کد مطلب: ۵۸۰۵۴۵

تدریس خصوصی زبان | مزایا + معرفی بهترین کلاس خصوصی زبان با انگلیشدان

تدریس خصوصی زبان | مزایا + معرفی بهترین کلاس خصوصی زبان با انگلیشدان

صرف نظر از شهریه آموزش خصوصی زبان و آموزش‌های گروهی، در این مقاله می‌خواهیم شما را با مزیت کلاس‌های تدریس خصوصی زبان در مقایسه با کلاس‌های عمومی آشنا نماییم.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی یا کلاس‌های عمومی؟ و یا تقویت زبان انگلیسی به صورت خودخوان؛ انتخاب شما برای یادگیری زبان انگلیسی کدام است؟

تا به حال به مزایا و معایب هر کدام از این روش‌ها فکر کرده‌اید؟! کدام یکی از این روش‌ها موثرتر است؟ کدام یک هزینه کمتری در بلندمدت خواهد داشت؟ و در نهایت کدام یک انتخاب بهتری برای تسلط هرچه سریع‌تر به زبان انگلیسی است؟

زبان انگلیسی و اهمیت فراوان آن در زندگی ما می‌تواند هر کسی را برای یادگیری آن ترغیب نماید.

کمتر کسی می‌تواند بگوید که به زبان انگلیسی و یادگیری آن در زندگی خود نیازی ندارد. به طبع آن نیز، کمتر کسی را می‌توان یافت که تا به حال به روش‌های بهینه برای یادگیری زبان فکر نکرده باشد.

فرقی نمی‌کند که چند سال دارید، شغلتان چیست و یا وضعیت مالی شما چگونه است؛ به عنوان فردی که در هر جای این کره خاکی زندگی می‌کنید، این روزها به شدت به زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت؛ برای ارتقای شغلی، مهاجرت، سفر تفریحی یا کاری و بسیاری موارد دیگر.

اولین اقدام در آموختن هر مهارتی از جمله زبان انگلیسی این است که با تحقیق و بررسی بتوانیم مسیر صحیح انجام آن را برای خودمان مشخص کنیم.

البته قبل از آن نیز باید برای خودمان اهدافی تعیین کنیم و با ایجاد انگیزه یادگیری در خود، خود را مجاب به طی مسیر آموزش زبان انگلیسی نمائیم.

روش‌های فراگیری زبان انگلیسی را می توان در سه طبقه کلی زیر دسته‌بندی نمود:

  • شرکت در یک کلاس آموزش خصوصی زبان
  • شرکت در کلاس‌های گروهی آموزش زبان
  • یادگیری و تقویت زبان به صورت خودخوان

بسیار واضح و روشن است که دو روش اول می‌تواند بازدهی و سرعت یادگیری بسیار بیشتری را نسبت به روش دوم ایجاد نماید.

از طرفی برای به‌کارگیری روش سوم باید حداقل به سطح پیش از متوسط در زبان انگلیسی رسیده باشید تا بتوانید به صورت خودخوان مطالعه نمایید و احتمالا با اشکالات مختلفی نیز طی مسیر فراگیری زبان مواجه خواهید شد.

دو روش اول یعنی شرکت در کلاس خصوصی زبان انگلیسی و یا کلاس‌های گروهی را می توان رایج ترین راه برای پیمودن مسیر آموزش معرفی نمود.

احتمالا اولین چیزی که بعد از شنیدن نام کلاس‌های خصوصی، مثلا کلاس تدریس خصوصی زبان انگلیسی، به یادمان می‌آید هزینه بالا تر آنها نسبت به کلاس‌های گروهی است.

ولی معمولا این نکته را فراموش می‌کنیم که شرکت در دوره‌های خصوصی زبان انگلیسی، به علت حضور فقط یک زبان‌آموز و معطوف شدن نظر استاد خصوصی زبان به ایشان، راندمان و سرعت یادگیری بسیار بیشتری را ایجاد نموده که می‌تواند باعث شود کل فر،یند آموزشی شما، سریع‌تر پایان یابد.

نتیجه آن نیز صرفه‌جویی در هزینه‌های شما برای فراگیری زبان انگلیسی در نگاه بلند مدت تر است.

صرف نظر از شهریه آموزش خصوصی زبان و آموزش‌های گروهی، در این مقاله می‌خواهیم شما را با مزیت کلاس‌های تدریس خصوصی زبان در مقایسه با کلاس‌های عمومی آشنا نماییم.

