و زراعتی می‌گذارد. وی در این .باره افزود: با آزادسازی قیمت‌ها نرخ این محصولات به سمت واقعی‌تر شدن پیش می‌رود و از قیمت‌گذاری دستوری فاصله می‌گیرد

وی در بخش دیگری گفت: بازار در حال حاضر نیار به استراحت دارد و اثر این موضوع در نمادهای این گروه مشخص نمی‌شود. اما بهتر بود تا این شرکت‌ها اقدام به شفاف‌سازی در این باره می‌کردند تا اثر احتمالی افزایش قیمت در برخی از محصولات کشاورزی در نمادهای قندی و زراعت مشخص شود. اما هنوز این شفاف‌سازی از سمت شرکت‌ها صورت نگرفته است و نکته منفی به حساب می‌آید.

برای مطالعه بیشتر گزارش سهامداران «سنیر» بخوانند / رشد ۱۰۷ درصدی فروش نسبت به سال ۹۹ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علي

    با توجه به تورم 45 درصدی اعلامی سالانه بانک مرکزی چرا شرکتها سود سهام را سالانه پرداخت میکنند !! چرا شرکتها سالی یک بار مجمع برگذار میکنند و سود سهام را 7 ماه به تعویق میاندازند و این سودها را با تورم سالانه کشور مستهلک میکنند ..!!!
    میدانید چرا شرکتها سود را بحساب سجام واریز نمیکنند ؟ چون باید سود را کلی و نقدی به سجام واریز کنند . و با این حربه 8 ماه سود سهامداران را پرداخت نمیکنند …!!
    جا دارد سهامداران این نواقص را جهت اصلاح پیگیری کنند

  • ناشناس

    سلام وقتی گفته میشود بازار مروز منفی یا مثبت شد یعنی در بورس ما این مثبت ۱۳۰۰منفی ۱۵۰۰۰واحد .انصاف هم چیزی خوبی است .به وجدان خود مراجعه کنید مسئولین محترم بورس

  • ناشناس

    زشگزا بهترین نماد برای سرمایه گذاری در گروه زراعت

  • ناشناس

    قیمت چغندر چقدر شده حالا؟!

    • ناشناس

      عیار 16. کیلو 1270

  • محراب

    اخه این اقای وزیر کشاورزی انگار از ی کشور دیگه اومده ک نرخ محصولات باغی و کشاورزی رو برا سال اینده اینجوری مشخص کرده

    • محمد

      از کشوری دیگه نیومده. تعیین قیمت تضمینی محصولات باید زودتر از سال زراعی تعیین بشه نه مثل دولت قبل که با دیر اعلام کردن قیمت تضمینی محصولاتی مثل گندم ، کشاورزان این محصول رو به خاک سیاه نشوند و گندم کمیاب کردن و نان کمیاب کردن

  • ناشناس

    قیمت گندم زیر ۱۲هزار تومان اصلا مقرون بصرفه نیست با توجه به تورم و افزایش گرانی ها در کشور نرخ ۷۵۰۰تومان گندم هیچ تشویق نمیکند کشاورزان را به کاشت گندم