کد مطلب: ۶۱۸

تصویب افزایش سرمایه ۱۶۱ درصدی بانک تجارت در مجمع عمومی فوق العاده

با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بانک تجارت ، سهامداران افزایش 28200 میلیارد ریالی سرمایه این بانک را به تصویب رساندند. همچنین با برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده ترکیب اعضای هیات مدیره بانک تجارت تغییر یافت .   تبلیغات توسط تجارت‌نیوز در این مجمع که روز سه شنبه بیستم اسفندماه با حضور

با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بانک تجارت ، سهامداران افزایش 28200 میلیارد ریالی سرمایه این بانک را به تصویب رساندند. همچنین با برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده ترکیب اعضای هیات مدیره بانک تجارت تغییر یافت .

در این مجمع که روز سه شنبه بیستم اسفندماه با حضور 93درصد سهام داران این بانک برگزار شد ، دکتر فلاح مدیرعامل بانک تجارت به ارائه گزارش هیات مدیره این بانک به مجمع سهامداران پرداخت.

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به مهمترین شاخصهای عملکرد این بانک در بازار پول کشور در حوزه های جذب منابع ، اعطای تسهیلات ، توسعه خدمات نوین و خدمات ارزی یادآور شد : عملکرد بانک تجارت در بازار سرمایه نیز طی چهارسال پس از خصوصی شدن بانک نشان از استحکام مالی و سودآوری و کسب اعتماد سهامداران و فعالان بورس دارد .

دکتر فلاح با اشاره به روند صعودی ارزش سهام بانک تجارت طی سالهای اخیر گفت : ارزش بازار سهام بانک از 13 هزار و 903 میلیارد ریال در ابتدای سال 88 به 63 هزار و 613 میلیارد ریال در تاریخ 16 اسفندماه سالجاری رسیده است . وی افزود : طی سال 92 بازده سهام بانک بیش از 176 درصد بوده است . قیمت سهام بانک تجارت از حدود 1400 ریال در خرداد و تیرماه امسال به بیش از 4 هزار ریال در آذرماه سالجاری نیز رسید و علیرغم کاهش چشمگیر شاخص کل طی هفته های اخیر سهام بانک در آخرین معاملات قبل از بسته شدن نماد بیش از 3700 ریال معامله گردید .

مدیر عامل بانک در ادامه به مهمترین اهداف افزایش سرمایه این بانک اشاره کرد و یادآور شد، باتصویب افزایش سرمایه پیشنهادی به میزان 28200 میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی عرصه دارائیهای ثابت نسبت کفایت سرمایه بانک در انطباق با حدود مقرر در استانداردهای بین المللی افزایش یافته که این به معنی افزایش ضریب اطمینان منابع سپرده گذاران می باشد.ضمن اینکه این افزایش سرمایه با افزایش حدود مجاز بانک در زمینه سرمایه گذاری ها ،تسهیلات و تعهدات کلان و وضعیت بازار ارزی ظرفیت توسعه فعالیت های بانک را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

پس از ارائه گزارش دکتر فلاح ، موضوع افزایش سرمایه بانک تجارت از 17500 میلیارد ریال به 45700 میلیارد ریال به رای گذاشته شد و با تائید سهامداران این بانک به تصویب رسید .

در ادامه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک تجارت نیز برگزار شد و با تصویب سهامداران از پنج کرسی هیات مدیره بانک تجارت یک کرسی به دولت جمهوری اسلامی ایران ، سه کرسی به شرکتهای استانی سهام عدالت و یک کرسی به شرکت سرمایه گذاری صبا تامین واگذار شد .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.