بعد از آن نیز مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب یک کلاس خصوصی خوب به آنها توجه کنید را با شما در میان می‌گذاریم.

مزیت‌های کلاس خصوصی زبان

در اینجا می‌خواهیم ۷ ویژگی اصلی یک کلاس زبان خصوصی که موجب تمایز کامل فضای آن با کلاس‌های گروهی و افزایش چشمگیر کیفیت آموزش می‌شود را مورد بررسی قرار دهیم.

در میان این ۷ ویژگی، تقریبا می‌توان گفت که دو ویژگی اول را می‌توانید در هر کلاس خصوصی بیابید. اما، ویژگی‌های بعدی را می‌توان جزو خصوصیت‌های یک کلاس تدریس خصوصی زبان با کیفیت و تراز اول دانست.

تمام وقت کلاس زبان برای شماست

خب این ویژگی بسیار واضح و روشن است. چرا که در یک کلاس آموزش زبان خصوصی، فقط شما هستید و استادتان.

در اصل، تمام زمان کلاس و به دنبال آن، تمام انرژی و حواس مدرس دوره معطوف به شما بوده که می‌تواند به راحتی بازدهی بسیاری را برای شما در طی فرایند آموزش ایجاد گرداند.

تصور کنید در تمام زمان کلاس، تنها کسی که از استاد سوال می‌پرسد شما هستید و معلم خصوصی زبان نیز تنها موظف به پاسخ دادن به سوالات شماست.

علاوه بر آن، یکی از مشکلات رایج در کلاس‌های گروهی که اغلب برای زبان آموزان کودک و نوجوان و البته در ابتدای دوره‌ها رخ می‌هد این است که دانش‌پذیر از طرح ایرادات و ابهامات خود سر کلاس درس ترس دارد و فکر می‌کند ممکن است با پرسش یک سوال آسان یا نداستن چیزی مورد تمسخر سایر همکلاسی‌های خود قرار گیرد.

در اغلب موارد افراد در چنین شرایطی ترجیح می‌دهند از خیر پرسیدن سوال خود گذشته و آنرا به بعد از کلاس موکول کنند که احتمالا هم به طور کلی فراموششان می‌شود و همین امر به سادگی موجب افت کیفیت آموزش خواهد شد.

در یک کلاس زبان خصوصی، افراد بدون هیچ‌گونه واهمه‌ای می توانند با استاد خود گفتگو نموده و سوالات خود را مطرح نمایند.

از عدم هماهنگی میان سطح و اهداف زبان‌آموزان خبری نیست

یکی از الزامات هر کلاس آموزشی نه فقط زبان انگلیسی این است که به بیان ساده، یک دست باشد. منظور از یکدست بودن این است که همه افراد حاضر در کلاس، سطح اولیه و اهداف یکسانی داشته باشند.

در غیر این صورت مسیر آموزش و یادگیری در کلاس نمی تواند به خوبی منعطف بر نیاز زبان آموزان گردد و مدرس دوره مجبور است که نحوه تدریس را به گونه‌ای برقرار کند که هیچ از یک از دانشجویان صدمه نخورده و کلاس دارای یک بازدهی نسبی برای همه نفرات باشد.

در عین حال رخ دادن همچین اتفاقی در کلاس‌های گروهی تقریبا غیر ممکن است! یعنی بسیار سخت پیش می‌آید که عده‌ای از افراد در کنار هم، دانش و اهداف یکسانی داشته باشند.

در نتیجه استاد زبان نمی‌داند دقیقا باید بر روی چه موضوعات و شیوه‌هایی برای تدریس زبان تمرکز نماید.

این را هم می‌توان دومین موردی دانست که به سادگی و به طور کامل در یک کلاس تدریس خصوصی زبان انگلیسی که فقط شامل یک نفر زبان‌آموز است، حل شده و موجب پیشرفت محسوس کیفیت کلاس می‌گردد.

1qwd

آموزش زبان انگلیسی خصوصی، بر محوریت نیازهای زبان‌آموز است

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کلاس آموزش زبان انگلیسی تضمینی خصوصی این است که بر محوریت نیازهای شما باشد. در واقع نمی‌توان از متدها و شیوه‌های یکسان در کلاس‌های مختلف استفاده نمود.

به بیان دیگر در یک دوره خوب استاد باید با توجه به نیازهای زبان‌آموز، کلاس را برنامه ریزی نموده تا بتواند بیشترین میزان انطباق را با نیازها و اهداف زبان‌آموز خود داشته باشد.

به عنوان مثال روند پیشبرد کلاس در یک دوره تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی با کلاسی که هدف آن تقویت گرامر یا آمادگی برای آزمون آیلتس است باید کاملا متفاوت باشد.

این مورد به خوبی می‌تواند در یک کورس آموزش خصوصی زبان محقق شود چرا که تنها فرد حاضر در کلاس شما هستید و استاد می‌تواند منطبق بر نیازهای شما برنامه‌ریزی نماید.

بازدهی بسیار بیشتر معلم خصوصی زبان نسبت به اساتید کلاس‌های گروهی

در کلاس‌های خصوصی بازدهی دبیر دوره بسیار بیشتر از کلاس‌های گروهی است. دلایل آن نیز روشن است.

اولا استاد شما فقط با یک نفر زبان‌آموز مواجه بوده و می تواند به خوبی برای او برنامه ریزی نماید.

دوما معمولا کلاس های خصوصی زبان تضمینی بوده و در نتیجه استاد خود را موظف به ایجاد بازدهی واقعی در کلاس می‌داند تا در نهایت منجر به یادگیری موثر شما شود.

و البته عامل سوم نیز آن است که در این قبیل کلاس‌ها، اساتید زبان دستمزد بیشتری نسبت به کلاس‌های گروهی دریافت می‌کنند که خود این عامل به تنهایی می‌تواند موجب افزایش انگیزه مدرس دوره برای تدریس هر چه بهتر و افزایش راندمان کلاس گردد.

امکان بررسی دقیق روند پیشرفت شما در دوره‌های خصوصی

در دوره‌های خصوصی زبان انگلیسی، معمولا علاوه بر زمانی که سر کلاس هستید، در خارج از آن زمان نیز تکلیف می‌گیرید و روند پیشرفت شما پیگیری می‌شود.

به بیان دیگر دانش‌جو در یک کلاس خصوصی زبان به حال خود رها نمی‌شود و می‌تواند ابهامات و مشکلات خود را حتی خارج از زمان کلاس با دبیر خود در میان بگذارد.

البته در دوره‌های تدریس خصوصی زبان استاندارد و با کیفیت، علاوه بر مدرس دوره، یک نفر مشاور نیز معمولا روند یادگیری شما را شخصا مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت وجود هرگونه نقصی در فرایند یادگیری شما، آن را برطرف می‌نماید.

در این بین، مجموعه قدرتمند آموزش زبان آنلاین انگلیشدان به آدرس www.englishdon.ir را می توان در زمره ی موفق‌ترین و قوی‌ترین مجریان کلاس‌های تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی از باب کیفیت آموزش و پشتیبانی‌های تمام وقت توسط اساتید و مشاورین دانست.

دست استاد در استفاده از منابع منحصر به فرد باز است

همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره شد، در یک کلاس خصوصی زبان تنها شما هستید و دبیرتان. در نتیجه استادتان با دستان بازتری می‌تواند برای کلاس شما تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی نماید.

به عنوان مثال برای شمایی که در یک کلاس تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی و با هدف تقویت مکالمه شرکت کرده‌اید می‌تواند اینطور تصمیم بگیرد که به طور کامل کتاب و منابع آکادمیک را از فرایند آموزش حذف نموده و منابع تمرینات مربوط به اسپیکینگ و لیسنینگ را جایگزین آن نماید.

یا به عنوان مثال دیگر، اگر هدفتان شرکت و موفقیت در آزمون بین‌المللی آیلتس است، از گلچینی از منابع اکادمیک مانند کتاب‌های آکسفورد وورد اسکیل و یا کتاب‌های گرامر برای آیلتس مختص نیاز شما استفاده کند.

همانطور که گفته شد، به علت حضور بیش از یک دانشجو در کلاس گروهی و یک دست نبودن دوره، استاد دست بازی در انتخاب و گلچین کردن منابع نداشته و مجبور به پیروی از قواعد کلی در یک کلاس زبان است.

امکان تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل یا محل کار شما

یکی از مشکلات مهم بسیاری از افراد که در زمان یادگیری زبان انگلیسی با آن مواجه می‌شوند این است که زمان کافی را برای رفتن به یک کلاس زبان انگلیسی در ساعات مشخصی در روز و هفته نداشته و بعضا به طور کلی مجبور به کنار گذاشتن یادگیری زبان انگلیسی می‌شوند.

در این بین اغلب کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی این امکان را به شما می دهند که بدون نیاز به حضور در یک مکان خاص، از استاد زبان خصوصی خود بخواهید که به منزل یا محل کار شما آمده و کلاس را در منطقه مورد نظر شما برگزار نماید.

این عامل به شدت در راحتی و آسودگی خاطر شما در طی مسیر یادگیری زبان انگلیسی موثر و تاثیرگذار است.

هم مجبور به ماندن در ترافیک نخواهید بود و هم می‌توانید در هزینه‌های مربوط به رفت و آمد خود صرفه‌جویی نمایید.

حالا که با مزایای کلاس‌های تدریس خصوصی زبان آشنا شده اید، قصد داریم تا مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب یک دوره خصوصی زبان خوب باید مد نظر قرار دهید را با شما در میان بگذاریم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

با توجه به این ریز نکات می‌توانید بیشترین بازدهی آموزشی را دریافت نموده و هرچه سریع‌تر و با کمترین میزان هزینه به زبان انگلیسی مسلط شوید.

2wedcfv

تضمینی بودن دوره آموزش خصوصی زبان

ضمانت مورد بسیار مهمی است که باید حتما آن را مورد توجه قرار دهید. این مورد لازمه هر دوره آموزشی خوب است.

اگر ضمانتی وجود نداشته باشد، احتمالا بعد از اینکه در دوره ثبت نام کنید، شما را به حال خودتان رها می‌کنند و یادگیری و عدم یادگیری شما خیلی فرقی به حالشان نمی‌کند.

حتما سعی کنید به دنبال دوره‌ای باشید که یک ضمانت نامه واقعی و ترجیحا به صورت کتبی از کیفیت دوره و میزان بازدهی آن برای شما ارائه کند.

این مورد نشان می‌دهد که موسسه آموزش زبان مد نظر شما، برای ارائه‌ی یک کیفیت بالا و قابل قبول برنامه‌های مدونی داشته که به پشتوانه آن می‌توانند یک ضمانت واقعی برای یادگیری شما ارائه کنند.

این مسئله به ویژه در دوره‌های تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی که روی مشکل اصلی اکثر زبان آموزان یعنی تقویت مکالمه متمرکز است، بسیار لازم و ضروری است.

حضور اساتید مجرب و مختصص

از مهم‌ترین عوامل در موفقیت هر دوره آموزشی مانند آموزش خصوصی زبان انگلیسی، حضور اساتید مجرب و توانمند در کلاس است.

در ابتدا لازم است تا ویژگی‌های یک معلم زبان خوب را به درستی بشناسید. بعد از آن باید به دقت بررسی کنید که آیا استاد کلاس شما توانایی لازم در برگزاری یک کلاس خوب را دارد یا نه.

از جمله مهم‌ترین عواملی که موجب تمایز یک معلم خصوصی زبان عالی با سایر اساتید می‌گردد، می‌توان به عوامل زیر اشاره نمود:

  • تجربه و سابقه کار مرتبط و به میزان کافی داشته باشد
  • در استفاده از منابع و روش‌های تدریس خلاق باشد
  • با حوصله، خوش اخلاق و مهربان باشد
  • با تعهد، با انگیزه و پیگیر باشد
  • دانش خود را مداما به روز نماید
  • از سطح دانش زبانی قابل قبولی با توجه به سطح دانشجوی خود برخوردار باشد.

موارد بالا مهمترین نکاتی است که باید در مدرس خصوصی زبان انگلیسی خود بررسی کنید.

می‌توانید از زبان آموزان قبلی استاد مورد نظر خود بپرسید، اطلاعات و سوابق او را در گوگل سرچ کنید و یا از موسساتی که آن مدرس در آن‌ها تدریس کرده است پرس و جو نمایید.

به کارگیری متدهای به روز و استاندارد آموزشی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می تواند با قدرت موجب تمایز یک کلاس زبان عالی با کلاس های متوسط و ضعیف شود، متد و روش‌های مورد استفاده اساتید برای تدریس زبان انگلیسی به زبان‌آموزان است.

متاسفانه هنوز در سال ۲۰۲۱ میلادی بسیار دیده می‌شود که تعدادی از موسسات آموزش زبان انگلیسی در ایران از روش‌های فرسوده و کم بازدهی که برای یک قرن پیش است استفاده می‌کنند!

بدون شک این روش‌ها نیز می‌تواند بازدهی خود را در فرایند یادگیری زبان انگلیسی ایجاد کند ولی حتما مسیر را برای شما بسیار درازتر خواهد کرد.

قبل از ثبت نام در یک کلاس زبان انگلیسی حتما در این باره تحقیق و پرس و جو کنید چون از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما چگونه باید این کار را انجام دهیم؟!

خیلی سخت نیست. یکی از بهترین کارها این است که به وبسایت این آموزشگاه زبان انگلیسی سری بزنید. ببینید اصلا به روز هستند یا خیر.

بررسی کنید که آیا توجهی به استفاده از روش‌ها و منابع به روز جهانی دارند یا نه. نظرات موجود در سایت را بخوانید و یا حتی سعی کنید از طریق وبسایت و یا مراجعه حضوری، با دبیران آن موسسه و یا زبان آموزان قبلی آنجا صحبت کنید.

نظراتشان را جویا شوید و بررسی کنید که آیا از متدهای آموزشی آنجا رضایت دارند یا نه.

توجه خاص به مبحث تدریس خصوصی زبان ویژه کودکان

آموزش برای کودکان در هر زمینه‌ای از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار است. بسیار دیده می‌شود که والدین حتی از نیاز های اولیه و اصلی خود برای جزیی‌ترین آموزش‌ها برای کودکان خود صرف‌نظر می‌کنند.

دلیل آن نیز مشخص است. آموزش صحیح و اصولی در آینده کودکان بسیار می‌تواند موثر باشد.

یکی از مهم‌ترین این آموزش‌ها همان آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است.

یک موسسه آموزش زبان انگلیسی خوب که برای کودکان کلاس برگزار می‌کند، حتما باید تمهیدات ویژه‌ای برای این مورد در نظر بگیرد.

از جمله آنها می‌توان به کلاس‌هایی با شرایط خاص، حضور اساتید متخصص در زمینه تدریس کودکان و استفاده از متدهای سرگرم کننده و مفرح برای بچه اشاره نمود.

قاعدتا نمی‌توان از همان شرایطی که برای کلاس‌های بزرگسالان استفاده می‌شود در کلاس‌های کودکان نیز استفاده نمود و انتظار نتایج درخشان داشت.

امکان برگزاری دوره به صورت آنلاین

و اما مورد آخری که با وجود اهمیت بالای آن کمتر کسی به آن توجه می‌کند، توان و برنامه‌ریزی آن مجری کلاس تدریس خصوصی زبان انگلیسی در برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین می‌باشد.

این روزها به دلیل شلوغی خیابان‌ها، سختی رفت و آمد و پر مشغله بودن مردم، بسیار پیش می‌آید که افراد توان شرکت در کلاس زبان خود را در ساعات مقرر نداشته و بعضا کلاس‌های خود را از دست می دهند.

و یا بعضا ممکن است به علت حضور در یک سفر کاری و یا تفریحی توان شرکت در کلاس خصوصی زبان خود را نداشته باشند و حتی این امکان برای معلم زبان خصوصی شما نیز فراهم نیست تا خود را در محل حاضر نماید.

این جاست که اهمیت کلاس‌های آنلاین خود را به شدت نشان می‌دهد.

حتی اگر تمایل به شرکت در کلاس‌های حضوری دارید و به هر دلیل با کلاس‌های آنلاین مشکل دارید، حتما پیش می‌آید مواردی که مجبور به شرکت در کلاس غیر حضوری باشد و در غیر این صورت کلاس خود را از دست خواهید داد.

البته اگر یک موسسه آموزش زبان بخواهد کلاس‌های خصوصی زبان آنلاین با کیفیتی برگزار نماید حتما باید از قبل شرایط برگزاری آنها را مورد بررسی قرار داده باشد.

از جمله آنها می‌توان به پلتفرم مورد استفاده برای کلاس‌های آنلاین، سیستم های تدریس مورد استفاده و نحوه صحیح پشتیبانی زبان‌آموز اشاره نمود.

در عصر امروز، توان برگزاری کلاس آموزش زبان خصوصی به صورت آنلاین باید یکی از ویژگی‌های بسیار مهم برای یک آموزشگاه زبان انگلیسی قلمداد شود.

مجموعه تدریس خصوصی زبان انگلیسی انگلیشدان سیاست‌های کاری و آموزشی خود را بر روی رضایت حداکثری زبان آموزان خود قرار داده است.

انگلیشدان با به کارگیری اساتید مجرب، متخصص و خلاق در آموزش تضمینی زبان انگلیسی، شرایط بسیار مناسبی را برای یادگیری سریع زبان انگلیسی برای زبان آموزان فراهم نموده است.

برای ثبت نام در کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی انگلیشدان می‌توانید به آدرس www.englishdon.ir/private-english-teaching مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.